Gå til innhold

Ensom alenemor, selv om jeg har mange rundt meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som kjenner på ensomhet som alenemødre? Hva gjør dere for å bli kvitt følelsen av ensomhet? 

Jeg er veldig sjeldent hjemme alene når jeg har barnefri 4 netter i mnd. Enten har jeg middag hjemme for venner, eller så er jeg ute med venner eller helgepartneren min. Ellers har jeg god familie som ofte er på telefonen eller på besøk. Men alle andre kvelder i mnd er jeg alene etter kl 21. Og jeg kjenner veldig på denne ensomheten. Jeg er egentlig veldig introvert, så jeg burde trives i eget selskap. Men for tiden (3. året alene) så kjenner jeg liten glede av eget selskap. 

Anonymkode: ee9e7...142

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% alene med to små. Er aldri alene pga. Ungene, men føler meg ensom konstant. 

Jeg forsøker å møte andre venner med barn, eller få besøk på kveldene. Desverre er vennene mine med barn stortsett opptatt med sin egen familie, og samme gjelder på kveldene, eller så er jeg for sliten til besøk da. 

Er også introvert, men gått i egen "boble" i snart to år. Jeg forsøker å trøste meg med at det blir bedre når ungene blir større, og kan dra på overnatting hos familie, eller lettere å gjøre ting med. Har to barnehagebarn,  yngste er 1.5 år.

Dessverre ingen tips, annet enn ett håp om at det blir bedre, samt at du er ikke alene i følelsen. ❤

Anonymkode: 854b7...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er og ensom. Har ikke så mange ellers heller. Så det hjelper ikke at barnet blir større. 

Anonymkode: 64f2f...54a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det samme som deg.. Men har ingen å henge med selv de få helgene jeg er alene. Er alene etter 2030 og ingen å snakke med på nett heller. Det har begynt å bli litt intens så er ganske deppa. Eneste som gir meg litt glede utenom ungene er pappaen dems 😬

Anonymkode: 17d55...11e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er også aleine med barnet mitt, er på fjerde året nå. Det går litt opp og ned med hvor ensom jeg er.. har venninner, men kjenner at jeg av og til kan føle meg mer ensom etter å ha vært med de da de har mann og alt på «stell». Ingen som har vært i denne situasjonen, forstår den sånn egentlig. Skulle ha vært egne sånne bo kollektiv for oss damer som havner i denne situasjonen. Så kunne vi vært sosiale på kvelden mens barna sover. Tror egentlig det som hadde hjulpet mest på ensomheten er jo å ha en kjæreste. Tror alle voksne som ikke har kjæreste hadde følt seg ensom, med barn eller ei❤️ tenker på dere og håper alle får det bedre etter hvert. 

Anonymkode: 80049...8a4

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...