Gå til innhold

Vits med EL-test når jeg fortsatt har hcg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fortsatt positiv graviditetstest etter en spontanabort. Er det under hele tatt vits å begynne å teste etter el? Eller vil de bli positive uansett så lenge jeg fortsatt har hcg?

4 uker siden jeg begynte å blø. Var på ul for tre uker siden, mesteparten var da kommet ut, var litt rester etter slimhinne. Sluttet å blø for 3 dager siden, men fortsatt sterke tester. Ikke blitt svakere. 

Anonymkode: 7ccac...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta noen uker før hCG-nivået i kroppen normaliseres etter en spontanabort, så det kan være vanskelig å bruke graviditetstester til å fastslå eggløsning i denne perioden. Det er derfor best å vente noen uker før man begynner å teste for eggløsning igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke vits i å elteste hvis du har hcg i kroppen. 1, eltestene vil slå feil ut falsk positive. 2, kroppen modner sjeldent egg hvis man har hcg i kroppen, det må isåfall være meget lavt.

selv fikk jeg el nesten 7 uker etter jeg mistet. Hadde da hatt negativ g test hvertfall en uke før el kom.

Endret av Laura80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk EL tilbake før hcg var sunket helt i 0.  Så det er fullt mulig. Ikke super vanlig, men fullt mulig i følge legen på sykehuset. Alle kropper er forskjellig. Man har jo dem som blir gravid igjen (natrulig) første syklus (før 1.mens) etter man har mistet. Men kommer nok ann på hvor høy hcg fremdeles er kansje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også eggløsning før HCG var 0 etter missed abortion. Mitt HCG var på ca 25 da jeg fikk eggløsning (jeg tok blodprøver etterpå så jeg vet dette ganske nøyaktig). Jeg tempet og fikk tempstigning og mens etter 14 dager, så ganske sikker på at det var en reel eggløsning selv med HCG på 25. 

Mulig det ikke vil være realistisk med høye HCG-tall, men det går hvertfall an når de er på rundt 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...