AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Ja, jeg vet det høres harry ut, men jeg har hatt stor suksess med å vaske disse små portable "Summer BBQ" grillene som man får på bl.a. coop. Jeg gir hele grillen en god skrubb med zalo i vasken, før jeg putter den i maskin (selvfølgelig uten gassen tilkoblet). Så blir den ren og pen uten matrester og fett på vanskeligere steder, og klar for ny bruk istedenfor å stå ute, ruste og bli ødelagt. Men disse summer BBQ smågrillene er jo mest ment som turgriller, griller veldig ujevnt og bruker små gassbeholdere. Jeg lurer på om noen kan anbefale en liten gassgrill de har prøvd og er fornøyd med resultatet på, som tar de store propanflaskene, og som kan være en god kandidat til å passe inn i maskinen. Jeg vet at det er mange smågriller å få tak i, men vet ikke hvilke som er gode. Anonymkode: 00156...1dd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Hva er poenget? Du brenner av fettet og børster av. Kjøp en weber grill av en passende størrelse og lev lykkelig videre uten å tenke på å måtte vaske den i oppvaskmaskin. Anonymkode: 4e778...624
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Hvor ofte har du tenkt på å kjøpe ny oppvaskmaskin? Fettet fra grillen tror jeg ikke er særlig forenelig med avløpsrør og maskinpark. Men du om det.... Anonymkode: c5bbe...779
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er poenget? Du brenner av fettet og børster av. Kjøp en weber grill av en passende størrelse og lev lykkelig videre uten å tenke på å måtte vaske den i oppvaskmaskin. Anonymkode: 4e778...624 Til vanlig mellom grillingene så børster jeg av risten som du sier, men resten av grillen må jo renses innimellom likevel for å få vegg matrestene som ligger nede i trakten til oppsamleren. Webergrill er flott om man har en stor terrasse og et sted ute å rengjøre, men den luksusen har ikke jeg. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor ofte har du tenkt på å kjøpe ny oppvaskmaskin? Fettet fra grillen tror jeg ikke er særlig forenelig med avløpsrør og maskinpark. Men du om det.... Anonymkode: c5bbe...779 Vet du hva, det går faktisk helt fint med jevn vask av grillen. 🙂 Akkurat som med alt annet fettete man vasker så gjør man en grovrens først, så går over med børste og zalo og skyller av. Men som prikken over i'en for at ting skal bli helt rent så er det superflott med en runde i maskin også etter det meste er rengjort. Alt av utstyr som settes i maskinen har jo til en viss grad noe fett på seg. Men det løser vaskemiddelet opp. Skulle maskinen bli ødelagt så kjøper jeg ny. Anonymkode: 00156...1dd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Til vanlig mellom grillingene så børster jeg av risten som du sier, men resten av grillen må jo renses innimellom likevel for å få vegg matrestene som ligger nede i trakten til oppsamleren. Webergrill er flott om man har en stor terrasse og et sted ute å rengjøre, men den luksusen har ikke jeg. Vet du hva, det går faktisk helt fint med jevn vask av grillen. 🙂 Akkurat som med alt annet fettete man vasker så gjør man en grovrens først, så går over med børste og zalo og skyller av. Men som prikken over i'en for at ting skal bli helt rent så er det superflott med en runde i maskin også etter det meste er rengjort. Alt av utstyr som settes i maskinen har jo til en viss grad noe fett på seg. Men det løser vaskemiddelet opp. Skulle maskinen bli ødelagt så kjøper jeg ny. Anonymkode: 00156...1dd Du kan ødelegge hele rørsystemet hjemme, det er litt dyrere å kjøpe nytt. Ovn og grillrens på sprayflaske som får jobba godt oppi grillen ei stund vil ta det meste av fett og skitt Anonymkode: 408ce...4c3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Til vanlig mellom grillingene så børster jeg av risten som du sier, men resten av grillen må jo renses innimellom likevel for å få vegg matrestene som ligger nede i trakten til oppsamleren. Webergrill er flott om man har en stor terrasse og et sted ute å rengjøre, men den luksusen har ikke jeg. Anonymkode: 00156...1dd Jeg nevnte spesifikt Weber fordi jeg vet at de lager små gassgrill. Se på modellen Weber Q1000 gassgrill. Vi har hatt Weber på en balkong i en blokk (ja, det var lov). Den har selvsagt aldri blitt vasket i oppvaskmaskin, og det trenges da virkelig ikke heller. Du finner sikkert billigere grill men Weber er kanskje spesielt bra for deg da du virker nøye på renhold, weber har ikke "hjørner" der fett samles, bunnen er rund. Enklere å rengjøre. Anonymkode: 4e778...624
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå