AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Hei! Noen som er kjent der eller vet om det finnes offentlig parkering for bil? Skal begynne på Ås videregående men de har fjernet alt av parkering for elever. Er kun for besøkende eller ansatte.. Jeg bor et sted som gjør kollektiv ikke fungerer.. Så det er ikke et alternativ. Håper virkelig noen kan hjelpe meg prøvd å søke det opp, men finner ikke! Koster nok penger for parkering det er jeg klar over, men trenger å få parkert hver eneste dag med bil i nærheten av Ås vgs skolen.. Noen som vet? ❤️ Anonymkode: 6b1fc...0d1
Kjetil E Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 (endret) Ser det er parkering på Ås stasjon som er rett ved skolen. Der er det to forskjellige alternativer. Enten dagparkering som koster 40kr pr dag. Eller pendlerparkering som koster 100kr for en mnd men krever da periodebilett i tillegg. Hvis du kjøper månedskort enten Ås - Ski eller Ås - Vestby (Ski og Vestby er nærmeste stasjoner) så får du regne på hva som blir rimligst for deg. Men du bør sjekke en ting, du skriver at det ikke er fungerende kolektivtrafikk fra der du bor til Ås. Da kan det faktisk være du har krav på taxi til skolen. Vet ikke men jeg ville sjekket dette opp. For i tilfeller hvor kolektivtransport ikke er tilgjengelig finnes det mulighet for å få dekket drosje. Endret 15. april 2023 av Kjetil E 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Kjetil E skrev (16 timer siden): Ser det er parkering på Ås stasjon som er rett ved skolen. Der er det to forskjellige alternativer. Enten dagparkering som koster 40kr pr dag. Eller pendlerparkering som koster 100kr for en mnd men krever da periodebilett i tillegg. Hvis du kjøper månedskort enten Ås - Ski eller Ås - Vestby (Ski og Vestby er nærmeste stasjoner) så får du regne på hva som blir rimligst for deg. Men du bør sjekke en ting, du skriver at det ikke er fungerende kolektivtrafikk fra der du bor til Ås. Da kan det faktisk være du har krav på taxi til skolen. Vet ikke men jeg ville sjekket dette opp. For i tilfeller hvor kolektivtransport ikke er tilgjengelig finnes det mulighet for å få dekket drosje. Takk for svar! Har sjekket og har ikke rett på transport.. Søkte opp å så de hadde parkering der på Ås stasjon Eneste problemet er at det ser ut som få plasser, det kan bli et problem om det ikke er ledig hver dag Du vet kanskje ikke om det er noen offentlige parkeringshus der? Anonymkode: 6b1fc...0d1
Kjetil E Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for svar! Har sjekket og har ikke rett på transport.. Søkte opp å så de hadde parkering der på Ås stasjon Eneste problemet er at det ser ut som få plasser, det kan bli et problem om det ikke er ledig hver dag Du vet kanskje ikke om det er noen offentlige parkeringshus der? Anonymkode: 6b1fc...0d1 Nei så kjent er jeg ikke, men ifølge bane nor som jeg sjekket er det nesten 200 pendlerplasser. For å bruke disse må du ha en periodebillett med tog. Men og billigst blir den hvis du har en som går til Ski eller Vestby. I tillegg kommer 100 kr i måneden for pendlerparkeringen. Men sett i forhold til at dagparkering koster 40kr pr dag er det ikke sikkert det blir noe særlig dyrere med en periodebillett til nærmeste stasjon til Ås + 100 kr. Og så langt flere plasser enn det som er til dagparkering. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Det er få plasser ved ÅS VGS, og parkerer du feil er de ofte ute og kontrollerer. Det er heller ikke noen offentlige plasser i nærheten du kan stå hele skoledager. Og på VGS så begynner en jo aldri kl.0800 hver dag heller så ikke lett å finne en plass. Det er ikke så mange plasser rundt Ås hvor det ikke går kollektiv. Du må jo eventuelt kjøre til en plass det går kollektiv Anonymkode: 8680c...deb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Det hele kommer jo litt an på hvor "desperat" du er etter å kjøre til skolen (kontra å kjøre til et sted der du kan ta buss/tog til Ås). De gode gamle dager der du kunne slenge fra deg bilen hvor som helst i sentrum (og ellers i Ås for den slags skyld) er forbi. På Ås vgs var det også en diger gratis parkeringsplass. Det finnes flere profesjonelle aktører som leier ut plasser, både utendørs og i parkeringshus i Ås sentrum. Jeg ville startet med å kontakte dem, og få en ide om prisnivået. Sikkert ikke billig er jeg redd. Deretter ville jeg vært kreativ og gjort to ting: Jeg ville lagt ut en melding på en lokal gruppe. De har sikkert en kjøp/salg-gruppe, og dessuten finnes det en gruppe som heter "Ås venner" eller noe slikt. Det er MANGE som bor maks ti min å gå unna, og kanskje noen kan tenke seg å leie ut en plass på gårdsplassen sin til deg? Det blir jo litt sånn "hot bed"-prinsippet: Du bruker plassen deres mens de er borte på jobb... Det andre alternativet, hvis du er litt utadvendt: ta en tur opp i Langbakken. Her er det et lite industriområde som er preget av små lokale virksomheter (og tre bilverksteder), og det er egentlig mye plass rundt husveggene. Dette er typisk virksomheter der eierne er til stede i bedriften. Det kan jo tenkes at en av dem er villige til å la deg parkere på området deres mot et rimelig vederlag? Lykke til! Anonymkode: c34bb...d65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå