AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Vet flere her inne har nevnt melatonin for søvn og jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk. Duger det som selges på Life? Er flytende form eller tabletter best? Er det bare tull eller kan det være hjelpsomt og funker det over lengre tid eller stopper effekten å fungere om man bruker det hver dag? Kan lege skrive det ut og er det man får fra lege bedre enn Life? Anonymkode: d5170...0d4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Helt ærlig, spar deg de pengene. Jeg har forsøkt flere ganger og de hjelper ikke samme hvor du får tak i de. Anonymkode: eea2e...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Jeg brukte flytende og de hjalp på meg, men de hjelper mest på inn sovingen. Ta de når du ligger på senga, virkning går fort over. Anonymkode: 99a35...d0c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Melatonin natt hjelper gull for meg. Prøvde de som bare het melatonin først, de funket så jeg sovnet, men jeg våknet på natt. Så var veldig skeptisk da jeg prøvde melatonin natt, men jeg sover så godt nå. Anbefales Anonymkode: 81bc8...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Melatonin natt hjelper gull for meg. Prøvde de som bare het melatonin først, de funket så jeg sovnet, men jeg våknet på natt. Så var veldig skeptisk da jeg prøvde melatonin natt, men jeg sover så godt nå. Anbefales Anonymkode: 81bc8...1ec De er i tablettform, kjøpte på apotek 1, vet ikke om de er på andre apotek også. Anonymkode: 81bc8...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er i tablettform, kjøpte på apotek 1, vet ikke om de er på andre apotek også. Anonymkode: 81bc8...1ec De skal jeg prøve! Bruker dråper nå, hjelper på innsovningen men ikke ellers. Er jo ikke depot, mulig derfor. Anonymkode: ca5e3...019 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Melatonin virker kjempegodt på meg. Fikk på resept før, men gikk over til dråper på grunn av pris. Har akkurat like god effekt på de, men virkningen kommer raskere. Kjøper på tights.no. Har forresten gått på melatonin mer eller mindre sammenhengende siden 2007. Virkningen har ikke avtatt i det hele tatt for meg, i hvert fall. Anonymkode: 6623d...46d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 Den flytende fra Life slår meg rett i bakken, så den funker på meg i alle fall. Tabletter har ingen virkning på meg. Anonymkode: 74480...6ba
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Virkning av melatonin er veldig individuelt, så om det funker for andre eller ikke, er ikke så relevant. Du er nødt til å prøve det for å finne ut om det fungerer for deg. Vær obs på at det finnes ulike varianter, da flere av de reseptfrie også inneholder andre naturlige virkestoffer hvor kombinasjonen av disse kan hjelpe deg til å slappe av og bli trøtt. Selv har jeg god effekt av én type, men null effekt av Circadin, som fås på resept. Anonymkode: 06625...909 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet flere her inne har nevnt melatonin for søvn og jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk. Duger det som selges på Life? Er flytende form eller tabletter best? Er det bare tull eller kan det være hjelpsomt og funker det over lengre tid eller stopper effekten å fungere om man bruker det hver dag? Kan lege skrive det ut og er det man får fra lege bedre enn Life? Anonymkode: d5170...0d4 Jeg foretrekker flytende, fordi de virker raskere. Det med melatonin er litt interessant. Jeg brukte det en periode da jeg hadde problemer med å sovne. Jeg kunne ligge i både 3 og 4 timer før søvnen fant meg. Så prøvde jeg melatonin, og merket stor forskjell i begynnelsen. Da jeg sluttet med dem merket jeg ingen forskjell. Søvnregistreringen viste at det i snitt tok 14 minutter før jeg sovnet med melatonin, men da jeg sluttet å ta det tok det også 14 minutter før jeg sovnet. Da tenkte jeg at melatoninen hadde sluttet å fungere, og at den ikke hadde effekt på meg lengre. Men så skjedde det samme igjen. Jeg fikk problemer med innsovningen, og lå i timer før jeg var rolig nok til å sovne. Tok litt melatonin, og sovnet med en gang. Jeg innså da at melatoninen ikke hadde sluttet å fungere, men at jeg ikke hadde behov for den, jeg hadde allerede nok melatonin i kroppen fra før. Nå tar jeg den bare hvis jeg ikke har sovnet innen 1 time etter at jeg har lagt meg, og 15 minutter senere sover jeg. Anonymkode: 12548...00e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 Virker kjempebra her. Kun prøvd tablett. Anonymkode: 80c5b...c1f
Drizzt Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 Jeg forstår ikke denne pandemien av søvnforstyrrelser som skal kun behandles med tabletter eller dråper. Det er noen som har tilstander som gir dem dårlig søvn for eksempel mange med autisme sliter med søvn på grunn av forstyrret melatoninproduksjon. Men så mange med autisme er det ikke i dette landet. Kanskje hvis folk slutter å se på mobilen i sengen før leggetid og faktisk har sunne vaner før leggetid pluss nok fysisk aktivitet på dagtid vil de finne ut at de slett ikke trenger melatonin? Bare en tanke.
Perelandra Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner Perelandra, mod.
Million Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Jeg har også prøvd det, kjøpte på apotek (fikk beskjed av legen hvilken jeg skulle kjøpe, men husker ikke om det var resept). Uansett, de hjalp ikke en dritt. Jeg sov ikke i det hele tatt de nettene jeg forsøkte det produktet. Sto opp i fem-seks tiden om morgenen etter uten å ha sovet et minutt. Bortkastede penger. Forsøkte det bare tre netter, tror jeg det var.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 Melatonin fungerer dersom det er melatoninproduksjonen din som fører til at du sover dårlig. Anonymkode: 35cea...7c9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Drizzt skrev (På 16.4.2023 den 9.36): Jeg forstår ikke denne pandemien av søvnforstyrrelser som skal kun behandles med tabletter eller dråper. Det er noen som har tilstander som gir dem dårlig søvn for eksempel mange med autisme sliter med søvn på grunn av forstyrret melatoninproduksjon. Men så mange med autisme er det ikke i dette landet. Kanskje hvis folk slutter å se på mobilen i sengen før leggetid og faktisk har sunne vaner før leggetid pluss nok fysisk aktivitet på dagtid vil de finne ut at de slett ikke trenger melatonin? Bare en tanke. Nei, det kan være. God søvnhygiene er vanskelig. Men mange ulike tilstander og medikamenter gir dårligere søvn. Jeg har selv hypotyreose, endometriose, vestibulær lidelse samt må bruke to medikamenter som har insomni som vanlig bivirkning. Og nå skal jeg trolig begynne på migreneforebyggende - hvorav ALLE utvalg på lista har blant mye annet snacks insomni som veldig vanlig bivirkning. Så altså 6 påvirkere helt utenom hva jeg selv bidrar med gjennom søvnhygiene. Ingen søvnmedikamenter er uten ganske heftige bivirkninger, derav melantonin så jeg i det minste sovner litt kjappere selv om jeg våkner 1 million ganger. Anonymkode: ca5e3...019
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 Drizzt skrev (På 16.4.2023 den 9.36): Jeg forstår ikke denne pandemien av søvnforstyrrelser som skal kun behandles med tabletter eller dråper. Det er noen som har tilstander som gir dem dårlig søvn for eksempel mange med autisme sliter med søvn på grunn av forstyrret melatoninproduksjon. Men så mange med autisme er det ikke i dette landet. Kanskje hvis folk slutter å se på mobilen i sengen før leggetid og faktisk har sunne vaner før leggetid pluss nok fysisk aktivitet på dagtid vil de finne ut at de slett ikke trenger melatonin? Bare en tanke. Eller kanskje du bare skal slutte å blande deg og tro du vet noe om andres liv og helse og forstå at 1 av 5 kvinner i dette landet blir utsatt for voldtekt og mange får ptsd og sliter resten av livet med innleggelser og store psykiske problemer og flashbacks og mareritt om overgrepet så kroppen gruer seg til å sove og vil ikke falle i søvn så man blir ufør pga man aldri får sove ordentlig og man faktisk trenger hjelpemidler for å få bittelitt livskvalitet Bare.... Slutt å bland deg og stikk et annet sted med den dømmende betterwisser greia di. Skal du være på et forum så svar på det som spørres om og ikke kom med alt mulig annet av personlige synsinger. Da får du heller gå over til å lage deg en blogg! Anonymkode: d5170...0d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå