Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen antikviteter som jeg ikke har plass til, og vurder å selge på f eks Finn.no. Men hvordan vet jeg hva antikviteten burde koste? Vet noen om websider der det er priser på antikvitetene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje forhøre deg med lokale antikvitetsforretninger for prisoverslag? Det lurerste er å forhøre seg med flere, for å få et gjennomsnitt.

Skrevet

Antikviteter er vanskelig å prissette for en vanlig person. Det som ser "likt" ut for deg (sammeligne priser med tilsvarende), kan ikke være sammenlignbart uansett hvor "logisk" du syns det er.

Jeg ville tatt kontakt med en antikvitetshandler for et prisoverslag/taksering.

Og det kan vise seg at det du tror er verdifullt fordi det er 100 år gammelt, ikke er det. For ordinært, for dårlig eller uoriginal stand osv. Da jeg jobbet i bransjen hørte jeg et skrekkeksempel på et skap som ble taksert. Det viste seg å være ett av to unike, svært kostbare skap verd millioner av kroner, MEN så hadde eierne malt det hvitt, og saget av beina litt, og dermed var verdien nesten null.

Skrevet

Få sjekket det hos noen som vet noe om sånt.

Erfaringsmessig er ikke prisene for vanlige bruksting spesielt høye, antikviteter er også pris i forhold til etterspørsel: Folk gidder ofte ikke bruke veldig mye mer på et skap som er antikvitet hvis det uansett skal stå i gangen. Og du vil vel ikke prise deg ut av markedet heller? Be om vurdering og vær nøktern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...