AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Hvis noen er sint også sier de noe de ikke mener, og du merker at de ikke egentlig mente det. De var bare sint for noe. Hvordan glemmer man det å går videre? Jeg ønsker å lære meg å ikke ta alt bokstavelig og klare å feie ting bort. Folk kan si sårende ting de ikke mener og da er det ikke vits å alltid lage noe stort ut av det. Nå har en person sagt noe sårende til meg, men jeg vet personen sa det i frustrasjon og ikke mente det. Jeg vil bare glemme det å gå videre. Jeg forstår at personen ble litt irritert på meg. Men jeg skulle seff ønske personen ikke sa de tingene da. Men sånn kan skje og jeg vil ikke være drama qeen og ta det opp igjen som om det er noe veldig stort. Personen mente ikke det og det vet jeg. hvordan bare glemme det uten at jeg må ta det opp med personen? Anonymkode: cc496...ca2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Det spørs hva det var. Selvom personen ikke mener det stygge som blir sagt så blir det sagt fordi personen mangler respekt for deg. Og at en person ikke respekterer deg er ganske alvorlig så det er egentlig ikke meningen at det bare skal glemmes. Anonymkode: 0d947...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det spørs hva det var. Selvom personen ikke mener det stygge som blir sagt så blir det sagt fordi personen mangler respekt for deg. Og at en person ikke respekterer deg er ganske alvorlig så det er egentlig ikke meningen at det bare skal glemmes. Anonymkode: 0d947...8ff Det må ikke handle om respekt. Det er familie så da er man trygge på hverandre og kan bli såret lettere og da kan man si ting man ikke mener. Men jeg får ringe å ta det opp med personen da Anonymkode: cc496...ca2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det må ikke handle om respekt. Det er familie så da er man trygge på hverandre og kan bli såret lettere og da kan man si ting man ikke mener. Men jeg får ringe å ta det opp med personen da Anonymkode: cc496...ca2 Jo det handler om manglende respekt om man sier stygge ting. Samme om man mener det eller ikke. Det er viktig å sette seg i respekt da å si at man ikke aksepterer å bli snakket sånn til noen gang igjen, eller ved å bryte kontakt med personen Anonymkode: 0d947...8ff
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jo det handler om manglende respekt om man sier stygge ting. Samme om man mener det eller ikke. Det er viktig å sette seg i respekt da å si at man ikke aksepterer å bli snakket sånn til noen gang igjen, eller ved å bryte kontakt med personen Anonymkode: 0d947...8ff Jeg prøver å ringe, men personen tok ikke telefonen. Jeg sendte melding om personen kan ringe meg opp igjen. Da skal jeg si at det var dumt å høre de tingene og at jeg ikke ønsker at personen skal si noe sånt igjen. jeg håper personen er snill og bryr seg. noen tips hvordan jeg skal konfrontere uten å få personen mer sint? Anonymkode: cc496...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 HJELP personen sier hun ringer straks. Jeg gruer meg til å konfrontere 😭jeg begynner sikkert å grine. Håper personen tar det fint Anonymkode: cc496...ca2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 Selvsagt mener de det. Det må bare sies etterpå at de ikke mente det, så er alt på magisk vis bra igjen. Anonymkode: ee732...da9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg prøver å ringe, men personen tok ikke telefonen. Jeg sendte melding om personen kan ringe meg opp igjen. Da skal jeg si at det var dumt å høre de tingene og at jeg ikke ønsker at personen skal si noe sånt igjen. jeg håper personen er snill og bryr seg. noen tips hvordan jeg skal konfrontere uten å få personen mer sint? Anonymkode: cc496...ca2 Bare si akuratt det du skriver her. Hvis personen blir sint så er ikke dette en person verdt å ha i livet sitt. Da viser hen på nytt at hen ikke respekterer deg Anonymkode: 0d947...8ff
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Skrevet 15. april 2023 Du har ingen grunn til å gråte. Hvis du gråter fordi du er redd personen eller personens reaksjon så kutt personen ut! Når du sier fra om at det som ble sagt er noe du ikke aksepterer så vær saklig, rolig men bestemt. "Det du sa her forleden dag var respektløst, og jeg vil ikke ha noen bortforklaringer om at du ikke mente det. Hvis du sier noe stygt til meg igjen i sinne så vil jeg ikke ha mer med deg å gjøre" ferdig. Evn om du ikke vil si at du ikke vil ha mer med hen å gjøre så si at du ikke aksepterer å bli snakket sånn til. Om personen ror seg vekk og begynner å si sorry sorry eller jammen jammen eller blir frustrert eller sint så stå på ditt. Anonymkode: 0d947...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 Jeg sa dette: «Heei😊 hva gjør du osv», litt små prat først så sa jeg «kjedelig å si det men det stakk littt i hjerte når du sa de tingene der.. følte jeg bare ville si det til deg, bedre å si ting å være åpen enn å bare holde inne» jeg var snill og forsiktig når jeg sa det. personen tok det veldig bra og gjentok lenge etter også at det var galt å si sånn osv. det endte med at vi snakket om alt mulig en time og fikk en fin samtale om masse annet. jeg er veldig stolt av meg selv som sa ifra, dette er noe utenfor komfortsonen min. tusen takk for at du sa jeg skulle si ifra (du som svarte tråden først) hadde ikke tenkt å gjøre det, men nå ser jeg at det var veldig lurt. Jeg sto opp for meg selv🥲 takk fir hode tips du som skrev sist her ts Anonymkode: cc496...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå