Gå til innhold

Er vi på vei mot et mislykket samfunn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begge kjønn hater hverandre, unngår hverandre, ingen får barn lenger. Det høres ut som mange vestlige land er på vei til å kollapse. Hva skjedde?

Anonymkode: 53b05...baf

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er interessant hvordan man kan leve i samme verden og likevel virker det som om at enkelte lever i en helt annen virkelighet enn den jeg ser. Er det virkelig sånn i din virkelighet at menneskene rundt deg er enslige og hater det motsatte kjønn? Og du kjenner ingen som får barn? 

Anonymkode: a1865...338

• Liker 28
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Du lever på Internett. Logg av, så føles det bedre 

Anonymkode: 9dba0...3af

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

''Mislykket'' samfunn var assosiert med høye fødelsrater i fattige land. At folk får færre barn er på grunn av muligheter, utdannelse og man kan ta vare på seg selv uten å avhenge av barna sine for å forsørge en. Er ikke mange år tilbake at folk snakket fortsatt om overbefolkning og at det er mange folk på jorda. 

Anonymkode: 48b5e...781

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Den vestlige verden kollapser jo på grunn av kosetante-verdiene.

Anonymkode: db2fe...857

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts beskriver "virkeligheten" til folk som kun treffer andre på internett, der polarisering er et knep for å trigge debatter og dopamin.
Her ute hvor folk lever sine liv, jobber, studerer og har det fint er vi stadig mer fri og likestilt, og kjønnsrollene har heldigvis blitt mer flytende. Vi forventer det samme av hverandre i menneskemøter, uavhengig av kjønn.
Det at vi selv kan velge om vi vil ha barn og hvor mange er et tegn på framgang, at vi har ressurser til å klare oss alene på egen inntekt, og har tilgang til prevensjon, helsehjelp og pensjon.

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kollaps nei, men forandring, ja. Selv om etterkrigstiden har bydd på mye nytt, så var ingen forberedt på Internett og SOME's påvirkning på oss. 

Anonymkode: 47b8a...651

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke på vei, vi er der allerede... 

Anonymkode: 2a87c...52c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi er ikke på vei, vi er der allerede... 

Anonymkode: 2a87c...52c

Bare å hive seg rundt, gutta. Oppskrift:

A) Slutt å tenke det er noe spesielt med å være mann. Det er det ikke. Det hører ingen særrettigheter med utovertissen. Vær hyggelig og likestilt mot kvinner.

B) Kom på banen når det gjelder utdanning og intellekt. Følg med på skolen, ta utdanning og les bøker. Bli smartere, rett og slett.

Anonymkode: 31abf...0ab

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i all verden har du det fra? Nestekjærligheten er stor blandt folk og jeg kjenner ingen som hater det motsatte kjønn. De eneste jeg vet om er et par av de tristeste mennene her inne som hater kvinner men de representerer ikke samfunnet når det er psykisk syke og vrangforestilte menn. 

Den vestlige verden går fremover og blir bedre for alle kjønn og ikke-binære og alle legninger. 

Ville du heller bodd i Afghanistan siden du mener vesten går feil vei eller hva er det du egentlig prøver å formidle her? 

Anonymkode: be5b1...439

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet er allerede misslykket.

Man skal være seg selv, men skiller man seg ut så får man stygge blikk og kommentarer. 

Det skal ikke være tabu å slite, men er man åpen om sine problemer blir det sladder og folk holder seg unna deg.

Man skal få ha sin egen mening, men er meningen din annerledes enn «folk flest» så får du ikke lengre lov til å ha din mening.

Du skal kle deg og se ut som du selv ønsker, men følger du ikke sauflokken og det som er «inn» blir du sett på med stygge blikk.

Jeg holder meg derfor kun til mine nærmeste, på jobb slipper jeg heldigvis å forholde meg til særlig mange mennesker da jeg jobber ganske selvstendig, ellers prøver jeg å være så privat som mulig. Resten av samfunnet har jeg rett og slett begynt å ignorere, behandler mennesker som luft. For etter 10+ år hvor jeg desperat har prøvd å passe inn, og alt jeg gjør fremdeles er feil, så har jeg gitt opp.

K,29

Anonymkode: 0690d...010

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

''Mislykket'' samfunn var assosiert med høye fødelsrater i fattige land. At folk får færre barn er på grunn av muligheter, utdannelse og man kan ta vare på seg selv uten å avhenge av barna sine for å forsørge en. Er ikke mange år tilbake at folk snakket fortsatt om overbefolkning og at det er mange folk på jorda. 

Anonymkode: 48b5e...781

Det er jo her dere ikke fatter noe som helst. Det innvandrer mange 10.000 vis av mennesker til Norge hvert år. Disse endrer vårt samfunn sakte men sikkert. At jorden er "overbefolket" betyr ikke at nordmenn skal slutte å få barn. Da faller vårt samfunn fra hverandre. Det å tro at andre kulturer som kommer til oss, endrer seg og blir like oss er en fatal feil politikerne har gjort. Det er store deler av Afrika og Asia som er overbefolket. Om de innvandrer til oss, for å veie opp for at nordmenn ikke får nok barn, vil alt som tidligere generasjoner har bygget opp forfalle raskt. Så feiler velferdsstaten og hva gjenstår da ? Vi er tilbake til tiden før 1950 tallet på under en generasjon når oljen tar slutt eller fases ut. Tipper også at alt av regler som styrer arbeidslivet går rett vest også, samt at kriminalitet og etniske motsetninger vil eksplodere i et land der få av de klarer å ta vare på seg selv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Den vestlige verden går fremover og blir bedre for alle kjønn og ikke-binære og alle legninger. 

Ville du heller bodd i Afghanistan siden du mener vesten går feil vei eller hva er det du egentlig prøver å formidle her? 

Nei det gjør ikke den vestlige verden i det hele tatt. Og om du tenker deg om flere ganger forstår du at de rettigheten disse gruppene du her snakker om har opparbeidet seg, ja de vil raskt opphøre om den vestlige kultur endrer seg dramatisk som det ser ut til å gjøre ved at vi ikke reproduserer oss selv. Inn kommer andre folkeslag og religioner som har en helt annet syn på dette. Gi det 20 år til og de vinner valgene.

De er jo ikke for en slik ordning av samfunnet, men finner seg i det nå når de ikke er i flertall. Hva skjer når de faktisk er det ? Ingen tenker over det, men vil måtte ta konsekvensene av det på sikt.

Gi det 20 år til om det fortsetter som nå, og så skal du se hva samfunn vi har.

Endret av Antiviruset
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er interessant hvordan man kan leve i samme verden og likevel virker det som om at enkelte lever i en helt annen virkelighet enn den jeg ser. Er det virkelig sånn i din virkelighet at menneskene rundt deg er enslige og hater det motsatte kjønn? Og du kjenner ingen som får barn? 

Hen ser virkeligheten på KG. Selv om dette er sjokkerende for mange KG brukere,så er (Heldigvis) ikke samfunnet vårt slik. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke den du siterer, men det er jo du som lever i din egen verden :ler:

- Det er over 1 million enslige i Norge (aldri noen gang vært så høyt) Lever alene = fakta.

- Det har aldri vært registrert flere skillsmisser, samlivsbrudd = fakta.

- Det fødes færre og færre barn av etniske Nordmenn hver år =  fakta.

Kroner man det med fremveksten av radikal feminisme på den ene kanten og radikal maskulinitet på den andre kanten - media, blogger, influsenere osv. Så kan det med letthet argumenteres for at det aldri har vært større spenninger og motsetninger mellom kjønnene. 

Kort og godt så er det jo DU som lever i den egen verden og trekker slutninger fra hva som foregår inne i ditt lille frimerke.

Anonymkode: cdf6e...c8f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det blir så mye bedre hvis vi importerer millioner med analfabeter fra Afrika og Midt-Østen, verden må nullsettes til vi er tilbake til steinalderstadiet.

Anonymkode: db2fe...857

Kalles visst  great reset (WEF) driver med dette 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke Norge er et dystopisk samfunn i dag, vi har det vel bra.

Fødselsraten stuper, det er riktig. Og det er stadig færre menn som når opp på kjærestemarkedet. Så det er et samfunn i endring. Langvarige forhold og barn blir det mindre av, og spesielt menn må finne andre ting å holde på med enn familie.

Anonymkode: 8395c...964

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samfunnet er allerede misslykket.

Man skal være seg selv, men skiller man seg ut så får man stygge blikk og kommentarer. 

Det skal ikke være tabu å slite, men er man åpen om sine problemer blir det sladder og folk holder seg unna deg.

Man skal få ha sin egen mening, men er meningen din annerledes enn «folk flest» så får du ikke lengre lov til å ha din mening.

Du skal kle deg og se ut som du selv ønsker, men følger du ikke sauflokken og det som er «inn» blir du sett på med stygge blikk.

Jeg holder meg derfor kun til mine nærmeste, på jobb slipper jeg heldigvis å forholde meg til særlig mange mennesker da jeg jobber ganske selvstendig, ellers prøver jeg å være så privat som mulig. Resten av samfunnet har jeg rett og slett begynt å ignorere, behandler mennesker som luft. For etter 10+ år hvor jeg desperat har prøvd å passe inn, og alt jeg gjør fremdeles er feil, så har jeg gitt opp.

K,29

Anonymkode: 0690d...010

Det der kunne jeg ikke ha vært mer enig i. Godt skrevet. De som ikke er alene blir mer alene for alle sitter på hver sin tue og bruker internett. Der alle ser ut til å være perfekte. Det er riktig som du sier man burde få lov til å være akkurat som en er uten at en skal føle seg som taper eller utestengt osv osv av andre. Trist utvikling. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (3 timer siden):

Nei det gjør ikke den vestlige verden i det hele tatt. Og om du tenker deg om flere ganger forstår du at de rettigheten disse gruppene du her snakker om har opparbeidet seg, ja de vil raskt opphøre om den vestlige kultur endrer seg dramatisk som det ser ut til å gjøre ved at vi ikke reproduserer oss selv. Inn kommer andre folkeslag og religioner som har en helt annet syn på dette. Gi det 20 år til og de vinner valgene.

De er jo ikke for en slik ordning av samfunnet, men finner seg i det nå når de ikke er i flertall. Hva skjer når de faktisk er det ? Ingen tenker over det, men vil måtte ta konsekvensene av det på sikt.

Gi det 20 år til om det fortsetter som nå, og så skal du se hva samfunn vi har.

Der er jeg også veldig enig Antiviruset. Folk ser det ikke før det er for sent. Jeg begynner å innse at de som snakket om at vi vil bli overtatt av andre kulturer og religioner som ikke er så åpent som vårt demokrati og vi etniske nordmenn vil stå tilbake som taperene. 

Jeg ser det jo allerede i mitt yrke. Jeg kjører taxi. For 3 år siden så var det stort sett bare etniske nordmenn som kjørte taxi her jeg kjører. Noen få ikke etniske nordmenn kjørte som sjåfører. Så kom frislippet og nye regler. Det jeg ser er at nå må alle som skal ha en kjøreseddel ta oppkjøring for taxi og det koster penger. Dermed har det blitt så og si umulig for etnisk norske taxi eiere å skaffe seg sjåfører som f.eks er studenter.  Etter frislippet sluttet mange av de norske taxi eierne her jeg bor nå og det ble tatt ut enormt antall løyver fra utenlandske mennesker. Greit nok det. Men det jeg også ser at de har ikke noe problemer med å skaffe sjåfører. Det bunner ikke for dem å skaffe nye folk som kan kjøre døgnet rundt. De jobber 12 -16 timer i døgnet og har ikke noe annet liv ser det ut for meg. Mens nordmenn vil ha familieliv og hobbyer og at livet ikke bare skal dreie seg om jobb. Så om 10-20 år så tror jeg også Antiviruset at mye er forandret og vi etniske nordmenn er vi som kommer til å seile akterut. Andre kulturer og religioner vil få mer og mer innflytelse i dette landet og velferdsystemer og alt dette vil på sikt forsvinne tror jeg. Dette har ikke noe med rassisme og gjøre men hvilken retning jeg ser dette samfunnet virker å gå. 

Anonymkode: 43e1a...782

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke nok tilbakemeldinger på den rasistiske propagandaen og konspirasjonene dine på Skråblikk forumet så du måtte lage en tråd her på Singelliv også? 

Gjesp, vi bryr oss ikke. Gå et annet sted med det 

Anonymkode: be5b1...439

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...