Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med ei en god stund nå og stort så har vi det bra. Vi er begge i slutten av 20-årene. Hun er stort sett veldig snill og omtenksom men har en side jeg ikke er helt komfortabel med. Og det er når det kommer til ting vi ikke er enige om. Da snakker jeg ikke om politikk men enkelte hverdagslige ting, og fremtidsplaner. Hvis ikke hun får viljen sin så blir hun fort veldig sint og kan si relativt stygge ting. Det går fra 0-100 på et blunk. Ikke det at jeg alltid har rett, men føler meg litt overkjørt. 

Så når jeg gir etter blåser det ganske fort over, og hun er i godt humør igjen. Men jeg skulle ønske at vi kunne snakket om ting og diskutere uten at det skal ende slik. Har prøvd å ta opp temaet før men da tenner hun på alle plugger og benekter at det er et problem. Vi har det egentlig veldig fint sammen og er veldig glad i henne, så ønsker at dette skal fungere. 

Ønsker gjerne råd om en god måte å gå frem på slik at vi kan få til en grei dialog. 

Anonymkode: 3839f...6c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ett eksempel?  

Anonymkode: 070a2...b4d

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun ikke er mottakelig for å høre på din opplevelse av dette engang, er detrøde flagg for min del. Ut fra det du skriver virker det rett og slett som en strategi hun bruker for å få vilja si. Dette kan fort gå over til å bli kontrollerende atferd fra henne dersom du ikke gir henne motstand.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som manipulering og kontrollering.

Jeg hadde avsluttet forholdet, om jeg opplevde noe slikt, for man kan aldri ha det godt med en partner som er slik.

Om du likevel vil gi henne en sjanse, da bør du ringe familievernkontoret mandag og bestille en time til parterapi hos dem, eller til en privat parterapeut. Og så forteller du henne at du har bestilt time fordi du ikke har det bra med de stadig gjentakende konfliktene dere har, og at du vil at hun skal bli med til parterapi. Hvis hun ikke vil det - gå!

Og pass på at du IKKE gjør henne gravid før dette er ryddet helt opp i og hun har holdt seg stabil en god stund, hvis du gir henne en sjanse og hun er villig til å jobbe med forholdet.Bruk kondom for å beskytte deg selv og et ev. barn som kan bli konsekvensen!

Anonymkode: 1c3d1...50a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun blir bråsint når du er uenig, og fort blid igjen når du gir etter. Noe som gir deg en god følelse. Og når den gode følelsen kommer rett etter den vonde følelsen du fikk da hun var dint, så blir det en stor kontrast. Og du kan bli dressert (manipulert) til å slutte å si i mot henne. Alltid late som du er enig. Da har dere det fint. Tror du. Men du har jo mistet din egen vilje. Og det er jo ikke bra. Men kroppen din veier for og i mot, og ofrer viljen din for å slippe sinnet hennes.

Anonymkode: 95f15...457

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Du, jeg trenger å ta opp en ting med deg og det er viktig at du hører ut alt jeg skal si nå. Det er et problem som skader forholdet at du blir så bråsint. Vi må kunne snakke voksent om uenigheter og bli bedre til å møtes på halvveien. Jeg trenger fra deg at du kontrollerer sinnet ditt bedre for jeg har det ikke noe bra i forholdet når du kommer med de eksplosjonene. Jeg trenger også at når vi har uenigheter som foreksempel xxxxx og xxxx at du blir flinkere på å se mine behov også. Kan du imøtekomme meg på det?" så svarer hun på det så spør du" Er det noe du trenger fra meg for at forholdet skal være bedre? " 

Anonymkode: 1b2f7...670

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vært sammen med ei en god stund nå og stort så har vi det bra. Vi er begge i slutten av 20-årene. Hun er stort sett veldig snill og omtenksom men har en side jeg ikke er helt komfortabel med. Og det er når det kommer til ting vi ikke er enige om. Da snakker jeg ikke om politikk men enkelte hverdagslige ting, og fremtidsplaner. Hvis ikke hun får viljen sin så blir hun fort veldig sint og kan si relativt stygge ting. Det går fra 0-100 på et blunk. Ikke det at jeg alltid har rett, men føler meg litt overkjørt. 

Så når jeg gir etter blåser det ganske fort over, og hun er i godt humør igjen. Men jeg skulle ønske at vi kunne snakket om ting og diskutere uten at det skal ende slik. Har prøvd å ta opp temaet før men da tenner hun på alle plugger og benekter at det er et problem. Vi har det egentlig veldig fint sammen og er veldig glad i henne, så ønsker at dette skal fungere. 

Ønsker gjerne råd om en god måte å gå frem på slik at vi kan få til en grei dialog. 

Anonymkode: 3839f...6c8

Høres ut som en forvokst jentunge i trassalderen . Hvorfor gidder folk å være sammen med folk som hersker og manipulerer ? 

• Liker 1
Skrevet

Høres illevarslende ut. Du må snakke med henne om det i fredstid. Ta opp at dere må finne andre måter å kommunisere på når dere er uenige, og at du ikke finner deg i å bli knebla og behandla på en slik måte som hun har opptrådt hittil. Om hun da blir sint, så ville jeg ha pakka og avslutta med en gang faktisk.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...