Gå til innhold

Hver gang jeg skal ta den dupp på sofaen så begynner jeg å fryse så ille, hvorfor det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eneste som funker uten å fryse er å ta med seg dyna fra senga ut på sofaen. 

Anonymkode: 7ad4c...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags liv har du egentlig som trenger en dupp på sofaen og som tar med deg dyna i sofaen? 

Anonymkode: f1524...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags liv har du egentlig som trenger en dupp på sofaen og som tar med deg dyna i sofaen? 

herregud hva slags liv har du som ikke klarer å svare oppegående på ett vanlig spørsmål. Etter å ha lest den artikkelen så burde du sove litt ekstra du og. Det hjelper på ganske så mye i kroppen din. Men sa ikke så mye om hvorfor en fryser når en tar seg en dupp? Jeg sover ca 6-7 timer hver natt, men idag var jeg ordentlig trøtt da jeg kom hjem fra jobb så derfor sov jeg litt. Lytt til kroppen og hadde ett fleece pledd over meg men kom sånne frostrier så fort jeg sovnet. De følte jeg hele tiden mens den duppen varte ca 40 minutter. Sover sjelden dupp men er jeg trøtt nok gjøre jeg det. 

TS

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finns ikke noe som er så godt som å putte seg under et teppe og sove litt på sofaen. Heller det en å sitte på en skjerm å sløve seg ned. 

Anonymkode: 84d8d...261

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kroppstemperaturen senkes under søvn. Du merker det kanskje ikke når du sover om natten under ei dyne, men du vil såklart merke det på en sofa uten dyne/pledd/dekke.

Anonymkode: 2f68c...a86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er bare sunt med en liten cowboystrekk.

Anonymkode: ac78b...f71

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kroppstemperaturen synker når vi er trøtt og sover. Kroppen går i hvilemodus og bruker ikke energi på samme måten som når vi er våkne og derfor synker temperaturen 

Anonymkode: 34ff2...f2f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som AB over meg sier, så senkes kroppstemperaturen når du blir trøtt, når du hviler og når du sover.
Det er også grunnen til at man gjerne får det som engelskmennene kaller "the 4am chills", hvis du sitter veldig lenge oppe om natta og blir litt småfrossen. Det er kroppen som sier fra at du må hvile.

Prinsippet er det samme når du må ta en hvil på sofaen. Kroppstemperaturen senkes også når du tar en liten høneblund, du trenger ikke sove lenge engang, jeg har opplevd det etter alt fra et par timer til en ti-minutters dupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi du glemte å sette i stikkontakten på varmeteppet 

Anonymkode: 016d4...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi når man blir trøtt og sovner så senker kroppstemperaturen seg ☺️

Anonymkode: 83057...a59

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...