AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 I dag skjedde det at en svært tung gjenstand falt fra ca. 150 cm høyde og ned i gulvet. Ingen kom til skade, men vi har både en baby og en hund som krabber rundt på gulvet, ingen av de 2 var i samme rom, men i rommet vedsiden, og det er bare tilfeldig at de ikke var der det skjedde. Nå gikk dette bra, men kunne i verste tilfelle endt med døden for en av de 2, og jeg klarer ikke legge fra meg den tanken, jeg blir kvalm, svimmel, lei meg, redd og sint, og det har kommet som en tanke flere ganger etter hendelsen. Jeg prøver hele tiden å tenke at det gikk bra, og at det ikke er noe å tenke på, men jeg klarer likevel ikke la være å tenke på at denne dagen kunne vært veldig annerledes, jeg er redd jeg vil ha mareritt i natt om dette også 😥 har aldri hatt disse symptomene før, er det vanlig, hvor lenge vil det vare? Jeg prøver hver gang tankene kommer å stoppe de ved å se på babyen og hunden og tenke at det gikk bra, og at det er unødvendig å se dette scenarioet, men det er veldig lett at det overstyrer Anonymkode: 34f69...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Det ikke er farlig å føle noe! Du fikk en skrekk i deg i dag, det er alt. Bare la tankene komme og gå som de vil, det gjør ingenting. Du prøver å unngå å tenke på det og da skjer kun det motsatte. Mareritt er heller ikke farlig, det er bare hjernen som bearbeider inntrykk. Hvis det kommer så tåler du det helt fint. Anonymkode: 5cde4...d95 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Normal reaksjon ❤️ og den reaksjon vil avta de neste dagene Anonymkode: 2718f...ccf
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Prøv å skrive ned historien slik du opplevde den. Det er velprøvd krisepsykiatri blant journalister. Når hjelpemannskapene samles til debriefing etter ulykken for å bearbeide inntrykkene og følelsene, går journalister hjem og skriver det av seg. Det virker hver gang. Helt gratis. Det spiller ingen rolle om teksten blir lest. Det er skriveprosessen som er produktiv. Anonymkode: 0b9a0...09e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Viste du at det er anbefalt å spille mobilspill etter traumatiske opplevelser? Det hjelper vist hjernen med å bearbeide, og er med på å redusere risikoen for å senere utvikle ptsd. Anonymkode: e6318...48f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå