Andro Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Det er mange årsaker til at man gir opp, og går videre alene. Hva fikk deg til å tenke at "Dette går ikke lenger"?
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Vi var på hyttetur sammen, og han kjøpte to brus – en til seg selv og en til datteren sin og spurte om jeg kunne bære dem i vesken min. Svaret var åpenbart nei. 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Han klarte ikke slutte å drikke. Jeg prøvde lenge men det gikk ikke lenger. Det var ikke det at han drakk daglig men han ble en ufyselig mann når han drakk. Nå treffer jeg en mann som ikke drikker ❤️ Anonymkode: ca899...61c 5 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Ved hans siste innleggelse på psyken for selmordstanker/forsøk sa jeg i fra til psykiater at nå er han ikke lenger mitt ansvar men deres. Var alltid redd for å si i fra at jeg ville bryte ut i fare for selvmord, og jeg klarte ikke følelsen av å være grunnen/tryggere for at kunne få det til.. 10 års ekteskap og bruddet var for 3 år siden. Anonymkode: bf5b9...cb6 6 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Psykisk vold, som innebar kontrollerende, sjalu, manipulerende og aggressiv adferd. Anonymkode: d2e75...93c 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 Etter at vi fikk barn var han utro, ble aggressiv og begynte å misbruke alkohol. Anonymkode: 86b42...d3c 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 Han løy og unndro seg sannheten om jobb og økonomi, og viste seg som en dårlig far for sitt særkullsbarn. Jeg var ung og uerfaren og kastet derfor bort fire år på denne mannen. Anonymkode: ed4ab...74c 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #8 Skrevet 15. april 2023 Helene1982 skrev (9 minutter siden): Vi var på hyttetur sammen, og han kjøpte to brus – en til seg selv og en til datteren sin og spurte om jeg kunne bære dem i vesken min. Svaret var åpenbart nei. Du gjorde det slutt fordi han lurte på om du kunne ha brusen i vesken? 😅 Anonymkode: ccb69...205 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Skrevet 15. april 2023 Jeg er pan. 1. Han var født biologisk kvinne, men gjennomgikk kjønnsoperasjon i 20 årene. På mange måter var han en mann, men på noen områder var han også ekstremt feminin, til det punktet at det ble noe forvirrende for min del. Jeg var også skuffet over at han oppførte seg som om han aldri hadde vært kvinne. Feks om jeg hadde menssmerter så forventet jeg at han hadde empati, men han ignorerte fullstendig både alt som hadde med mens å gjøre, samtidig som han påsto han aldri kunne vite hvordan det føltes som siden han var mann. Det lå nok noe psykologisk bak det, men det spiller ingen rolle lenger. Så i grunn var jeg bare ekstremt forvirret og jeg klarte aldri å forelske meg fullstendig i han. 2. Da jeg var yngre var jeg en nydelig person som behandlet meg kjempegodt, men på den tiden hadde jeg ingen selvtillit og følte ikke at jeg fortjente å være elsket. Jeg saboterte alt i forholdet før jeg gjorde det slutt. 3. Jeg hadde vært med en kar i et halvt år, men taklet ikke krismaksimeringen hans. Alt som kunn gå galt kom til å gå galt. Det var ikke angst, bare at han var skeptisk til alt før han i det hele tatt hadde prøvd. Før vi ble sammen hadde jeg bestilt en tur alene til usa, og jeg aktet å reise. Før jeg skulle dra ramset han opp i flere dager om alle tingene jeg måtte passe meg for. Fra å møte opp tidsnok på flyplassen, ikke snakke med fremmede, ikke gjøre ditt, ikke gjøre datt og til å huske å låse hotelldøra når jeg la meg. Det ble altfor oberbeskyttende og jeg endte med å slå opp før jeg reiste. I dag er jeg sammen med en nydelig mann som matcher kjemien min, får meg til å lese, gjør at jeg føler meg elsket og er fantastisk på veldig mange områder. Ja, det noen ting som irriterer meg, men de skal jeg klare å leve med. Anonymkode: 4ef1b...bcb 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Skrevet 15. april 2023 Begge hadde det psykisk tøft og ingen av oss greide å snakke med hverandre om det. jeg har fortsatt sterke følelser for han og savner han veldig mye Anonymkode: d92f6...326 1 8 1
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #11 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du gjorde det slutt fordi han lurte på om du kunne ha brusen i vesken? 😅 Anonymkode: ccb69...205 Jeg ser nå at den virker tynn i forhold til de andre som har svart, men det var dråpen for meg. Han forsvant konstant hver gang handlevarene skulle betales, som jeg ikke hadde hatt problemer med om han hadde spurt om jeg kunne betale i steden for å gjemme seg mellom butikkhyllene. Ekstremt konfliktsky, Han orket ikke nakenbade da vi var på ferie, og var generelt timesvis forsinket. Jeg var ferdig da han ikke hadde kjøpt en brus til meg, men spurte om jeg kunne bære hans. Helt ferdig. 17 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Jeg hadde også dumpa om partner hadde bada med klær og ikke kjøpt brus til meg. akkurat nøyaktig der går grensa altså 😬🙄😅 Anonymkode: 7124e...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Skrevet 15. april 2023 At han alltid satte seg selv først, ofte på min bekostning. Jeg er sånn skrudd sammen at jeg setter meg selv til side for partner og familie. Det er ingen måte å være lykkelig i et sånt forhold. Anonymkode: da32b...855 7 3
SPOCA Skrevet 15. april 2023 #14 Skrevet 15. april 2023 Eks 1: Han er voldelig Eks 2: Jeg elsker ham ikke, og jeg orker ikke mer tull (økonomisk rot, andre ting). 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde også dumpa om partner hadde bada med klær og ikke kjøpt brus til meg. akkurat nøyaktig der går grensa altså 😬🙄😅 Anonymkode: 7124e...7b2 Alle klarer jo å forstå at dette bare er dråpen. Og at forholdet dem imellom ikke var likeverdig h or begge partenes behov ble dekket. Og ja. Det er faktisk god nok grunn til brudd! Man skal ikke være i et forhold hvor man ikke trives og blir respektert, bare fordi det ikke er voldelig eller i de ekstreme retningene som flere over skriver om. Man skal ha det godt med seg selv og med en partner. Anonymkode: bf5b9...cb6 24 5
Helene1982 Skrevet 15. april 2023 #16 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle klarer jo å forstå at dette bare er dråpen. Og at forholdet dem imellom ikke var likeverdig h or begge partenes behov ble dekket. Og ja. Det er faktisk god nok grunn til brudd! Man skal ikke være i et forhold hvor man ikke trives og blir respektert, bare fordi det ikke er voldelig eller i de ekstreme retningene som flere over skriver om. Man skal ha det godt med seg selv og med en partner. Anonymkode: bf5b9...cb6 Grunn til å slå opp med noen bør ikke være vold og utroskap. Normalen er at man finner ut at man ikke vil være sammen lenger. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #17 Skrevet 15. april 2023 - han snakket med sin mor om ting som jeg hadde fortalt han i fortrolighet - han tok sin mor sitt parti i alt, selv om hun var en åpenbar narsissist. - Han gjorde som han ville når han ville og det sa han rett ut til meg også, etter vi hadde fått baby. - forvokst drittunge rett og slett. Men han SÅ ut som en mann da. Tok grundig feil der. Anonymkode: 3cd3b...dba 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #18 Skrevet 15. april 2023 Når han rett og slett ignorerte meg selv om jeg sa til han tusen ganger at han må vaske seg i ræva. Stinket sur og svett rumpe i senga, på sofaen, i datastolen og overalt hvor han satt. Og jo det var slurv, ikke sykdom. Anonymkode: c1421...f82 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #19 Skrevet 15. april 2023 Fordi dataen var det viktigste for han. Som en barn nr 2 i huset. Anonymkode: 68f08...baa 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #20 Skrevet 15. april 2023 Når jeg oppdaget alvorlig ulovlig handling. Gikk ikke med en gang. Prøvde å tro på hans forklaring. Flyttet et halv år etter. Har forstått i etterkant at han ikke var helt god på flere områder. Jeg så det bare ikke da vi bodde sammen. Anonymkode: ec3c0...29b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå