AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Del Skrevet 16. april 2023 Hei! Har begynt med lavkarbo pga ønsket vektnedgang og for å sjekke om fibromyalgi/leddplager blir bedre av det. Faste har blitt anbefalt, og det har jeg nå fått inn som rutine. Faster 16-18 timer. Det jeg lurer på er hva og hvor mye spiser dere som går på lavkarbo og faster til frokost/første måltid etter faste?? Og hvor lenge faster dere? Anonymkode: 85a80...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Del Skrevet 16. april 2023 faster typisk fra kl 20.30 - 13.30 Frokost f.eks: cottage cheese, brokkoli, nøtter Anonymkode: 7a2f7...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 16. april 2023 #3 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Har begynt med lavkarbo pga ønsket vektnedgang og for å sjekke om fibromyalgi/leddplager blir bedre av det. Faste har blitt anbefalt, og det har jeg nå fått inn som rutine. Faster 16-18 timer. Det jeg lurer på er hva og hvor mye spiser dere som går på lavkarbo og faster til frokost/første måltid etter faste?? Og hvor lenge faster dere? Anonymkode: 85a80...7a8 Ikke så mye poeng med lavkarbo egentlig. Den eneste effekten lavkarbo eventuelt har er at du inntar færre kalorier. Ikke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Del Skrevet 16. april 2023 jabx skrev (1 minutt siden): Ikke så mye poeng med lavkarbo egentlig. Den eneste effekten lavkarbo eventuelt har er at du inntar færre kalorier. Ikke noe annet. Merkelig påstand. Du bør lese deg opp på hvordan kroppens forbrenning fungerer. Stikkord - insulin og blodsukker. Dette er grunnleggende kunnskap i alle lærebøker. Anonymkode: 3c6cf...744 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Del Skrevet 16. april 2023 jabx skrev (1 minutt siden): Ikke så mye poeng med lavkarbo egentlig. Den eneste effekten lavkarbo eventuelt har er at du inntar færre kalorier. Ikke noe annet. Men du, nå skriver hun at hun vil sjekke om det er bra for leddplagene sine, og hun spør ikke -om- hva vi synes om lavkarbo heller. Var det nødvendig? TS, jeg spiste mye egg (naturlig nok), lavkarbobrød med eggerøre og laks, bare eggerøre, egg, avocado og cottage cheese, omelett med kremost og spinat o.l.:) Anonymkode: 05de3...b7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 16. april 2023 #6 Del Skrevet 16. april 2023 Spiser ikke frokost. Spiser 1.måltid til lunch. Det går i frøknekkebrød med smøreost, en blanding av Cottage Cheese/yoghurt naturell/creme fraiche , crusli, blåbær og sukkerfri bringebærsyltetøy eller steinalderbrød/annen lk bakst med pålegg. Evt salat men ikke ofte jeg har med det på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 16. april 2023 #7 Del Skrevet 16. april 2023 Bare en liten NB! angående lavkarbo og fibromyalgi - sørg for at du har en grei balanse mellom omega 6 og omega 3. De aller fleste får i seg mer enn nok av omega 6 men for lite av omega 3. Forholdet mellom disse to påvirker inflammasjon i kroppen (6 virker inflammatorisk mens omega 3 virker betennelsesdempende) så når du spiser lavkarbo og inntar mer fett er dette lurt å ha i bakhodet. Å kutte ut hvit/tilsatt sukker og ultraprossesert er kanskje enklere og mer holdbart enn å kutte ut karbohydrater generelt? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Del Skrevet 16. april 2023 Frokost er en til to spiseskjeer med peanøttsmør og ett glass appelsinjuice. Samme til lunsj. Fører til et kaloriundeskudd på 500 per dag, samtidig som jeg er blir passe mett. Anonymkode: 33e4e...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #9 Del Skrevet 16. april 2023 jabx skrev (1 time siden): Ikke så mye poeng med lavkarbo egentlig. Den eneste effekten lavkarbo eventuelt har er at du inntar færre kalorier. Ikke noe annet. Selfølgelig henger lavkarbo og faste sammen. Høyt karbinntak gir lav fettforbrenning,høy insulin, svingende blodsukker og sultfølelse. Anonymkode: a8a33...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Frokost er en til to spiseskjeer med peanøttsmør og ett glass appelsinjuice. Samme til lunsj. Fører til et kaloriundeskudd på 500 per dag, samtidig som jeg er blir passe mett. Anonymkode: 33e4e...eab Jeg prøver å finne ut litt om lavkarbo. Hvordan i all verden skal man holde seg sunn og frisk på et slikt "kosthold"? Et par spiseskjeer peanøttsmør og et glass juice?! Jeg trodde lavkarbo var en livsstil; altså at meningen var å legge om til et kosthold man kan leve på varig? Anonymkode: 3518d...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. april 2023 #11 Del Skrevet 17. april 2023 Jeg driver med periodisk faste, spiser stort sett mellom 12.30 og 19.30, men jeg fikser ikke lavkarbo. De gangene jeg har forsøkt får jeg en enorm craving etter frukt, jeg bare må ha det, og det er jo ikke forenlig med lavkarboprinsippet. Jeg spiser som regel et par skiver grovt brød eller knekkebrød til første måltid, på lavkarbo ville jeg valgt Brisk lavkarboknekkebrød. Jeg bruker peanøttsmør, gulost eller brunost som pålegg og legger gjerne til en frukt som dessert, men når du spiser lavkarbo kan du jo fråtse i det pålegget du liker best, gjerne med salat og tomat ved siden av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Del Skrevet 17. april 2023 Faster og prøver å spise lite karbohydrater. Faster mellom 18.00 og 12.00. Første måltid er lunsj hvor jeg spiser to frøknekkebrød med smøreost av noe slag. I helgene blir det ofte egg og bacon... Anonymkode: 1125a...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 10.27): Hei! Har begynt med lavkarbo pga ønsket vektnedgang og for å sjekke om fibromyalgi/leddplager blir bedre av det. Faste har blitt anbefalt, og det har jeg nå fått inn som rutine. Faster 16-18 timer. Det jeg lurer på er hva og hvor mye spiser dere som går på lavkarbo og faster til frokost/første måltid etter faste?? Og hvor lenge faster dere? Anonymkode: 85a80...7a8 Faster mellom 18.00-12.00 og da 2 skiver brød med hjemmelaget nøttesmør og bær eller avocado,tomat,spirer og et dryss havsalt http://pranava.no/steinalderbrod-uten-egg/ Anonymkode: 588ec...f48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMums Skrevet 17. april 2023 #14 Del Skrevet 17. april 2023 Faster mellom 19.30 - 16.00 ca spiser en god middag, fisk,kylling eller storfe of masse grønnsaker, brokkoli, Hokaidogreaskar (mos eller biter) rosenkål etc.. Hvis jeg orker mere den dagen, kanskje en salat på kvelden. Eller et par knekkebrød med pålegg. Drikker vann og grønn te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. april 2023 #15 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Merkelig påstand. Du bør lese deg opp på hvordan kroppens forbrenning fungerer. Stikkord - insulin og blodsukker. Dette er grunnleggende kunnskap i alle lærebøker. Anonymkode: 3c6cf...744 Ja, jeg har lest meg opp på det. Insulin påvirkes av både karbohydrater, fett og proteiner. Vekt handler om kalorier inn/ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 17. april 2023 #16 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Selfølgelig henger lavkarbo og faste sammen. Høyt karbinntak gir lav fettforbrenning,høy insulin, svingende blodsukker og sultfølelse. Anonymkode: a8a33...05f Det stemmer ikke. Forbrenningen går uansett den. Man går ned i vekt så lenge man inntar færre kalorier enn man forbrenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Del Skrevet 18. april 2023 20 hours ago, jabx said: Ja, jeg har lest meg opp på det. Insulin påvirkes av både karbohydrater, fett og proteiner. Vekt handler om kalorier inn/ut. Riktig, og kroppen kan omdanne fett og proteiner til karbohydrater... Anonymkode: 7a2f7...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå