Gå til innhold

Han kjørte helt inntil bilen og stengte meg inne - onde hensikter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette... 

Ikveld var jeg og min venn innom matbutikken og stod parkert i et garasjeanlegget rett under matbutikken. Jeg satt i passasjersetet og ventet på vennen min og så på mobilen min. Det var nesten ingen biler der og veldig god plass. 

Plutselig kom en bil kjørende foran meg og stoppet opp og en mann glodde rett mot meg. Jeg syns det var ubehagelig og fortsatte å se på mobilen, og plutselig kjørte mannen helt inntil siden jeg satt på. Jeg stusset veldig på dette da det var veldig god plass og nesten ingen biler i nærheten. Han kom så nær at jeg ikke kunne få opp døra, så han stengte meg inne. Jeg snudde meg og så mot han og han glodde på meg igjen. Jeg snudde meg fort og begynte å stresse inni meg og håpte vennen min kom snart, og jeg ble redd for at han skulle komme på førersiden av bilen min. Vi ble sittende sånn en kort stund. Kanskje han ville vente og se om det kom noen, hvem vet. 

Heldigvis kom vennen min og satte seg inn, og jeg kommenterte hvor nær bilen parkerte min side. Vennen min sa at hen syns mannen glodde veldig og parkerte altfor nært, ja. Også mtp at det var veldig god plass ellers. Hen syns også det var veldig ubehagelig. 

Vi kjørte fort derifra og jeg turte ikke snu meg for å se på mannen, men vennen min så at han var veldig høy og slank og gikk inn på butikken. 

Var dette ubehagelig eller ikke noe å bry seg om? 

Anonymkode: 43412...e7e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok dere nummeret på bilen? (Hvis ikke, husk å gjøre det om du opplever noe lignende!)

Dette var ikke normal oppførsel, så all grunn til å reagere. Jeg ville gått innom politiet og fortalt om hendelsen og gitt en beskrivelse av mann/bil. Du er mest trolig ikke første som opplever dette.

Jeg har opplevd stalking som begynte lignende som dette, av en jeg aldri hadde hatt noe med å gjøre. Det ble noen år med å se meg over skulderen og null hjelp fra politiet.

Så vær oppmerksom fremover, tenk gjennom hvor du beveger deg, og ta bilnummer om han nærmer seg igjen, eller film ham.

Anonymkode: cde64...e7f

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tok dere nummeret på bilen? (Hvis ikke, husk å gjøre det om du opplever noe lignende!)

Dette var ikke normal oppførsel, så all grunn til å reagere. Jeg ville gått innom politiet og fortalt om hendelsen og gitt en beskrivelse av mann/bil. Du er mest trolig ikke første som opplever dette.

Jeg har opplevd stalking som begynte lignende som dette, av en jeg aldri hadde hatt noe med å gjøre. Det ble noen år med å se meg over skulderen og null hjelp fra politiet.

Så vær oppmerksom fremover, tenk gjennom hvor du beveger deg, og ta bilnummer om han nærmer seg igjen, eller film ham.

Nei, vi fikk dessverre ikke tatt nummeret på bilen. Skulle selvsagt ha gjort det, men vi klarte ikke tenke på det før etter vi hadde kjørt. 

Jeg har aldri sett mannen før og er ganske ny i området. Har bodd her ca 1 år.. 

Syns du jeg skal gå innom politiet på mandag? Har ingen bevis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva skjedde egentlig med deg da du ble stalket? Og hvordan ble du kvitt stalkeren? 

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen om det finnes overvåkingskamera i garasjeanlegget? Vet det er Securitas ved siden av matbutikken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å røyke sokka deres da. 🤦🏼‍♀️ 

ok- så du går inn på politistasjonen og sier at «på lørdag kveld kom det en mann og parkerte nærme bilen min og så på meg.» Tviler på at politiet gidder å bruke mye ressurser på det…

Bare glem det. Folk er rare, kanskje han stirret på deg fordi han var i svime da han parkerte og satt hele tiden å tenkte «å faen- jeg håper de skal dra snart for jeg får ikke opp døra mi før de har dratt.»

Anonymkode: da16c...9cf

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette må ha vært ekkelt for deg, ts❤️ Det er umulig å vite om det var noe creepy med han eller ikke. Prøv å lås bildørene innenfra hvis du føler deg uttrykk i lignende situasjoner. Folk er så rare.. jeg opplever ofte at folk parkerer helt inntil en bil selv om hele parkeringsplassen ellers er helt ledig. Det skjer liksom gang på gang.. hvorfor ikke parkere et helt annet sted når hele plassen er ledig..? 

Anonymkode: 5a97c...d51

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner at dette må ha vært ekkelt for deg, ts❤️ Det er umulig å vite om det var noe creepy med han eller ikke. Prøv å lås bildørene innenfra hvis du føler deg uttrykk i lignende situasjoner. Folk er så rare.. jeg opplever ofte at folk parkerer helt inntil en bil selv om hele parkeringsplassen ellers er helt ledig. Det skjer liksom gang på gang.. hvorfor ikke parkere et helt annet sted når hele plassen er ledig..? 

* utrygg, skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ok- så du går inn på politistasjonen og sier at «på lørdag kveld kom det en mann og parkerte nærme bilen min og så på meg.» Tviler på at politiet gidder å bruke mye ressurser på det…

Bare glem det. Folk er rare, kanskje han stirret på deg fordi han var i svime da han parkerte og satt hele tiden å tenkte «å faen- jeg håper de skal dra snart for jeg får ikke opp døra mi før de har dratt.»

Word. 

Anonymkode: 32903...c13

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette... 

Ikveld var jeg og min venn innom matbutikken og stod parkert i et garasjeanlegget rett under matbutikken. Jeg satt i passasjersetet og ventet på vennen min og så på mobilen min. Det var nesten ingen biler der og veldig god plass. 

Plutselig kom en bil kjørende foran meg og stoppet opp og en mann glodde rett mot meg. Jeg syns det var ubehagelig og fortsatte å se på mobilen, og plutselig kjørte mannen helt inntil siden jeg satt på. Jeg stusset veldig på dette da det var veldig god plass og nesten ingen biler i nærheten. Han kom så nær at jeg ikke kunne få opp døra, så han stengte meg inne. Jeg snudde meg og så mot han og han glodde på meg igjen. Jeg snudde meg fort og begynte å stresse inni meg og håpte vennen min kom snart, og jeg ble redd for at han skulle komme på førersiden av bilen min. Vi ble sittende sånn en kort stund. Kanskje han ville vente og se om det kom noen, hvem vet. 

Heldigvis kom vennen min og satte seg inn, og jeg kommenterte hvor nær bilen parkerte min side. Vennen min sa at hen syns mannen glodde veldig og parkerte altfor nært, ja. Også mtp at det var veldig god plass ellers. Hen syns også det var veldig ubehagelig. 

Vi kjørte fort derifra og jeg turte ikke snu meg for å se på mannen, men vennen min så at han var veldig høy og slank og gikk inn på butikken. 

Var dette ubehagelig eller ikke noe å bry seg om? 

Skjedde dette i Lier/Asker? 
Jeg hørte om en veldig lik episode derfra som skjedde nå denne uken. 

Anonymkode: 7cf4e...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke frihetsberøvelse å være dårlig til å parkere, alvorlig talt. TS kom seg jo bort derfra uten problemer. 

Skulle tatt seg ut å anmelde folk til politiet fordi du føler deg blikket.

Anonymkode: c66b5...c6f

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde i Sandvika/Bærum. Er jo ikke så langt ifra. 

Noen du kjenner som opplevde dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Var dere parkert skikkelig innenfor linjene på en parkeringsplass dere faktisk hadde lov til å stå på?

Anonymkode: 070b0...5a5

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke frihetsberøvelse å være dårlig til å parkere, alvorlig talt. TS kom seg jo bort derfra uten problemer. 

Skulle tatt seg ut å anmelde folk til politiet fordi du føler deg blikket.

Anonymkode: c66b5...c6f

Dårlig til å parkere? Han presset seg mellom bilen jeg satt i og en stolpe. Det var kjempetrangt og jeg så at han sjekket begge sidespeilene sine så han ikke skulle komme borti bilen eller stolpen. Det var mange ledige plasser rundt meg og god plass, så det blir rart å presse seg inn på den måten. Han gjorde det med vilje. 

Jeg så jo at han kjørte sakte og så på de få bilene som stod der, og da han så meg stoppet han opp og glodde intenst før han kjørte helt oppi bilen og stengte meg inne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var dere parkert skikkelig innenfor linjene på en parkeringsplass dere faktisk hadde lov til å stå på?

Anonymkode: 070b0...5a5

Ja, vi stod riktig parkert. Har vært der mange ganger før for å handle mat. Det er en parkeringsplass som tilhører den matbutikken. 

Uansett, så var det kun noen få biler som stod der, så han hadde gode muligheter for å parkere bilen sin. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fyren har tvangstanker og MÅ parkere på denne plassen hver gang han er der? 🤔

Hvem vet? Det kan være mange årsaker til at folk gjør tilsynelatende rare ting. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Frida skrev (Akkurat nå):

Kanskje fyren har tvangstanker og MÅ parkere på denne plassen hver gang han er der? 🤔

Hvem vet? Det kan være mange årsaker til at folk gjør tilsynelatende rare ting. 

Ja, vi tenkte på det også, men jeg så han kjøre sakte og så på de få bilene som stod der, så han så jo etter noe. Da han så meg stoppet han opp og stirret lenge. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres helt uskyldig ut i mitt hode. Du høres paranoid ut. 

Hadde vært veldig, veldig interessant å ha sett denne situasjonen fra mannen sin side - mest sannsynlig er det en hverdagslig situasjon som han aldri kommer til å ofre en tanke igjen. 

Anonymkode: 6ea82...55a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell!!

Anonymkode: 3c565...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var jeg som ikke fikk opp døra mi. Han satt på motsatt side og kunne åpne sin dør. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...