AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Var sammen med min eks i 7 år. Vi kjøpte hund sammen, som jeg var og er utrolig glad i. Av praktiske grunner ble hun boende hos når det ble slutt. Jeg og eksen er helt ferdig med hverandre, har ingen følelser for han lenger. Det har vært slutt i 5 år. Han skriver fremdeles melding til meg om det er noe galt med hunden. Jeg syns det er veldig vondt å ikke kunne se henne. Hun rømte for 14 dager siden, og vi har skrevet en del meldinger frem og tilbake ang det. Kun ang hunden. Hvor hun kan være, hvilke tiltak som skal settes i gang. Men nå har jeg så dårlig samvittighet ovenfor min samboer. Har ikke sagt noe, da det kun er hunden vi snakker om, og jeg vet ikke hva han vil tenke om at vi skriver meldinger. Men igjen, ikke noe som helst personlig. Ville dere kalt dette utroskap? Eller bare dårlig samvittighet 🙈 Anonymkode: 96c68...9ce
billie833111 Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Jeg hadde reagert voldsomt på at du ikke nevnte det - dét får det til å virke som om du skjuler noe. Hvis det er slik at dere kun snakker om hunden, så er det ingenting galt med det, men det å skjule det er ikke innafor synes jeg. I mine forhold har det alltid vært regelen om at hvis vi føler vi må skjule det for hverandre, så vet vi at vi gjør noe vi ikke burde. 13 7
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 billie833111 skrev (2 minutter siden): Jeg hadde reagert voldsomt på at du ikke nevnte det - dét får det til å virke som om du skjuler noe. Hvis det er slik at dere kun snakker om hunden, så er det ingenting galt med det, men det å skjule det er ikke innafor synes jeg. I mine forhold har det alltid vært regelen om at hvis vi føler vi må skjule det for hverandre, så vet vi at vi gjør noe vi ikke burde. Altså, jeg skjuler det ikke fordi vi snakker om ting som ikke er innafor. Men fordi jeg vet han ikke liker jeg snakker med han. Vurderte å si det når han skrev hun var savnet, men turte ikke. Jeg skal jo slutte skrive med han det sekundet hun er tilbake. Snakker kun om hunden, ingenting annet.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Anonym-bruker skrev (1 time siden): Altså, jeg skjuler det ikke fordi vi snakker om ting som ikke er innafor. Men fordi jeg vet han ikke liker jeg snakker med han. Vurderte å si det når han skrev hun var savnet, men turte ikke. Jeg skal jo slutte skrive med han det sekundet hun er tilbake. Snakker kun om hunden, ingenting annet. Dér har du svaret ditt. Hva som defineres som grenseoverskridende atferd eller utroskap i et parforhold må defineres av paret selv. Dette er ikke likt for alle par da vi alle har ulikt syn og ulike grenser. Her vet du at din samboer ikke ønsker at du skal ha noe kontakt med din eks, du gjør det likevel og skjuler det for du vet at han ikke liker det. Da er det, etter min mening, grenseoverskridende og kan oppleves som et svik for din samboer. Hadde du vært åpen om det fra start, så hadde det ikke vært det og samboeren din kunne ha fått selt sine følelser rundt det. Det er ikke ille at du snakker med eksem om deres felles hund, men at du snakker med eksen din og bevisst skjuler det for at din samboer ikke ville ha likt det. Anonymkode: be21c...164 7
ichyspider Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Hvis du vet din samboer ikke synd det er greit, da krysser du grensene. 1
cafflatte Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Er ikke utroskap å melde eksen sin angående en hund, ærlig talt. Hva om dere hadde barn sammen? skulle dere da ikke holde kontakt? Min eks hadde sms kontakt med sin eks om hunden da vi først ble sammen, jeg reagerte ikke. 2 3
Brunhilde Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Ærlig talt, ts, dette vet du svaret på selv! Det som skremmer meg er at du ikke "tør" å nevne for nåværende samboer at hunden er borte fordi det betyr at du snakker med eksen. Det er vel en grunn til at han er en eks? Er du sikker på at denne typen kontroll er noe du ønsker å leve med? 7 1
ClausSaus Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var sammen med min eks i 7 år. Vi kjøpte hund sammen, som jeg var og er utrolig glad i. Av praktiske grunner ble hun boende hos når det ble slutt. Jeg og eksen er helt ferdig med hverandre, har ingen følelser for han lenger. Det har vært slutt i 5 år. Han skriver fremdeles melding til meg om det er noe galt med hunden. Jeg syns det er veldig vondt å ikke kunne se henne. Hun rømte for 14 dager siden, og vi har skrevet en del meldinger frem og tilbake ang det. Kun ang hunden. Hvor hun kan være, hvilke tiltak som skal settes i gang. Men nå har jeg så dårlig samvittighet ovenfor min samboer. Har ikke sagt noe, da det kun er hunden vi snakker om, og jeg vet ikke hva han vil tenke om at vi skriver meldinger. Men igjen, ikke noe som helst personlig. Ville dere kalt dette utroskap? Eller bare dårlig samvittighet 🙈 Anonymkode: 96c68...9ce "Utroskap" er det jo ikke. Men så er ikke all uakseptabel adferd utroskap heller. Og det er ikke greit å holde ting skjult. 2 1
Månestråla Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Nei, dette er ikke utroskap. Og grunnen til at du skjuler det for han er jo fordi det gjør ham usikker, ikke fordi du faktisk er utro. Hvorfor det gjør han usikker vet jeg ikke.. er han av den sjalu typen eller har han grunn til å ikke ville at du skriver med eksen? 1
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 Brunhilde skrev (8 minutter siden): Ærlig talt, ts, dette vet du svaret på selv! Det som skremmer meg er at du ikke "tør" å nevne for nåværende samboer at hunden er borte fordi det betyr at du snakker med eksen. Det er vel en grunn til at han er en eks? Er du sikker på at denne typen kontroll er noe du ønsker å leve med? Ja det er absolutt en grunn til at han er en eks . Ønsker egentlig ikke ha noe som helst kontakt med han, men jeg må vite at hunden kommer seg hjem. Hun var den første hunden jeg har eid, og jeg var og er så uendelig glad i henne. Eksen derimot.. er jeg helt ferdig med. Hører med til historien at lenge etter det var slutt bombarderte han meg med meldinger. Og kjæresten min så det og ble kjempe sint. For jeg ikke hadde sagt det. Men jeg hadde jo heller ikke svart. Jeg har blokkert eksen min, men var inne og så over meldingene og så hun har rømt.
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 Månestråla skrev (6 minutter siden): Nei, dette er ikke utroskap. Og grunnen til at du skjuler det for han er jo fordi det gjør ham usikker, ikke fordi du faktisk er utro. Hvorfor det gjør han usikker vet jeg ikke.. er han av den sjalu typen eller har han grunn til å ikke ville at du skriver med eksen? Ja det er det. Han er egentlig ikke sjalu i det hele tatt. Vet ikke hvorfor det plager han sånn. Jeg hadde egentlig tenkt å si det, men jeg vet det vil bli konflikter av det.
Gjest Refreng Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 Dette er en sak jeg tenker kan ha 2 sider. Det at du fortsetter skrive om hunden, som du aldri vil få se igjen, med eksen din. Det høres jo litt rart ut. Er det ikke bare vondt å bli minnet på en hund du var glad i som du aldri får se lenger? Er det ikke bedre legge det bak deg slik at du får bearbeidet en eventuell sorg over å ha mistet hunden? Samboeren din har også sagt at han er imot kontakt, men du skriver bak ryggen hans og lyver om det... Om du mener samboeren din tar feil, hvorfor har dere ikke snakket mer om det? Man løser ikke konflikter med å si ok, for så å lyve om hva man gjør bak ryggen på den andre. Dere fortsetter problemløsningen og konflikten til dere finner en løsning dere kan leve med Selv om dette ikke er utroskap, så er det en løgn å ha for partneren din. Jeg hadd nok slitt med tilliten til min partner om han sa en ting til meg, men gjorde noe annet bak min rygg. Noe jeg hadde sagt ikke var ok. Hva selve handlingen er spiller liten rolle. I det minste burde partner si noe ala "nei, du tar feil og jeg gjør som jeg vil". Da er man i det minste ærlig og din partner kan forholde seg til at du har en annen mening.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 Har du noen følelser for eksen? Anonymkode: 3c0f5...54c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var sammen med min eks i 7 år. Vi kjøpte hund sammen, som jeg var og er utrolig glad i. Av praktiske grunner ble hun boende hos når det ble slutt. Jeg og eksen er helt ferdig med hverandre, har ingen følelser for han lenger. Det har vært slutt i 5 år. Han skriver fremdeles melding til meg om det er noe galt med hunden. Jeg syns det er veldig vondt å ikke kunne se henne. Hun rømte for 14 dager siden, og vi har skrevet en del meldinger frem og tilbake ang det. Kun ang hunden. Hvor hun kan være, hvilke tiltak som skal settes i gang. Men nå har jeg så dårlig samvittighet ovenfor min samboer. Har ikke sagt noe, da det kun er hunden vi snakker om, og jeg vet ikke hva han vil tenke om at vi skriver meldinger. Men igjen, ikke noe som helst personlig. Ville dere kalt dette utroskap? Eller bare dårlig samvittighet 🙈 Anonymkode: 96c68...9ce Hvorfor kan du ikke si det til samboeren din? Bor hunden hos deg også, hvis den bor kun hos eksen din, så syntes jeg han må ordne med dette. Virker mest som en måte å holde kontakten på. Anonymkode: 5f5bf...3b8
Gjest Refreng Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 2 minutter siden, Anonym-bruker said: Ja det er absolutt en grunn til at han er en eks . Ønsker egentlig ikke ha noe som helst kontakt med han, men jeg må vite at hunden kommer seg hjem. Hun var den første hunden jeg har eid, og jeg var og er så uendelig glad i henne. Eksen derimot.. er jeg helt ferdig med. Hører med til historien at lenge etter det var slutt bombarderte han meg med meldinger. Og kjæresten min så det og ble kjempe sint. For jeg ikke hadde sagt det. Men jeg hadde jo heller ikke svart. Jeg har blokkert eksen min, men var inne og så over meldingene og så hun har rømt. 2 minutter siden, Anonym-bruker said: Ja det er det. Han er egentlig ikke sjalu i det hele tatt. Vet ikke hvorfor det plager han sånn. Jeg hadde egentlig tenkt å si det, men jeg vet det vil bli konflikter av det. Det virker ikke som du klarer la være søke eksen din? Det er naturlig at din partner misliker denne kontakten. Han ser kanskje at du har noen tendenser der som ikke er heldige. Og han ser nok at eksen din er manipulativ og ønsker selvsagt ikke at du da skal snakke med han. Det kan være veldig provoserende for partner å se deg ha kontakt med noen som er manipualtive og misbrukende mot deg. Forstår du hvordan det kan være provoserende for en partner? Høres ut som dere burde ta denne konflikten. De aller fleste langvarige forhold har konflikter. Ofte er de nyttige og løser andre problemer i forholdet. De kan også forhindre at andre ting utvikler seg og blir problemer.
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 Refreng skrev (5 minutter siden): Dette er en sak jeg tenker kan ha 2 sider. Det at du fortsetter skrive om hunden, som du aldri vil få se igjen, med eksen din. Det høres jo litt rart ut. Er det ikke bare vondt å bli minnet på en hund du var glad i som du aldri får se lenger? Er det ikke bedre legge det bak deg slik at du får bearbeidet en eventuell sorg over å ha mistet hunden? Samboeren din har også sagt at han er imot kontakt, men du skriver bak ryggen hans og lyver om det... Om du mener samboeren din tar feil, hvorfor har dere ikke snakket mer om det? Man løser ikke konflikter med å si ok, for så å lyve om hva man gjør bak ryggen på den andre. Dere fortsetter problemløsningen og konflikten til dere finner en løsning dere kan leve med Selv om dette ikke er utroskap, så er det en løgn å ha for partneren din. Jeg hadd nok slitt med tilliten til min partner om han sa en ting til meg, men gjorde noe annet bak min rygg. Noe jeg hadde sagt ikke var ok. Hva selve handlingen er spiller liten rolle. I det minste burde partner si noe ala "nei, du tar feil og jeg gjør som jeg vil". Da er man i det minste ærlig og din partner kan forholde seg til at du har en annen mening. Jeg lyver ikke for han. Om du ikke mener det å ikke si noe er å lyve. Det er selvfølgelig vondt å bli påmint det, men samtidig ønsker jeg bare vite hun har der bra. Utenom denne situasjonen har vi ingen kontakt i det hele tatt.
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du noen følelser for eksen? Anonymkode: 3c0f5...54c Nei det har jeg absloutt ikke. Ikke i det hele tatt.
cafflatte Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 Dersom kjæresten din blir sjalu av at du har kontakt med en eks på grunn av hunden så er det han som har et problem. Bare det at du velger å holde det skjult fordi det kan oppstå konflikter viser at han blir sjalu. 3
Anonym-bruker Skrevet 16. april 2023 #19 Skrevet 16. april 2023 Refreng skrev (2 minutter siden): Det virker ikke som du klarer la være søke eksen din? Det er naturlig at din partner misliker denne kontakten. Han ser kanskje at du har noen tendenser der som ikke er heldige. Og han ser nok at eksen din er manipulativ og ønsker selvsagt ikke at du da skal snakke med han. Det kan være veldig provoserende for partner å se deg ha kontakt med noen som er manipualtive og misbrukende mot deg. Forstår du hvordan det kan være provoserende for en partner? Høres ut som dere burde ta denne konflikten. De aller fleste langvarige forhold har konflikter. Ofte er de nyttige og løser andre problemer i forholdet. De kan også forhindre at andre ting utvikler seg og blir problemer. At jeg ikke klarer la være søke eksen min? Det gjør jeg. Har aldri kontakt egentlig. Jeg skjønner hvorfor han ikke vil. Men vi har aldri snakket om eksen min. Og han har heller aldri sagt han ikke vil jeg skal ha kontakt med han.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 Det er samboeren din sitt problem at han synes det er vanskelig at du snakker med eksen. Du gjør ikke noe galt. Når jeg ble sammen med min kjæreste hadde han en hund som han og eksen hadde fått sammen, og de hadde vært sammen i syv år, enda vi var ganske unge. Jeg følte meg veldig utsatt, og var egentlig overbevist om at de kom til å bli sammen igjen de første årene vi var sammen. De snakket ofte sammen, og delte på å ha hunden i perioder. Jeg synes det var kjempe vanskelig. Men det var min egen usikkerhet som skapte et problem, de to var bare veldig ansvarlige og omsorgsfulle ovenfor den hunden og det var det. Du bør dele med samboeren din til en viss grad at du har kontakt med eksen, men du har ikke meldeplikt for harmløs kontakt. Anonymkode: ee6b2...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå