Ymreymre Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 (endret) Skal ha stor 6-årsbursdag snart (15-20 barn). Tidligere har vi hatt mindre bursdager med 8/9 stykker. Da har det fungert greit med pakkering. Nå er det for mange til at jeg ser for meg at de klarer å holde oppe konsentrasjonen. Pluss at jeg føler at det blir litt "selvsentrert" på en måte. Mye fokus på gavene, og veldig eksponert i en sånn setting om noen kommer med noe brukt, uten gave eller noe lite. Samtidig blir det jo liksom litt feil å ta imot gavene, for så å åpne de etter selskapet. Ungene synes jo ofte det er gøy å gi og at det blir pakket opp, og ikke minst synes bursdagsbarnet her at det er veldig gøy. Noen måte å åpne pakkene på i selskapet som er mer en mellomting? Endret 15. april 2023 av Ymreymre
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Pakke opp etterhvert som gjestene kommer. Da klarer barnet å takke hver av gjestene konkret. Anonymkode: 02d20...e95 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Hva med å åpne pakkene etter at gjestene har gått? Anonymkode: c0ad7...9a2 1
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å åpne pakkene etter at gjestene har gått? Anonymkode: c0ad7...9a2 Skriver jo at jeg helst vil ha en mellomting. Føler liksom det nesten er litt småfrekt og? Pluss ikke så gøy for barna, og bursdagsbarnet som er en veldig sosial type. Ts
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Flasketuten peker på. Den flaska peker på gir bursdagsbarnet gaven, så blir gavene åpnet i tur og orden. Anonymkode: 7081c...1fb 5
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pakke opp etterhvert som gjestene kommer. Da klarer barnet å takke hver av gjestene konkret. Anonymkode: 02d20...e95 Hvordan fungerer det da i praksis? Barnet står og tar imot gjester og pakker opp samtidig? Gjør man det da med én gang gjestene kommer inn døra? Ts
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 Ymreymre skrev (Akkurat nå): Hvordan fungerer det da i praksis? Barnet står og tar imot gjester og pakker opp samtidig? Gjør man det da med én gang gjestene kommer inn døra? Ts Ja Anonymkode: 02d20...e95
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flasketuten peker på. Den flaska peker på gir bursdagsbarnet gaven, så blir gavene åpnet i tur og orden. Anonymkode: 7081c...1fb Er jo gjerne en sånn veldig fokusgreie på gaver jeg vil unngå. Men du tenker kanskje at det blir litt mer lekent med flasketuten? Ts 1
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: 02d20...e95 Ok, det tror jeg kanskje vi går for 🙂 Ts
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flasketuten peker på. Den flaska peker på gir bursdagsbarnet gaven, så blir gavene åpnet i tur og orden. Anonymkode: 7081c...1fb 👆 Anonymkode: 7d7eb...32c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #11 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flasketuten peker på. Den flaska peker på gir bursdagsbarnet gaven, så blir gavene åpnet i tur og orden. Anonymkode: 7081c...1fb Dette gjorde vi i en barnebursdag der to jenter feiret sammen. Oppdaget før de satt i gang at en jente kom uten gave. Vi hev oss rundt og fikk heldigvis tak i to femti-lapper, vi la dem i konvolutter og skrev at det var fra henne. kanskje lurt å ha noe liggende i tilfelle 😊 Anonymkode: 3376f...622 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Ymreymre skrev (1 minutt siden): Er jo gjerne en sånn veldig fokusgreie på gaver jeg vil unngå. Men du tenker kanskje at det blir litt mer lekent med flasketuten? Ts Flasketuten er tipp topp og litt sv tiden går Anonymkode: 7d7eb...32c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Skrevet 15. april 2023 Ymreymre skrev (1 minutt siden): Er jo gjerne en sånn veldig fokusgreie på gaver jeg vil unngå. Men du tenker kanskje at det blir litt mer lekent med flasketuten? Ts Ja, Anonymkode: 7081c...1fb
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #14 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette gjorde vi i en barnebursdag der to jenter feiret sammen. Oppdaget før de satt i gang at en jente kom uten gave. Vi hev oss rundt og fikk heldigvis tak i to femti-lapper, vi la dem i konvolutter og skrev at det var fra henne. kanskje lurt å ha noe liggende i tilfelle 😊 Anonymkode: 3376f...622 Det er blant annet nettopp sånne ting jeg vil unngå, og føler sånn utpeking nesten blir mer gavefokusert enn vanlig gravering. Så tror ikke jeg går for det, men sikkert lurt å gjøre som du sier, ja, om man gjør det. Ts 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette gjorde vi i en barnebursdag der to jenter feiret sammen. Oppdaget før de satt i gang at en jente kom uten gave. Vi hev oss rundt og fikk heldigvis tak i to femti-lapper, vi la dem i konvolutter og skrev at det var fra henne. kanskje lurt å ha noe liggende i tilfelle 😊 Anonymkode: 3376f...622 Jeg forstår at det kom brått på, men å gi henne en «fake» gave hun skal gi gjør det jo nesten enda verre. Da gir dere jo beskjed om at det var feil at hun kom når hun ikke hadde med gave. Ts, jeg ville åpnet etterhvert som barna kom. Det blir lite oppmerksomhet til gavene, samtidig som barnet ditt får takket de som gir gave. Da er det også mulig å se på at bursdagsbarnet åpner egen gave, eller løpe inn og leke. Dersom noen ikke har gave blir det ikke like lett lagt merke til og barnet ditt kan si «så gøy at du kom» eller noe i stedet for «tusen takk» Anonymkode: 7ee3b...0fa 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #16 Skrevet 15. april 2023 Ymreymre skrev (15 minutter siden): Skriver jo at jeg helst vil ha en mellomting. Føler liksom det nesten er litt småfrekt og? Pluss ikke så gøy for barna, og bursdagsbarnet som er en veldig sosial type. Ts Det er utrolig frekt ja 😅 jeg hadde reagert om man skulle pakke opp etter gjestene er gått, man kan jo heller ikke si takk før man vet hva man har fått? Anonymkode: bcf2a...930 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #17 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er utrolig frekt ja 😅 jeg hadde reagert om man skulle pakke opp etter gjestene er gått, man kan jo heller ikke si takk før man vet hva man har fått? Anonymkode: bcf2a...930 Klart man kan takke for en gave, uavhengig av hva den er! Anonymkode: d6f9f...887 5
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #18 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår at det kom brått på, men å gi henne en «fake» gave hun skal gi gjør det jo nesten enda verre. Da gir dere jo beskjed om at det var feil at hun kom når hun ikke hadde med gave. Ts, jeg ville åpnet etterhvert som barna kom. Det blir lite oppmerksomhet til gavene, samtidig som barnet ditt får takket de som gir gave. Da er det også mulig å se på at bursdagsbarnet åpner egen gave, eller løpe inn og leke. Dersom noen ikke har gave blir det ikke like lett lagt merke til og barnet ditt kan si «så gøy at du kom» eller noe i stedet for «tusen takk» Anonymkode: 7ee3b...0fa Ser den, men tenker det kommer litt an på hvordan dette ble formidlet til jenta. Å sitter der helt uten gave, som den eneste, fordi foreldrene ikke har råd/prioriter eller hva enn, må jo også være rimelig kjipt for et barn. Jeg husker fortsatt den dag i dag med skrekk en barnebursdag hvor foreldrene mine hadde glemt av gave, og jeg måtte gi en brukt leke under flasketuten. Ja, det du sier høres ut som noe som kan passe for oss. Tenker også at det nok blir det beste. Ts 1 3
Ymreymre Skrevet 15. april 2023 Forfatter #19 Skrevet 15. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 22.29): Klart man kan takke for en gave, uavhengig av hva den er! Anonymkode: d6f9f...887 Tja Endret 26. september 2023 av Ymreymre
rhubarb Skrevet 15. april 2023 #20 Skrevet 15. april 2023 Barn er ulike såklart, men hadde blitt litt stressa av tanken på å få 15-20 6-åringer til å sitte stille en hel flasketuten peker på. Det er lenge for en liten kropp, og strengt tatt ganske kjedelig for en stor del av gjestene. Kan gavene åpnes litt underveis, og settes frem om noen vil se? Noen før måltid, noen ved maten, noen til kake etc? Evt etter at gjestene kommer, men før mat. Så kan alle takkes for gave ved måltidet? Eller når de går hjem? Vår 5-åring likte godt å åpne gavene etter festen. Da var det tid til å se på hver enkelt ting, og ikke noe mas om å åpne i bestemt rekkefølge eller hastighet. Fokuset i bursdagen var uansett å leke med venner, spise kake og ha det gøy! Ingen gjest etterspurte info om gaveinnhold heller, men de var jo året yngre om det har noe å si. Gratulerer med 6-åring! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå