AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Del Skrevet 15. april 2023 For litt siden ble jeg utsatt for voldtekt og vold av en person jeg var sammen med i forhold (februar). Deretter fikk jeg masse trusler av av han, da jeg konfronterte med voldtekt. Fikk følgende svar: du er for veik, du tåler lite, du fortjente det, du fortjener at det skjer igjen. Du er for snill. og fikk stygge trusler om at jeg var et håpløst og stygt menneske. Har bevis på det. Har tenkt å anmelde. 😊 men i starten så det ut til at jeg egentlig ikke tok det så mye innpå meg, jeg var hjernevasket. jeg hadde sympati for denne fyren. Men det vekslet mellom å mislike han samtidig sympati. Jeg trodde at jeg fortjente dette, jeg trodde jeg var et dårlig menneske. Gråt ofte, hadde også mye selvmordstanker, fordi han sa til meg: fortell hva jeg må gjøre med deg nå?? Kom med forslag om noe håpløst, å bli voldtatt svir ikke nok, jeg sa til han: jeg er så redd for deg, han sa: fortell hva jeg skal gjøre med deg! Hva skjer når du en dag ikke får sett dine nærmeste? Hallo kom igjen fortell. Dette var utpressing, indirekte trussel om selvmord. Men etterhvert kuttet jeg all kontakt, men ble kontaktet på mail av han følgende melding: du burde lære deg å bli slem, bli sterkere, ikke vær så naiv. Men nå har ting gått innpå meg veldig, f.eks så har jeg mørke tanker om å voldta en tilfeldig mann i gaten, og det er den siste tiden, lenge etter voldtekten, nå har jeg 0 selvmordstanker, men tanker om å se et menneske lide. Jeg har ikke fått legetime før om 10 dager . Det er som at jeg har begynt å tro at jeg virkelig er for snill at jeg må bli like ond som eksen. Jeg er også veldig redd når jeg er alene hjem og titte meg en ekstra gang bak skulderen. Har til og med gått rundt med en pinsett i lommen til tider. Men tenker å dra fortløpende til legevakten hvor det er sånn 24/7 "Sosial og ambulant akuttjeneste" få dokumentasjon på at jeg har psykiske problemer. Når jeg skal anmelde hos Politiet og jeg sier at jeg har psykiske problemer, vil det bidra til at saken min blir tatt enda mer alvorlig? De sjekker vel helsejournal, og da står det dokumentasjon: xx har hatt store psykiske helseplager etter slikt. Har også bevis fra mail og meldinger og taleopptak mobil hvor jeg konfronterer med voldtekten, og han innrømmer voldtekten. Har også merker på kropp, hals, legger. En bukse som har blitt ødelagt sømmen til. Er dette noe som vil få han til at det blir rettssak også? Det er nokså straffbart det å tvinge noen til å ta sitt eget liv, og komme med sånne trusler. Anonymkode: cd70e...4a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg har lest den forrige tråden din også og det er bra du har begynt å samle beviser. Det er vanlig å ha sympati med voldsutøver først og ikke få traumereaksjonene før en stund etter. Du bør begynne hos psykolog for å få hjelp med å bearbeide alt. Det har ikke noe å si i forhold til en anmeldelse men er viktig for psyken din og fremtiden din Anonymkode: f876a...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For litt siden ble jeg utsatt for voldtekt og vold av en person jeg var sammen med i forhold (februar). Deretter fikk jeg masse trusler av av han, da jeg konfronterte med voldtekt. Fikk følgende svar: du er for veik, du tåler lite, du fortjente det, du fortjener at det skjer igjen. Du er for snill. og fikk stygge trusler om at jeg var et håpløst og stygt menneske. Har bevis på det. Har tenkt å anmelde. 😊 men i starten så det ut til at jeg egentlig ikke tok det så mye innpå meg, jeg var hjernevasket. jeg hadde sympati for denne fyren. Men det vekslet mellom å mislike han samtidig sympati. Jeg trodde at jeg fortjente dette, jeg trodde jeg var et dårlig menneske. Gråt ofte, hadde også mye selvmordstanker, fordi han sa til meg: fortell hva jeg må gjøre med deg nå?? Kom med forslag om noe håpløst, å bli voldtatt svir ikke nok, jeg sa til han: jeg er så redd for deg, han sa: fortell hva jeg skal gjøre med deg! Hva skjer når du en dag ikke får sett dine nærmeste? Hallo kom igjen fortell. Dette var utpressing, indirekte trussel om selvmord. Men etterhvert kuttet jeg all kontakt, men ble kontaktet på mail av han følgende melding: du burde lære deg å bli slem, bli sterkere, ikke vær så naiv. Men nå har ting gått innpå meg veldig, f.eks så har jeg mørke tanker om å voldta en tilfeldig mann i gaten, og det er den siste tiden, lenge etter voldtekten, nå har jeg 0 selvmordstanker, men tanker om å se et menneske lide. Jeg har ikke fått legetime før om 10 dager . Det er som at jeg har begynt å tro at jeg virkelig er for snill at jeg må bli like ond som eksen. Jeg er også veldig redd når jeg er alene hjem og titte meg en ekstra gang bak skulderen. Har til og med gått rundt med en pinsett i lommen til tider. Men tenker å dra fortløpende til legevakten hvor det er sånn 24/7 "Sosial og ambulant akuttjeneste" få dokumentasjon på at jeg har psykiske problemer. Når jeg skal anmelde hos Politiet og jeg sier at jeg har psykiske problemer, vil det bidra til at saken min blir tatt enda mer alvorlig? De sjekker vel helsejournal, og da står det dokumentasjon: xx har hatt store psykiske helseplager etter slikt. Har også bevis fra mail og meldinger og taleopptak mobil hvor jeg konfronterer med voldtekten, og han innrømmer voldtekten. Har også merker på kropp, hals, legger. En bukse som har blitt ødelagt sømmen til. Er dette noe som vil få han til at det blir rettssak også? Det er nokså straffbart det å tvinge noen til å ta sitt eget liv, og komme med sånne trusler. Anonymkode: cd70e...4a0 Men har du fortsatt merker, eller har du bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Men har du fortsatt merker, eller har du bilder? Har bilda av merkene😊 Anonymkode: cd70e...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #5 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har bilda av merkene😊 Anonymkode: cd70e...4a0 Jeg burde sagt: Jeg er utrolig lei meg for det du har gått gjennom. Jeg har vært gjennom det selv, så jeg ønsker å gi deg så gode råd som mulig, både fordi han burde straffes for det han har gjort, og fordi ingen er tjent med at sånne folk reker gatelangs og kan skade flere kvinner. Samle bevisene du har og dra på legevakten. Om du sier at du har blitt voldtatt slipper du inn med en gang og tas med til voldtektsmottaket. De hjelper deg med informasjonen du trenger for å kontakte politi og advokat. Dette er urettferdig, men jeg ville ikke fokusert på psykisk sykdom. Jeg opplevde at min advokaten til voldtekstmann argumenterte med at siden moren min var psykisk syk, var sikkert jeg koko også. Ikke overdriv. sannheten er nok. Om du ikke husker, si det og om du er usikker si det. Om du blir tatt i løgn eller oppleves som en som overdriver, vil de bruke det imot deg. Skriv ned det du husker, det er noe fint ved at man glemmer detaljer etter hvert, men ikke bra for rettsakene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (21 minutter siden): Jeg burde sagt: Jeg er utrolig lei meg for det du har gått gjennom. Jeg har vært gjennom det selv, så jeg ønsker å gi deg så gode råd som mulig, både fordi han burde straffes for det han har gjort, og fordi ingen er tjent med at sånne folk reker gatelangs og kan skade flere kvinner. Samle bevisene du har og dra på legevakten. Om du sier at du har blitt voldtatt slipper du inn med en gang og tas med til voldtektsmottaket. De hjelper deg med informasjonen du trenger for å kontakte politi og advokat. Dette er urettferdig, men jeg ville ikke fokusert på psykisk sykdom. Jeg opplevde at min advokaten til voldtekstmann argumenterte med at siden moren min var psykisk syk, var sikkert jeg koko også. Ikke overdriv. sannheten er nok. Om du ikke husker, si det og om du er usikker si det. Om du blir tatt i løgn eller oppleves som en som overdriver, vil de bruke det imot deg. Skriv ned det du husker, det er noe fint ved at man glemmer detaljer etter hvert, men ikke bra for rettsakene. Jeg har ganske mye bevis gjennom meldinger og slikt. Og han sier: skal voldta deg igjen. Men ja, kan jeg dra til overgrepsmottaket nå? Det er jo en stund siden det skjedde😊 Anonymkode: cd70e...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (23 minutter siden): Jeg burde sagt: Jeg er utrolig lei meg for det du har gått gjennom. Jeg har vært gjennom det selv, så jeg ønsker å gi deg så gode råd som mulig, både fordi han burde straffes for det han har gjort, og fordi ingen er tjent med at sånne folk reker gatelangs og kan skade flere kvinner. Samle bevisene du har og dra på legevakten. Om du sier at du har blitt voldtatt slipper du inn med en gang og tas med til voldtektsmottaket. De hjelper deg med informasjonen du trenger for å kontakte politi og advokat. Dette er urettferdig, men jeg ville ikke fokusert på psykisk sykdom. Jeg opplevde at min advokaten til voldtekstmann argumenterte med at siden moren min var psykisk syk, var sikkert jeg koko også. Ikke overdriv. sannheten er nok. Om du ikke husker, si det og om du er usikker si det. Om du blir tatt i løgn eller oppleves som en som overdriver, vil de bruke det imot deg. Skriv ned det du husker, det er noe fint ved at man glemmer detaljer etter hvert, men ikke bra for rettsakene. Havnet han i fengsel han som voldtok deg? Anonymkode: cd70e...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #8 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Havnet han i fengsel han som voldtok deg? Anonymkode: cd70e...4a0 Ja, jeg er veldig usikker på hvordan jeg hadde tatt det om han ikke gjorde det, men motivasjonen min var at jeg ikke kunne leve med at han eventuelt gjorde det samme mot noen andre. Legevakten og politiet er veldig hyggelige, men rettsakene er beinharde. Det er ikke bare han som må svare for seg, men det vil bli stilt spørsmål ved alt fra hva du hadde på deg, ditt sexliv til familie og helsehistorikken din. jeg leverte inn alt. Min strategi var at sannheten er nok, og det var det. Hans strategi var at han ikke husket noe. Dra til legevakten, men om du har drukket, ville jeg ventet. Jeg er rimelig sikker på at de er vant til at mange ikke anmelder med en gang, men du har vært smart og samlet beviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (16 minutter siden): Ja, jeg er veldig usikker på hvordan jeg hadde tatt det om han ikke gjorde det, men motivasjonen min var at jeg ikke kunne leve med at han eventuelt gjorde det samme mot noen andre. Legevakten og politiet er veldig hyggelige, men rettsakene er beinharde. Det er ikke bare han som må svare for seg, men det vil bli stilt spørsmål ved alt fra hva du hadde på deg, ditt sexliv til familie og helsehistorikken din. jeg leverte inn alt. Min strategi var at sannheten er nok, og det var det. Hans strategi var at han ikke husket noe. Dra til legevakten, men om du har drukket, ville jeg ventet. Jeg er rimelig sikker på at de er vant til at mange ikke anmelder med en gang, men du har vært smart og samlet beviser. Jeg har ikke drukket nei, så bra at han havnet i fengsel. Det er ei til han hadde gjort det samme mot.😊 samme trusler og vold. Hun anmeldte ikke. Deretter hadde han også skrevet flere intense seksuelle meldinger til 2 av damene (uten å ha møttes) og sagt til de: du fortjener å bli voldtatt osv. de hadde blitt skremte. Så han holder på med flere sånn Anonymkode: cd70e...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #10 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke drukket nei, så bra at han havnet i fengsel. Det er ei til han hadde gjort det samme mot.😊 samme trusler og vold. Hun anmeldte ikke. Deretter hadde han også skrevet flere intense seksuelle meldinger til 2 av damene (uten å ha møttes) og sagt til de: du fortjener å bli voldtatt osv. de hadde blitt skremte. Så han holder på med flere sånn Anonymkode: cd70e...4a0 jeg ville samlet tekstmeldingene fra de andre også om du har mulighet til det. Tror du noen av dem vil vitne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #11 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg var også som paralysert etter voldtekt av mann jeg hadde vært sammen med i 5 år. Det var en brutal voldtekt, men det var likevel som at jeg ikke klarte å tro på at det faktisk hadde skjedd, for det var for tøft å ta innover seg. Min eks var heldigvis ikke trakasserende ellers. Tvert imot ordnet han ferietur til oss, og var liksom så søt og kjærlig. Jeg gikk i freeze på slutten av voldtekten, og på mange måter kom jeg meg ikke ut av den tilstanden før jeg fikk noen dager fra ham. Da først var det som jeg våknet av en sjokk- transe, klarte å ta innover meg hva han hadde gjort, og klarte å handle. Da gjorde jeg det slutt på telefonen, for orket ikke å ha ham nær meg igjen. Da kom også sinnet og sorgen, men jeg hadde heldigvis en god venninne jeg kunne dra til et par uker. Det hjalp meg mye, for tror jeg hadde gått mentalt i spinn om jeg var alene den tiden. Jeg anmeldte ikke. Orket ikke. Jeg konfronterte ham med det, på telefonen, og han svarte at han synes det var urimelig av meg å gå fra ham på grunn av "et lite feiltrinn ". Altså, jeg både skrek og kjempet hardt imot før jeg gikk i freeze, han visste at jeg ikke ville ha analsex, men la sine 100 kg over meg og gjennomførte. Et lite feiltrinn? At jeg dumpet ham ble eneste konsekvensen for ham, men jeg vet at det ikke var noe ham ønsket, så det føles iallefall greit å vite. Jeg blokket ham så overalt en tid, til jeg følte meg sterk nok til å bare avvise uten å lytte på hans dårlige unnskyldninger om han tok kontakt. Det gjorde han, og da løy jeg tvert og sa kaldt at jeg hadde møtt en annen. Har såvidt snakket med ham to ganger etter det. Møtte på ham da han var brisen en gang, og da lirte han av seg at han savnet meg og vårt fantastiske sexliv. "Hvilket fantastisk sexliv? Jeg husker ikke noe slikt, men jeg husker hvor ugreit du oppførte deg." sa jeg bare, og gikk. Hadde jeg ikke gått ville jeg hoppet på ham, slått, klart og bitt. Det var det jeg hadde lyst til. Å si noe sååå dumt etter det han hadde gjort. Helt vanvittig! Jeg gikk videre. Jeg klarte det. Vel ett år senere traff jeg han som ble min ektemann, og han klarte å reparere meg på en måte. Han hadde tålmodighet og godhet til å gi meg tillit til en mann igjen. I ditt tilfelle er det mer enn kun voldtekten å reagere på, og selv om jeg ikke gjorde det støtter jeg deg i å anmelde saken. I motsetning til ham som gjorde dette mot meg virker det nesten nødvendig for å være sikker på at han ikke utsetter deg for mer vondt. Men nei, slem bør du ikke bli. Du har truffet et ondt menneske som utnyttet din mildhet, men de rette mennesker vil elske deg for å være snill. Det du kanskje kommer til å bli en stund fremover, uansett om du vil eller ikke, er nok mer skeptisk og redd for å slippe noen innpå deg. Jeg håper du, som jeg gjorde, finner den personen som fortjener det. ❤️🩹 Anonymkode: 75465...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #12 Del Skrevet 15. april 2023 (endret) Om du er klar, ville jeg dratt til legevakten nå. jeg ble undersøkt grundig, men det er annerledes for deg da det har gått noe tid siden voldtekten. Jeg fikk også angrepille samt diverse vaksiner både for hiv og hepatitt. vet ikke om du trenger det. jeg møtte også en sosionom som jeg gikk til et par ganger, men for meg er legevakten en trigger, så jeg ble henvist til en psykolog. Og som sagt hjalp de meg med informasjon om hva jeg måtte gjøre i forhold til politiet og advokat. de tar godt vare på deg på legevakten, det opplevde i hvert fall jeg, men de er stresset. I mine rettsaker vitnet legen fra legevakten, så pass på at det du sier er nøyaktig og pass på at det de skriver er riktig. Endret 15. april 2023 av Helene1982 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg var også som paralysert etter voldtekt av mann jeg hadde vært sammen med i 5 år. Det var en brutal voldtekt, men det var likevel som at jeg ikke klarte å tro på at det faktisk hadde skjedd, for det var for tøft å ta innover seg. Min eks var heldigvis ikke trakasserende ellers. Tvert imot ordnet han ferietur til oss, og var liksom så søt og kjærlig. Jeg gikk i freeze på slutten av voldtekten, og på mange måter kom jeg meg ikke ut av den tilstanden før jeg fikk noen dager fra ham. Da først var det som jeg våknet av en sjokk- transe, klarte å ta innover meg hva han hadde gjort, og klarte å handle. Da gjorde jeg det slutt på telefonen, for orket ikke å ha ham nær meg igjen. Da kom også sinnet og sorgen, men jeg hadde heldigvis en god venninne jeg kunne dra til et par uker. Det hjalp meg mye, for tror jeg hadde gått mentalt i spinn om jeg var alene den tiden. Jeg anmeldte ikke. Orket ikke. Jeg konfronterte ham med det, på telefonen, og han svarte at han synes det var urimelig av meg å gå fra ham på grunn av "et lite feiltrinn ". Altså, jeg både skrek og kjempet hardt imot før jeg gikk i freeze, han visste at jeg ikke ville ha analsex, men la sine 100 kg over meg og gjennomførte. Et lite feiltrinn? At jeg dumpet ham ble eneste konsekvensen for ham, men jeg vet at det ikke var noe ham ønsket, så det føles iallefall greit å vite. Jeg blokket ham så overalt en tid, til jeg følte meg sterk nok til å bare avvise uten å lytte på hans dårlige unnskyldninger om han tok kontakt. Det gjorde han, og da løy jeg tvert og sa kaldt at jeg hadde møtt en annen. Har såvidt snakket med ham to ganger etter det. Møtte på ham da han var brisen en gang, og da lirte han av seg at han savnet meg og vårt fantastiske sexliv. "Hvilket fantastisk sexliv? Jeg husker ikke noe slikt, men jeg husker hvor ugreit du oppførte deg." sa jeg bare, og gikk. Hadde jeg ikke gått ville jeg hoppet på ham, slått, klart og bitt. Det var det jeg hadde lyst til. Å si noe sååå dumt etter det han hadde gjort. Helt vanvittig! Jeg gikk videre. Jeg klarte det. Vel ett år senere traff jeg han som ble min ektemann, og han klarte å reparere meg på en måte. Han hadde tålmodighet og godhet til å gi meg tillit til en mann igjen. I ditt tilfelle er det mer enn kun voldtekten å reagere på, og selv om jeg ikke gjorde det støtter jeg deg i å anmelde saken. I motsetning til ham som gjorde dette mot meg virker det nesten nødvendig for å være sikker på at han ikke utsetter deg for mer vondt. Men nei, slem bør du ikke bli. Du har truffet et ondt menneske som utnyttet din mildhet, men de rette mennesker vil elske deg for å være snill. Det du kanskje kommer til å bli en stund fremover, uansett om du vil eller ikke, er nok mer skeptisk og redd for å slippe noen innpå deg. Jeg håper du, som jeg gjorde, finner den personen som fortjener det. ❤️🩹 Anonymkode: 75465...f30 Så bra du har funnet en snill mann❤️ja er virkelig en psykisk påkjennelse å anmelde. Men samtidig så tenker jeg kan jo redde et voldsoffer. derfor jeg vil anmelde. Er såklart redd for at han skal finne på å skade meg. Jeg håper jeg blir tatt alvorlig av Politiet. Psykiske volden var den aller verste.🥲 Anonymkode: cd70e...4a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #14 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (14 minutter siden): jeg ville samlet tekstmeldingene fra de andre også om du har mulighet til det. Tror du noen av dem vil vitne? Har snakket med de, men med hun ene skjedde den volden for 8-9 år siden. Så hun ønsket ikke å anmelde. Og de andre har jeg ikke spurt. Vet ikke om de ønsker det. Men skal se Anonymkode: cd70e...4a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Del Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (8 minutter siden): Om du er klar, ville jeg dratt til legevakten nå. jeg ble undersøkt grundig, men det er annerledes for deg da det har gått noe tid siden voldtekten. Jeg fikk også angrepille samt diverse vaksiner både for hiv og hepatitt. vet ikke om du trenger det. jeg måtte også en sosionom som jeg gikk til et par ganger, men fir meg er legevakten en trigger, så jeg ble henvist til en psykolog. Og som sagt hjalp de meg med informasjon om hva jeg måtte gjøre i forhold til politiet og advokat. de tar godt vare på deg på legevakten, det opplevde i hvert fall jeg, men de er stresset. I mine rettsaker vitnet legen fra legevakten, så pass på at det du sier er nøyaktig og pass på at det de skriver er riktig. Jeg har også hatt redusert allmenntilstand, mye forkjølelse, halsbetennelse, mye slapp. Hvis jeg er smittet med HIV, så ille. Han nevnte noe om at han inntar rus også🥹 Anonymkode: cd70e...4a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #16 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har snakket med de, men med hun ene skjedde den volden for 8-9 år siden. Så hun ønsket ikke å anmelde. Og de andre har jeg ikke spurt. Vet ikke om de ønsker det. Men skal se Anonymkode: cd70e...4a0 det var advokaten min som kontaktet mine vitner. Mulig det er mest ryddig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #17 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også hatt redusert allmenntilstand, mye forkjølelse, halsbetennelse, mye slapp. Hvis jeg er smittet med HIV, så ille. Han nevnte noe om at han inntar rus også🥹 Anonymkode: cd70e...4a0 Jeg vet ikke hvordan hiv utarter seg, men tror det er lite sannsynlig at du er smittet. Det er uansett greit å ta en test. Det er veldig normalt å ha et litt lurvete immunsystem når man opplever mye stress og uro. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå