AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Jeg bestemte meg for å fortsette forholdet til tross for utroskap, men det er så vanskelig. To måneder før utroskapen ble oppdaget, fikk han en alvorlig sykdom og det slo beina under meg fullstendig. Da han var veldig syk oppdaget jeg hans tidligere utroskap, men klarte ikke forlate han pga sykdommen. Han har taklet sykdommen med å være veldig sint, frustrert, stresser og kjefter mye, og jeg går konstant rundt med masse stress i systemet og føler jeg må gå på nåler. Han kjefter på meg, barna, seg selv og samfunnet. Han har hatt psykisk sammenbrudd fordi han var så redd for å dø og fordi jeg skulle forlate han pga utroskapen, og da ble han manisk, frekk, spydig og helt uspiselig mot meg. Jeg mistet mer og mer lyst på å være i forholdet og det å ha sex er utelukket for meg. Han finnes ikke attraktiv lenger for meg, og jeg er her kun fordi han er syk, men jeg er veldig glad i han. Familien hans vet han har vært utro, men sier at vi må stille opp for han nå. Lett for de å si som ikke er og har vært i mine sko. Vi har vært hos parterapeut på sykehuset som det ikke kom noe ut av, og han går nå til psykolog på sykehuset, men tror han forteller psykologen en helt annen historie enn det som er sant. Han ønsker å få i gang sexlivet men det byr meg imot. Vet ikke hva jeg gjør. Trenger et spark i baken til å ta en avgjørelse. Vet ikke om jeg ønsker å bli alene heller.😔 Anonymkode: 0ee9e...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Klem!❤️ Dette høres vanskelig ut. Det rette høres ut som å forlate han, men tidspunktet for det er vanskeligere å si noe om. Hadde kanskje holdt ut litt til, med motivasjonen i bakhodet om å etterhvert gå? Anonymkode: 848c4...dae 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Du må sette dine egne behov først!!!!! Om du har problemer med å klare det så begynn å gå til psykolog som kan styrke deg og endre de mønstrene i deg som undertrykker egne behov, sånn at du klarer å ta avgjørelsen om å gå. Han var utro og nå er han psykisk mishandlede mot deg. Det er det du må fokusere på og ikke på hvor synd det er på han fordi han er syk. Eksen min som nesten drepte meg med grov vold var det også synd på, jeg tok i mot mye juling fordi jeg syntes synd på han, men til syvende og sist er det viktigst å redde seg selv. Anonymkode: 0f3c5...7ac 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Er dere gift, er barna fellesbarn, og er sykdommen noe han kommer til å dø av? Hvis 3x ja, ville jeg bli. Men sex kan han glemme alt om. Hvis ingen fellesbarn: Er han rik? I så fall se til du arver hele molevitten om du bestemmer deg for å bli. Og igjen, sex kan han glemme alt om. Anonymkode: a9d25...706
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Må du gjøre noe? Jeg hadde nok ventet men sex hadde det vært bare hvis jeg hadde lyst på. Ikke gjør noe før du er klar til det, tenker jeg. Anonymkode: 3a1f0...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Jeg tror jeg hadde bedt om å få bli inkludert i samtalene med hans psykolog, både med egne samtaler og å få del i hans. Faktisk tror jeg dette hadde vært en forutsetning for å klare å fortsette forholdet. Det at han maser om sex synes jeg tyder på at han enten ikke skjønner hvor mye dette påvirker deg eller at han ikke bryr seg. Noen blir veldig selvsentrert når de blir syke, mens andre alltid har vært det. Kanskje han tenker at om du har sex med han blir det slags bevis på at du blir hos han. Kommer han til å dø av sykdommen? Anonymkode: ec4ca...038 2 1
PM75 Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 (endret) Gjør han noe som helst for å vise at han angrer og ønsker at forholdet skal fungere igjen? Det er ikke uvanlig å bli ekstremt selvfokusert ved alvorlig sykdom slik som mannen din er, men det betyr ikke at det er greit. Og i alle fall ikke når han lar alt sinne gå utover deg og barna. Og det at han krever sex?? Djeez.. hvem i alle dager vil finne en slik atferd ok? Utro, sur og grinete.. her mangler han totalt selvinnsikt!! Endret 16. april 2023 av PM75 3
Bumoa Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er dere gift, er barna fellesbarn, og er sykdommen noe han kommer til å dø av? Hvis 3x ja, ville jeg bli. Men sex kan han glemme alt om. Hvis ingen fellesbarn: Er han rik? I så fall se til du arver hele molevitten om du bestemmer deg for å bli. Og igjen, sex kan han glemme alt om. Anonymkode: a9d25...706 Du høres ut som en primadonna og en gold digger som mener ts skal sikre økonomien før hun går. Hva er det med at «han skal glemme sex»? Har ikke damer ønsker om sex i det hele tatt? Hvordan skal TS løse det behovet? Tror mange damer overtenker dette med sex. Menn er nok enklere her. Tenker at sex er sex, så lenge dama fortsatt pirrer deg litt. Kanskje sex kan være nøkkelen til å kickstarte forholdet om sexen er ok?
Rosa Dartle Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 (endret) Er det du som har skrevet flere lignende innlegg her inne? Du har fått mange gode råd. Og jeg tenker utroskapen alene er god nok grunn til å gå. Du må nesten bare gjøre det og ta tak! Det kommer ikke en annen bolig rekende på ei fjøl. Ta valget, du har gode grunner for å velge å flytte! Å stille opp på platonisk vis for faren til dine barn er en ting. Å være partneren hans er noe annet. Du kan fint bo et annet sted og være skilt fra ham, og likevel stille opp med praktiske gjøremål der det er behov, om det er noe som er ønskelig. Endret 16. april 2023 av Rosa Dartle 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 Å være syk er ingen unnskyldning for å være drittsekk, og han var tydeligvis ingen kjernekar før han ble syk heller, så han hadde jeg forlatt på flekken. Anonymkode: 1281e...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 PM75 skrev (4 timer siden): Gjør han noe som helst for å vise at han angrer og ønsker at forholdet skal fungere igjen? Det er ikke uvanlig å bli ekstremt selvfokusert ved alvorlig sykdom slik som mannen din er, men det betyr ikke at det er greit. Og i alle fall ikke når han lar alt sinne gå utover deg og barna. Og det at han krever sex?? Djeez.. hvem i alle dager vil finne en slik atferd ok? Utro, sur og grinete.. her mangler han totalt selvinnsikt!! Ja han har gjort alt riktig etter utroskapen, men så kommer sykdommen med alt stresset og sinneutbrudd på toppen av det igjen ts. Anonymkode: 0ee9e...b4c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg hadde bedt om å få bli inkludert i samtalene med hans psykolog, både med egne samtaler og å få del i hans. Faktisk tror jeg dette hadde vært en forutsetning for å klare å fortsette forholdet. Det at han maser om sex synes jeg tyder på at han enten ikke skjønner hvor mye dette påvirker deg eller at han ikke bryr seg. Noen blir veldig selvsentrert når de blir syke, mens andre alltid har vært det. Kanskje han tenker at om du har sex med han blir det slags bevis på at du blir hos han. Kommer han til å dø av sykdommen? Anonymkode: ec4ca...038 Jeg har tenkt på at jeg ønsker å bli med på hans psykologtimer, men da må psykologen godkjenne det. Ts Anonymkode: 0ee9e...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå