AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Hei. Jeg er 32 år og jeg liker ikke å legge meg. Det er guffent. Når jeg går og legger meg i sengen, får jeg sånn ekkel følelse litt sånn skrekkfølelse i kroppen som når man våkner fra mareritt. Det er så rart, for jeg er jo ikke redd. Jeg ligger ved siden av toåringen og seksåringen sover i en seng ved siden av. Det er ingenting her å være redd for, det er en blokk og generelt ganske trygt. Men likevel er kroppen helt skrekkslagen. Jeg vet jeg har lakenskrekk, at jeg er b menneske, men det har jeg alltid vært og det skal jo ikke føles slik. Kan det ha noe med at det begynte da vi flyttet hit? Før det har jeg bare bodd i lag med min mann eller foreldrene mine etter skilsmissen. Kan det ha noe med at jeg er alene som eneste voksne? Jeg er jo ikke husredd eller engstelig i det hele tatt 😬 kan det ligge dypt i underbevisstheten uten at jeg merker det? Anonymkode: 0d41a...785
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Kan ligge dypt i deg. Har lakenskrekk selv, men gir skylden på overgrep for 45 år siden. Er ferdig med den saken for evigheter siden, men kroppen er i forsvar når det kommer til sengetid. Anonymkode: da3fb...6ca
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Jeg har en lik følelse når jeg våkner på morgenen. Hater det! Anonymkode: 82bf5...d55 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kan ligge dypt i deg. Har lakenskrekk selv, men gir skylden på overgrep for 45 år siden. Er ferdig med den saken for evigheter siden, men kroppen er i forsvar når det kommer til sengetid. Anonymkode: da3fb...6ca Uff høres ikke greit ut :/ Har nok litt mildere forklaring her, men det er helt jævlig fordet Anonymkode: 0d41a...785
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Uff høres ikke greit ut 😕 Har nok litt mildere forklaring her, men det er helt jævlig fordet Anonymkode: 0d41a...785 Er greit nå, ferdig jobbet med igjennom mange år. Fått flott hjelp. Aå tror nok ikke min skrekk er verre enn din. Det er jævli å være redd for å sovne, like ille fir alle som har det tror jeg. Anonymkode: da3fb...6ca
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er greit nå, ferdig jobbet med igjennom mange år. Fått flott hjelp. Aå tror nok ikke min skrekk er verre enn din. Det er jævli å være redd for å sovne, like ille fir alle som har det tror jeg. Anonymkode: da3fb...6ca Det er ganske ekkelt ja. Er nok en i frykt for at noe skal skje Anonymkode: 0d41a...785
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Jeg har alltid slitet med dette, men det skyldes at det plutselig blir stille. Tankene blir høyere, ikke dempet som tidligere på dagen med distraksjoner som folk, lyder - livet generelt. Så blir alt stille når jeg legger meg. Angsten kommer. Den får mer plass, tar over hele meg Anonymkode: 70237...36c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Ut fra det du skriver, får jeg følelsen av at du kanskje ikke får satt ord på det du opplever/føler. Det du beskriver høres ut som du har angst eller panikkangst. Det er mulig du er klar over det, men kanskje ikke. Jeg hadde en periode mye panikkangst, spesielt om morgenen. Det var ikke noe spesiell grunn i øyeblikket. Det trenger ikke være en klar utslagsgivende årsak. Det at du har forandringer i livet, kan være nok til at det setter i gang en angstfølelse. Litt om panikkangst:" Panikkangstanfall gir plutselig og uventet intens frykt eller ubehag. Panikkanfall kan opptre sammen med andre angsttilstander, men ved panikkangst kommer anfallene uventet (uten klare utløsende faktorer). Tilstanden ledsages av kroppslige fenomener som hjertebank, pustevansker, skjelving, svette, brystsmerter, svimmelhet, kvalme eller ubehag i magen. Anfallet har ikke forbindelse med spesielle situasjoner eller til objektiv fare, og fremstår som uforklarlig." Anonymkode: dd290...c00
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Er du sliten for tiden? Hatt det slik lenge? et lite tips er å ligge å spille litt på tlf når du legger deg, da roer ofte kroppen ned og du får bort fokuset. Anonymkode: 0c871...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå