Gå til innhold

Å lage barnebursdager er noe styyyyyyr! Allergier/laktoseinolerans/ halal/ vegetar/ glutenfritt😳

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg vet ikke hva jeg skal servere engang snart med så mange forskjellige krav jeg tar alltid hensyn til allergier og laktoseintoleranse men alt annet setter jeg pris på foreldre til barna kan fikse.

i 8 åringen min sin klasse er det vegetarianer stine, laktointoleranse og allergi🙈  og hun skal snart ha bursdags feiring. Mor til gutten som er muslim sa hun fikser halal pølser, så det var greit :) men mor til vegetarianer «stine» stussa jo over da jeg spurte om hun kunne fikse noe til barnet så hun kan ha med, jeg vet jo ikke hva vegetarian mat de spiser og kan ikke gå rundt og bruke 500kr + for mange andre mat produkter😅

vurderer og lage kjele og servere saftis, da det er allergier og laktoseintoleranser og heller ha kake når barnet skal feire med oss i familien. Vurderer bare å lage pølser med pølSebrød og lomper i barnebursdagen.

uff husker da jeg var liten så døde jo ingen barn av å få litt laktose i seg osv😅

andre som synes barnebursdag er noe styr?

Anonymkode: 70965...7ca

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag ei grønsakssuppe med loff til;) Mange barn likar ikkje det, men det er lett å få den allergisikker!

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei!

jeg vet ikke hva jeg skal servere engang snart med så mange forskjellige krav jeg tar alltid hensyn til allergier og laktoseintoleranse men alt annet setter jeg pris på foreldre til barna kan fikse.

i 8 åringen min sin klasse er det vegetarianer stine, laktointoleranse og allergi🙈  og hun skal snart ha bursdags feiring. Mor til gutten som er muslim sa hun fikser halal pølser, så det var greit :) men mor til vegetarianer «stine» stussa jo over da jeg spurte om hun kunne fikse noe til barnet så hun kan ha med, jeg vet jo ikke hva vegetarian mat de spiser og kan ikke gå rundt og bruke 500kr + for mange andre mat produkter😅

vurderer og lage kjele og servere saftis, da det er allergier og laktoseintoleranser og heller ha kake når barnet skal feire med oss i familien. Vurderer bare å lage pølser med pølSebrød og lomper i barnebursdagen.

uff husker da jeg var liten så døde jo ingen barn av å få litt laktose i seg osv😅

Vegansk stemmer for alle

Anonymkode: 7665b...f88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Lag ei grønsakssuppe med loff til;) Mange barn likar ikkje det, men det er lett å få den allergisikker!

bortsett fra loffen som inneholder melkeproteiner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vegansk stemmer for alle

Neida, det er alltid noen som må ha det glutenfritt i tillegg. Og uten sitrus. Og uten soya. Og uten løk. Og uten nøtter.

Anonymkode: d96a3...483

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lag enkel pizza med tomatsaus og ost (harde oster er laktosefrie). 

Laktosefri kake er jo enkelt,  bare å kjøpe laktosefri melk/fløte. 

Anonymkode: 965a0...3f1

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vegansk stemmer for alle

Så lenge det er vegansk og glutenfritt. 

Anonymkode: 8eced...35c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Det har jo tatt helt av. Server pølse i brød. 

Anonymkode: 78305...1c9

• Liker 23
Skrevet

Har alltid likt å stelle i stand til bursdager, og syns ikke at det er noe styr å ta hensyn til andres helse og livssyn.
Lagd vegansk mat og kaker hver gang, og det er melkefritt og halal, smaker bra og alt har blitt slukt. Ble også spurt om å hjelpe andre foreldre, siden det gikk så glatt her :) Det er ikke noe vanskelig i det hele tatt.

• Liker 6
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er berre å bake sjøl. Verre å bake glutenfri loff, om det også er eit problem i gruppa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei!

Vegetarplølser koster ikke all verden . Bak med lactosefri produkter hvis du baker , ha gelé eller saftis evnt diverse snacks . Åtteåringer spiser ikke så mye ☺️. Evnt server «iskake « med laktosefri is ( fra boks) strø evnt server ved siden nonstop / peanøtter / jordbær /sjokoladesaus . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Har alltid likt å stelle i stand til bursdager, og syns ikke at det er noe styr å ta hensyn til andres helse og livssyn.
Lagd vegansk mat og kaker hver gang, og det er melkefritt og halal, smaker bra og alt har blitt slukt. Ble også spurt om å hjelpe andre foreldre, siden det gikk så glatt her :) Det er ikke noe vanskelig i det hele tatt.

Jeg skjønner men samtidig er jo det bursdagsbarnet som er i fokus og blir fort for dumt om barnet vil ha pølser eller burger i bursdag men at det må være noe vegetar 😳😅

lettere er vis foreldren fikser feks vegetar pølser eller burger så barnet kan ta med seg

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner men samtidig er jo det bursdagsbarnet som er i fokus og blir fort for dumt om barnet vil ha pølser eller burger i bursdag men at det må være noe vegetar 😳😅

lettere er vis foreldren fikser feks vegetar pølser eller burger så barnet kan ta med seg

Burgere og pølser kan være veganske. Man kan også ha begge deler. Det er uansett ikke noe vanskelig.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt og bestill pizza. En glutenfri pizza, og pizza med ost. Det løser vel alle kostutfordringer? 🤷‍♀️

Anonymkode: 6b917...d19

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt og bestill pizza. En glutenfri pizza, og pizza med ost. Det løser vel alle kostutfordringer? 🤷‍♀️

Vegetarianer spiser ikke ost da. Blir kjip pizza uten ost

Anonymkode: edb85...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror pizzabakeren har vegansk pizza.

Anonymkode: 75fdc...41a

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne har vi bakt til en ‘vanskelig bursdag’ - og den ble veldig god. :) i motsetning til andre vegetarkaker vi fant  oppskrift på har denne bare vanlige ingredienser, ikke masse spesialgreier

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/vegansk-gulrotkake

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vet du hva loff er? Du tenker på bolle.

Anonymkode: 73b9f...151

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva slags vegetarianer man er! Uproblematisk med ost for vegetarianere som spiser egg- og melkeprodukter. De fleste oster har byttet til ikke-animalsk løpe. Om du tenker veganer, så blir det selvsagt noe annet! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (20 minutter siden):

Vegetarplølser koster ikke all verden . Bak med lactosefri produkter hvis du baker , ha gelé eller saftis evnt diverse snacks . Åtteåringer spiser ikke så mye ☺️. Evnt server «iskake « med laktosefri is ( fra boks) strø evnt server ved siden nonstop / peanøtter / jordbær /sjokoladesaus . 

Gele har gelatin i seg. Det kan ikke muslimer spise. 

Anonymkode: 6cd97...f3b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...