Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Babyen min er selvfølgelig verdens fineste, men begynner å bli en skikkelig blubbe. Han er 4 mnd nå, vet ikke helt hvor stor han er, men vil tippe ca. 8 kg. På 3 mnd kontroll var han 7,5 kg og 67 cm, og han har vokst mye siden det. Han bruker nå str. 68-74 i klær. Han har hovedsakelig fått mm de første månedene, men dette blir oftere og oftere supplert med mme da jeg holder på å miste melken. Han får ca 5 måltider i døgnet, og får 140-180 ml til hvert måltid. Han er frisk og rask, sover 13 timer sammenhengende om natten, og er blid og fornøyd hele dagen, så klager på ingen måte, men er litt bekymret ettersom han er blitt så stor. Ga ham alt han ville ha, så ofte som han ville ha, så lenge han bare fikk mm, men er usikker på om jeg skal gjøre det samme med mme? Vil ikke overfore ham, men selvfølgelig ikke gi ham for lite heller. Hva mener dere? Og er det noen mme som er bedre enn andre (han får nan) Og så lurer jeg også på når jeg skal begynne å gi ham grøt, hvilken grøt, hvor mye grøt og til hvilke måltider. Hvor store er/var deres babyer ved ca. 4 mnd?
mockinbird Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Mitt barn lå nok på andre siden av skalaen, 4 mnd gammel var h*n 62 cm, og veide 6,3 kg. Fikk bare mm de første månedene, men da h*n var 4 måneder måtte jeg begynne med grøt, for å spe på. I begynnelsen blandet jeg maisgrøt med mm, men så gikk jeg over til å bruke mme når jeg blandet (Hadde laktoseintoleranse, så kunne ikke bruke grøt som skulle blandes med vann) Fruktmos og finmoset banan var også populær kost etterhvert. I begynnelsen kan det være lurt å gi mat en god stund før nattmåltidet, i tilfelle magen til babyen reagerer på uvant kost. Begynn uansett bare med få skjeer tynn grøt.
jolie Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Jeg leste et sted at man heller skal begynne med grøt ved 4 mnd enn mme om man har lite melk. Jeg kan ikke fortelle deg hvorfor, og jeg husker ikke hvor jeg leste det heller.
Gjest Madeline Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Jeg ville tatt kontakt med helsesøster. Da får du både veid, målt og får råd i forbindelse med hvor mye mme og ev. grøt du bør gi. Da mine barn var små ble det sagt at en ikke skulle gi ubegrensede mengder mme pga. at den er mer fetende enn mm. Jeg vet at en del fikk råd om å gi vann som tørstedrikke og holde seg sånn noenlunde til de anbefalingene som sto på pakken med mme. Men som sagt så ville jeg tatt turen innom helsestasjonen siden du er i tvil.
Gjest marthepia Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Jenta mi var 66 cm og 7590g på 4mnd kontroll. Jeg merker at hun er ganske tung iforhold til de andre jeg kjenner som har baby. Hun veier ca 1/2 kilo mer enn de babyene jeg kjenne da de var på hennes alder. Men hun var ikke overvektig i det hele tatt Har du ikke sett kurven på helsestasjonen? Spør du så får du se hvor babyen ligger i forhold til andre. Nå får hun bare MME og litt grøt. Hun får sånn ca når hun vil ha. Endret 4. januar 2006 av marthepia
Belit Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 Be om hjelp på helsestasjonen! De sier at det ikke er mulig å overfore babyer som fullammes, men det er annerledes med mme.
meta Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Min datter var 5750 gram og 61 cm på 3 månederskontroll. 4 måneder gammel var hun 6920 gram og 65 cm. Rundet 8 kilo ved ca 7,5 måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå