Gå til innhold

Hjelp til å planlegge ferie i Orlando/Florida

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å kikke på ferie til Florida/Orlando en gang i fremtiden for to voksne og to barn.

Hovedmålet med ferien vil være alle parkene i Disney World og Universial studios, og selvsagt badeferie. 

Barna våre er nå 5 og 7 år. Hvilke alder bør barna være i? (Skjønner det kan være flere år til denne ferien blir aktuell)

Har sett for meg fire uker med ferie, med avreise rett etter skoleslutt i juni. Er fire uker nok? (Vil gjerne ha et par dager hjemme før jobb igjen, så egentlig 3,5 uke på tur. Skjønner vi ikke kan rekke alt)

Noen som har vært her med barn og forslag til et opplegg for ferien? Strender, hvilke parker, andre severdigheter etc

Alle tips og forslag tas i mot med stor takk, har ikke rekt å ikke så mye, syns det er mye å sette seg inn i. Så tar gladelig i mot alt jeg kan få :) 

Anonymkode: 717d7...302

Skrevet

Jeg og mine to barn var i Orlando i 2016. Da var de 9 og 11 år. Jeg fikk hjelp av USA reiser til booking av alt (fly, hotell, parker og leiebil). Vi var der i 10 dager.

Vi bodde sentralt i Orlando sentrum (Avanti Resort) noe som gjorde at vi lett kunne rusle rundt til museumer og div som var der, var MYE moro og spennende i gåavstand 😊 Favoritten her var helikoptertur over Orlando 🤩

Det gikk shuffelbuss til alle parkene, måtte bare bestille plass på bussen i resepsjonen dagen før.

Vi var i Disney World, Animal Kingdom, Universal Studios og Kennedy Space Center. Kennedy Space Center var absolutt favoritten! For oss alle tre 😊Av disneyparkene var det Animal Kingdom 😊

Om du skal innom alle parkene er det lurt å betale litt ekstra for at du kan komme foran i køen, det kan bli veldig lange køer! 

Det regner ca hver dag (høljregner!!) så vi fant ut at slippers og regncape var lurt  å ha tilgjengelig 😅 Mat er dyrt i parkene, så vi hadde med niste/snacks i sekken. Passet på å ha en hviledag ved bassenget mellom hver park, hvor hi bare slappet av og gjorde det vi hadde lyst til 😊

Var et par ting vi til vi ikke hadde fått ned oss denne sommeren, så reiste til Miami beach i 2017. Da fikk vi også med oss Everglades og akvarium, hvor vi svømte med delfiner 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Margeritt skrev (På 16.4.2023 den 8.54):

Jeg og mine to barn var i Orlando i 2016. Da var de 9 og 11 år. Jeg fikk hjelp av USA reiser til booking av alt (fly, hotell, parker og leiebil). Vi var der i 10 dager.

Vi bodde sentralt i Orlando sentrum (Avanti Resort) noe som gjorde at vi lett kunne rusle rundt til museumer og div som var der, var MYE moro og spennende i gåavstand 😊 Favoritten her var helikoptertur over Orlando 🤩

Det gikk shuffelbuss til alle parkene, måtte bare bestille plass på bussen i resepsjonen dagen før.

Vi var i Disney World, Animal Kingdom, Universal Studios og Kennedy Space Center. Kennedy Space Center var absolutt favoritten! For oss alle tre 😊Av disneyparkene var det Animal Kingdom 😊

Om du skal innom alle parkene er det lurt å betale litt ekstra for at du kan komme foran i køen, det kan bli veldig lange køer! 

Det regner ca hver dag (høljregner!!) så vi fant ut at slippers og regncape var lurt  å ha tilgjengelig 😅 Mat er dyrt i parkene, så vi hadde med niste/snacks i sekken. Passet på å ha en hviledag ved bassenget mellom hver park, hvor hi bare slappet av og gjorde det vi hadde lyst til 😊

Var et par ting vi til vi ikke hadde fått ned oss denne sommeren, så reiste til Miami beach i 2017. Da fikk vi også med oss Everglades og akvarium, hvor vi svømte med delfiner 😊 

Tusen takk for mange fine tips ☺️ hørtes veldig smart ut å bo på sentralt hotell med shuttlebuss. Gikk det shuttlebusser til alle stedene dere var?☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk for mange fine tips ☺️ hørtes veldig smart ut å bo på sentralt hotell med shuttlebuss. Gikk det shuttlebusser til alle stedene dere var?☺️

Det gjorde det 😊

Skrevet

Så på prisene nå, så beste tips er spar penger.

Sjekket ut billetter med express pass, to dager, to voksne og to barn i slutten av juli. Havnet på 2787 dollar (ca 29.000).

Ville sjekket godt rundt. Det finnes sikkert mange mulighet for å kjøpe kombinasjonsbilletter som kan dra ned kostnaden mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Margeritt skrev (6 timer siden):

Det gjorde det 😊

Så bra, da skal jeg ha det i bakhodet at det finnes slike muligheter ☺️

Illuminatum skrev (6 timer siden):

Så på prisene nå, så beste tips er spar penger.

Sjekket ut billetter med express pass, to dager, to voksne og to barn i slutten av juli. Havnet på 2787 dollar (ca 29.000).

Ville sjekket godt rundt. Det finnes sikkert mange mulighet for å kjøpe kombinasjonsbilletter som kan dra ned kostnaden mye.

Ja, blir ikke noe billigferie, så det er også en av grunnene til at det først blir om noen år så vi får god tid til å spare 😄

AnonymBruker
Skrevet
Margeritt skrev (På 16.4.2023 den 8.54):

Hvor lenge var dere på Kennedy Space Center? Hva gjorde det til den beste opplevelsen? Jeg har tre dager tilgjengelig, og vurderer hvordan jeg best kan bruke dem.

Anonymkode: 21906...af6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 18.14):

Hvor lenge var dere på Kennedy Space Center? Hva gjorde det til den beste opplevelsen? Jeg har tre dager tilgjengelig, og vurderer hvordan jeg best kan bruke dem.

Anonymkode: 21906...af6

Det varte fra morgen til ettermiddag, husker ikke klokkeslett siden dette var i 2017. 

Det som gjorde det til den beste opplevelsen var egentlig hele greia. Det er ikke en fornøyelsespark slik som Disneyparkene, kanskje mer som en opplevelsespark 😊 Når man går inn i bygget og ser en film på en gedigen skjerm, før skjermen bare åpner seg og man ser rett på Atlantis (den faktiske romfergen)en kjempeopplevelse! På veien videre sitter man i kontrollrommet som ble brukt under månelandingen. Guidene er kjempeflinke og gjør hele opplevelsen enda bedre. Det er en romskipsimulator og andre spennende ting å se og prøve.Man får busstur ut til der hvor de sender opp romskip og raketter, kjører forbi den store Nasabygningen og SpaceX. Museum med alle romdrakter gjennom tidene. Dette jeg husker nå, er sikkert mer jeg har glemt.

Hadde lett reist tilbake om jeg befinner meg i området igjen 😃👍🏻

AnonymBruker
Skrevet

Vi var veldig heldig som fikk i gave 4 dager med en egen billett som gjorde at vi slapp alle køene i alle parkene (universal, epcot, animal kingdom, magic kingdom osv). Og at vi kunne hoppe inn og ut av alle parkene når vi ville i de 4 dagene.

Så 4 dager med null kø kostet oss ingen ting.

Jeg så jo at det var utrolig med køer. I hvert fall ved alle de mest populære attraksjonene. Om jeg skulle reist tilbake, så ville jeg spart så jeg var sikker på at jeg kunne kjøpe de beste express/genie+ billetten og park hopper.

Anonymkode: 77e35...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...