Siam Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Vi fikk nytt kaffeservice til jul, og på hver eneste del er det klistret en etikett med strekkode som er umulig å fjerne!! Noen som har noen tips om hvordan jeg lettest kan fjerne dem? Jeg har forsøkt varmt vann, oppvaskbørste, skrubbesvamp, pille med neglene, gnukke med fingrene.... Og jeg har maaange igjen.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Papiretiketter? Jeg pleier dynke dem med matolje og la det sitte på over natta. Da pleier de løsne av seg selv.
Gjest Madeline Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Jeg setter serviset i oppvaskmaskinen. Med en gang den er ferdig (og serviset fremdeles er varmt) så tar jeg serviset ut og da er det bare å plukke av merkelappene så lett som bare det. Men ikke vent til serviset er avkjølt igjen for da sitter merkelappene fast igjen.
Siam Skrevet 3. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2006 Flotters! Da prøver jeg det. Tar oppvaskmaskintrikset først, så får vi se. Takk for hjelpen.
Arwen Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 Eller la det ligge i varmt vann en liten stund før du skrubber det bort med en sånn svamp med skrubb på baksiden.
Cilla Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Jeg bruker skrapa som jeg bruker på platetoppen. Evt det oppvaskmaskin trikset.
Gjest Carmensita Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Jeg pirker det av. Limet som sitter igjen fjernes veldig lett med Plasterfjerner (apoteket).
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Jeg legger det i varm vann en halvtimes tid. Da slipper jeg å fjerne limet etterpå (det synes jeg er mer vanskelig). Så drar jeg lappen av.
Spirito Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Der varmt vann ikke biter på limet, funker plasterfjerner utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå