AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Del Skrevet 16. april 2023 Hva skjer om man ikke kan reise, blir syk osv ? Noen som bestiller ikke refunderbare hotel ? Anonymkode: cd1e7...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 16. april 2023 #2 Del Skrevet 16. april 2023 Hvis du har reiseforsikring eller har betalt med kredittkort som har reiseforsikring inkludert, kan du kreve refusjon fra forsikringsselskapet mot legeerklæring på sykdom. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Del Skrevet 16. april 2023 1 minutt siden, Hareena said: Hvis du har reiseforsikring eller har betalt med kredittkort som har reiseforsikring inkludert, kan du kreve refusjon fra forsikringsselskapet mot legeerklæring på sykdom. Jeg gjorde en feil med å bestille et hotel på booking. Ikke refunderbart. Jeg har ingen reiseforsikring. Jeg trodde at jeg hadde på kredittkortet, men nei. Kan jeg i ettertid bestille reiseforsikring, og vil den dekke dette selv om reisen var bestilt før jeg bestillte reiseforsikringen ? Anonymkode: cd1e7...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CQM80 Skrevet 16. april 2023 #4 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg gjorde en feil med å bestille et hotel på booking. Ikke refunderbart. Jeg har ingen reiseforsikring. Jeg trodde at jeg hadde på kredittkortet, men nei. Kan jeg i ettertid bestille reiseforsikring, og vil den dekke dette selv om reisen var bestilt før jeg bestillte reiseforsikringen ? Anonymkode: cd1e7...f2e Nei, dersom reiseforsikringen skal dekke avbestilling pga. sykdom, må du ha reiseforsikring før du bestiller reisen. https://dinside.dagbladet.no/reise/unnga-kjempetabben/75401667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Del Skrevet 16. april 2023 5 minutter siden, CQM80 said: Nei, dersom reiseforsikringen skal dekke avbestilling pga. sykdom, må du ha reiseforsikring før du bestiller reisen. https://dinside.dagbladet.no/reise/unnga-kjempetabben/75401667 Takk for svar. Ja, da kan jeg risikere å tape pengene for reisen. Har hittil betalt 20 000 med flybilletter inkludert. Men får håpe det går bra. 😊 Anonymkode: cd1e7...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Del Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg gjorde en feil med å bestille et hotel på booking. Ikke refunderbart. Jeg har ingen reiseforsikring. Jeg trodde at jeg hadde på kredittkortet, men nei. Kan jeg i ettertid bestille reiseforsikring, og vil den dekke dette selv om reisen var bestilt før jeg bestillte reiseforsikringen ? Anonymkode: cd1e7...f2e Selvsagt ikke! Anonymkode: ad826...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Del Skrevet 16. april 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gjorde en feil med å bestille et hotel på booking. Ikke refunderbart. Jeg har ingen reiseforsikring. Jeg trodde at jeg hadde på kredittkortet, men nei. Kan jeg i ettertid bestille reiseforsikring, og vil den dekke dette selv om reisen var bestilt før jeg bestillte reiseforsikringen ? Anonymkode: cd1e7...f2e Nei den vil ikke gjelde da Anonymkode: d13af...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Del Skrevet 17. april 2023 Det hender jeg bestiller ikke-refunderbart hotell, men bare når det er ekstremt godt tilbud, og mye dyrere å bestille med mulighet til avbestilling. Og da tenker jeg at jeg gambler, og har råd til å miste disse pengene hvis turen går i vasken. Det er stort sett storbyopphold på en helg, da, ville ikke tatt sjansen hvis jeg skulle være borte i flere dager enn det. Anonymkode: 72417...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akryl Skrevet 17. april 2023 #9 Del Skrevet 17. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 10.25): Jeg gjorde en feil med å bestille et hotel på booking. Ikke refunderbart. Jeg har ingen reiseforsikring. Jeg trodde at jeg hadde på kredittkortet, men nei. Kan jeg i ettertid bestille reiseforsikring, og vil den dekke dette selv om reisen var bestilt før jeg bestillte reiseforsikringen ? Anonymkode: cd1e7...f2e Jeg må nesten si at Gud har reddet deg. Det kunne blitt dyrere hvis du hadde reist uten reiseforsikring, og blitt skadet/syk, frastjålet. Endret 17. april 2023 av Akryl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 11.03): Takk for svar. Ja, da kan jeg risikere å tape pengene for reisen. Har hittil betalt 20 000 med flybilletter inkludert. Men får håpe det går bra. 😊 Anonymkode: cd1e7...f2e Hva om du ikke kan reise i det heletatt? Om du f.eks blir syk. Da må du ta hele tapet selv inkl flybiletter. Jeg skjønner meg ikke på dem som ikke har reiseforsikring. Anonymkode: df99d...ed2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Del Skrevet 18. april 2023 Det der tror jeg varierer. I fjor bestilte jeg det romalternativet som IKKE hadde avbestilling i prisen, men endte opp med å ikke kunne reise. Jeg trodde oppholdet måtte betales uansett, men da jeg ringte hotellet for å si fra at vi ikke kom, takket personen bare for at jeg ringte og sa fra, og jeg måtte ikke betale noe som helst. Men det kommer kanskje an på om det er høysesong eller ikke, altså om de får solgt rommet eller ikke etter at man har avbestilt. Anonymkode: 67fac...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #12 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der tror jeg varierer. I fjor bestilte jeg det romalternativet som IKKE hadde avbestilling i prisen, men endte opp med å ikke kunne reise. Jeg trodde oppholdet måtte betales uansett, men da jeg ringte hotellet for å si fra at vi ikke kom, takket personen bare for at jeg ringte og sa fra, og jeg måtte ikke betale noe som helst. Men det kommer kanskje an på om det er høysesong eller ikke, altså om de får solgt rommet eller ikke etter at man har avbestilt. Anonymkode: 67fac...a76 Men jeg bestilte altså direkte hos hotellet, ikke gjennom bookingsider. Anonymkode: 67fac...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 9.22): Det der tror jeg varierer. I fjor bestilte jeg det romalternativet som IKKE hadde avbestilling i prisen, men endte opp med å ikke kunne reise. Jeg trodde oppholdet måtte betales uansett, men da jeg ringte hotellet for å si fra at vi ikke kom, takket personen bare for at jeg ringte og sa fra, og jeg måtte ikke betale noe som helst. Men det kommer kanskje an på om det er høysesong eller ikke, altså om de får solgt rommet eller ikke etter at man har avbestilt. Anonymkode: 67fac...a76 Antagelig møtte du noen som enten ikke visste reglene, eller så har de funnet ut at det er ikke noe vits å prøve å kreve inn penger i etterkant når du ikke har betalt. Folk blir ekstremt sure om de må betale uansett om de egentlig var regelen. Anonymkode: 11837...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Del Skrevet 21. april 2023 CQM80 skrev (På 16.4.2023 den 10.57): Nei, dersom reiseforsikringen skal dekke avbestilling pga. sykdom, må du ha reiseforsikring før du bestiller reisen. https://dinside.dagbladet.no/reise/unnga-kjempetabben/75401667 Jøss, dette visste jeg ikke. Glad jeg har helårs reiseforsikring som jeg alltid «holder ved like»! Jeg betaler også med kredittkort, da får man reiseforsikring der også. Anonymkode: 049ad...68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #15 Del Skrevet 24. april 2023 Hvis jeg bestiller hotel som jeg velger skal betales ved ankomst. Hva skjer om jeg ikke kommer? Jeg er ikke syk, bare ombestemt meg? Får jeg regning fra hotellet i etterkant? Anonymkode: 97227...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 24. april 2023 #16 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 9.23): Men jeg bestilte altså direkte hos hotellet, ikke gjennom bookingsider. Anonymkode: 67fac...a76 Og det bør man helst alltid gjøre. Ikke bare får man ofte den beste prisen da, men det er mye enklere for hotellet å gjøre endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CQM80 Skrevet 24. april 2023 #17 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis jeg bestiller hotel som jeg velger skal betales ved ankomst. Hva skjer om jeg ikke kommer? Jeg er ikke syk, bare ombestemt meg? Får jeg regning fra hotellet i etterkant? Anonymkode: 97227...888 Må du ikke uansett legge inn kredittkortinfo når du bestiller, slik at de har dette som sikkerhet? Selv om velger å betale ved ankomst? I tilfelle vil du uansett bli trukket for det om du ikke dukker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 24. april 2023 #18 Del Skrevet 24. april 2023 Du har reiseforsikring går jeg ut fra? Sjekk også hva kredittkortet ditt dekker av avbestilinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #19 Del Skrevet 24. april 2023 Hjelpes så mye feil info det er i svarene her... Jeg bestiller hotell i utlandet stadig vekk, og betaler veldig sjelden på forskudd. Om man ikke dukker opp, innen avbestillingsfristen blir man oftest trukket kun for første natten. Om man har betalt på forskudd og blir syk så gjelder kredittkort som reiseforsikring dersom over halve reisen er betalt med kredittkortet....(var ihvertfall sånn for noen år siden). Er man ikke syk så taper man selvsagt pengene, men det må man jo forstå når man bestiller....? 😉 Jeg bruker alltid hotels.com, og får bedre tilbud der enn direkte via hotellet, også fordi man får hver 10.natt som bonusnatt.....men jeg sjekker ofte prisene, som forandrer seg endel fra dag til dag.... Anonymkode: 2259e...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå