AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Del Skrevet 15. april 2023 Er en jente på 21 år. Har en biologisk far som bor 1 time unna. Vet hvem han er og har søkt han opp på Facebook. Han er en helt vanlig mann med en pen kone, hus og to små barn. Mamma har sagt at han ikke var interessert i noe kontakt med meg når han fikk vite at han var far da jeg var 3 år. Jeg har sett han flere ganger ute på senteret her vi bor og det er bare en veldig merkelig situasjon. Foreldrene hans (altså mine besteforeldre) har jeg hatt sporadisk kontakt med og de sier at pappa ikke vil ha kontakt med meg så lenge mamma er i bildet. Besteforeldrene mine liker heller ikke mamma. Jeg er veldig nysgjerrig på historien bak, fordi mamma er en person som er ganske ustabil, lyver, finner på de sykeste ting når hun drikker. Hun har ingen venner og er en person som folk holder seg unna.. Hun anmeldte en eks av seg for å ha misbrukt seg på meg, som var løgn. Hva hadde dere gjort? Vil gjerne vite historien bak, men syns også det er rart at min biologiske far aldri har tatt kontakt med meg. Samtidig kan jeg forstå det fordi mamma er vel i kategorien gæren og ødelegger for alle hun misliker ved å sende falske bekymringsmeldinger og anmelder folk. Hun har også hengt ut folk på nett. Anonymkode: f94f9...6f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Del Skrevet 15. april 2023 Ville sendt ham en melding og spurt om det var mulig å bli bedre kjent. Og utelatt moren din fra å vite om kontakten mellom dere. Du har rett på å bli kjekt med han Anonymkode: 7f8ee...5f1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville sendt ham en melding og spurt om det var mulig å bli bedre kjent. Og utelatt moren din fra å vite om kontakten mellom dere. 👆 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 15. april 2023 #4 Del Skrevet 15. april 2023 Tja.. jeg tenker umiddelbart at det kommer litt an på forventningene dine. Hva ønsker du å få ut av det utover å få historien? Jeg hadde nok selv tatt kontakt da jeg tror nysgjerrigheten min hadde trumfet det meste, men det er jo en risiko for å ende opp skuffet. Spesielt hvis du innerst inne ønsker en form for far-datter forhold. Håper du finner ut av det❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Del Skrevet 15. april 2023 Livet er kort og du kommer til å angre hvis du ikke tar kontakt. Ikke fortell din mor at du gjør det. Du har allerede gått glipp av mange år med faren din, ikke sløs bort mer tid! Anonymkode: cbd37...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Del Skrevet 15. april 2023 Som en med ustabil mor selv, må jeg si at jeg er veldig glad for å ha en stabil far. Så når jeg ikke kan ha kontakt med min mor, har jeg i alle fall øvrig familie. Så jeg tenker at du bør ta kontakt og forklare hvordan du oppfatter din mor og om du kan møte han for å snakke Anonymkode: c47ee...500 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Del Skrevet 15. april 2023 Hvem er det som har fortalt deg at moren din lyver om de tingene du nevner? Er det besteforeldrene dine/foreldrene hans så hadde jeg ikke trodd på det. At faren din ikke vil ha kontakt med barnet sitt sier alt om han, da er ikke han den ordentlige personen her av de to. Og om moren din hadde vært ustabil og gal så ville en god far da kjempet for omsorgen eller i det minste aller minste gjort sin plikt som 50/50 forelder og vært der for barnet. Men han stakk. Så ikke forvent at å snakke med han om hva som skjedde vil hjelpe deg nærmere sannheten. Mine foreldre har også to helt forskjellige versjoner der begge sier at den andre er gal og de selv er offeret. For meg var det mer forvirrende å forholde meg til for den ene perioden kunne jeg hate mamma og ha sympati med pappa og den andre perioden hate pappa og ha sympati med mamma. Man blir mindfucket og en brikke i deres drama. Først nå som snart 40 at jeg har fått vite sannheten og selvom pappa hadde rett i at mamma var gal så var det pga hans rus og kriminelle liv at hun ble det så 🤷♀️ Jeg kan ikke si hva du skal gjøre men det kan hvertfall være greit å gå til en psykolog og gjøre ting i samråd med psykologen sånn at du har en fagperson å snakke med om alle følelsene og tankene og identitetsproblemene du evn får i etterkant ❤️ Anonymkode: 10e2b...2ba 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 Høres jo ut som han er utsatt for mye fæle ting av din mor, som igjen får han til å holde seg unna. Ikke alltid den beste forelderen får omsorgen desverre. Så mulig du blir avvist, men jeg ville iallefall sendt han er brev eller noe, og sagt noe fra din side Anonymkode: f9447...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem er det som har fortalt deg at moren din lyver om de tingene du nevner? Er det besteforeldrene dine/foreldrene hans så hadde jeg ikke trodd på det. At faren din ikke vil ha kontakt med barnet sitt sier alt om han, da er ikke han den ordentlige personen her av de to. Og om moren din hadde vært ustabil og gal så ville en god far da kjempet for omsorgen eller i det minste aller minste gjort sin plikt som 50/50 forelder og vært der for barnet. Men han stakk. Så ikke forvent at å snakke med han om hva som skjedde vil hjelpe deg nærmere sannheten. Mine foreldre har også to helt forskjellige versjoner der begge sier at den andre er gal og de selv er offeret. For meg var det mer forvirrende å forholde meg til for den ene perioden kunne jeg hate mamma og ha sympati med pappa og den andre perioden hate pappa og ha sympati med mamma. Man blir mindfucket og en brikke i deres drama. Det har jeg selv opplevd de siste 21 årene. Som da jeg ble kalt inn til avhør hos politiet fordi mamma sa at den gamle stefaren min hadde misbrukt meg, noe som ikke stemmer. Og også alle gangene hun har kranglet med venninner og ringt en annen og snakket dritt. Hun lyver også til meg og forsnakker seg, spesielt når hun drikker. Pappa fikk vite om meg da jeg var 3. Anonymkode: f94f9...6f0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Del Skrevet 15. april 2023 Synd at du skal bli straffet for at du har den mora du har. Du er et selvstendig individ, og av det jeg leser er du bevisst på hva som er «galt» med din mor, og at du ikke er likedan. Da er det umodent av voksne som burde stått i en nær relasjon med deg å ikke vil ha kontakt (uten å kjenne deg). Anonymkode: bcdb9...e0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. april 2023 #11 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg selv opplevd de siste 21 årene. Som da jeg ble kalt inn til avhør hos politiet fordi mamma sa at den gamle stefaren min hadde misbrukt meg, noe som ikke stemmer. Og også alle gangene hun har kranglet med venninner og ringt en annen og snakket dritt. Hun lyver også til meg og forsnakker seg, spesielt når hun drikker. Pappa fikk vite om meg da jeg var 3. Anonymkode: f94f9...6f0 Kanskje han trodde at hun løy. Men ta kontakt med ham. Det er ikke sikkert at dere vil få et godt far-datter-forhold. Men det er også to barn inne i bildet som er dine halvsøsken. Du bør få muligheten til å bli kjent med dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 15. april 2023 #12 Del Skrevet 15. april 2023 Selv om det er en fare for at du vil bli skuffet, så må du nesten prøve. Du kommer til å angre siden om du ikke gjør det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 15. april 2023 #13 Del Skrevet 15. april 2023 Skriv en melding til han der du skriver at du er der om han vil ha kontakt. Kort og greit, så kan han bestemme selv. Kan jo hende han har de samme tankene selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg tok ikke kontakt og kommet heler ikke til å gjøre dette. Men den person er slik du beskriver din mor, for slike mennesker vil jeg ikke ha i live mit. Vil ha sendt en sms til pappa og førte det ikke frem ville jeg på senere tidspunkt sendt et brev uten å nevne mor men fortalt lit om deg selv og hvorfor du ønsket kontakt med gan/søsken/familie. Kan hende ny kone ikke hvet om deg? Du har småe søsken. Kanskje du også ønsker å bli kjent med dem? Besteforeldre og andre i familien på sikt kan jo også ha ønske å vite hvem du er. Lykke til Anonymkode: bcffa...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Del Skrevet 16. april 2023 Jeg har valgt å ikke ta kontakt. Mitt tips er å ikke forvente så mye. Du kan risikere å ta kontakt og gå dager, uker, måneder før svar. Anonymkode: ee895...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå