AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Hei! Jeg er veldig fersk angående prøving, eggløsningstester og dpo land. Sluttet på ppillen (Diane) i Mars og avventer første naturlige mens forhåpentligvis snart (Jeg har blitt gravid en mnd etter Diane-slutt før men var ikke en prøver på den tiden, så håper syklusen retter seg opp like fort denne gangen). Til spørsmålet så har jeg forsøkt noen eggløsningstester, sjekke utflod regelmessig og bruker Flo appen. Eggløsningstestene har vist to sterke streker, men den ene har ikke vært samme styrke som den andre, hvilket jeg forstår er negativ. Men nå etter hva jeg vil tro er 7-9 dpo (kun basert på estimering) så viser eggløsningstesten kun en strek, dvs. en veeeldig svak nesten usynlig 2re strek. Lurer på om det er normalt at den er såppas negativ i ukene før tanten kommer? Er det sant at om en er gravid så skal LH test vises sterkere da den forvirrer LH med HCG? Beklager for teite spørsmål og rotete innlegg men jeg finner ikke noen svar på nett, føler jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg. Anonymkode: cfaef...5c3
Sofakona Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Ok. Du må ikke bruke eggløsning tester for å se etter om du er gravid. Du kan få positive eggløsning tester før mens...og dermed kan ikke en slik test vise deg noe. Det er sant at om du får positive gravid test vil også en eggløsning test bli positivt. Men eggløsning tester skal bare brukes til eggløsning. Du skriver dpo...dpo betyr etter eggløsning har skjedd at du får mens om 4 dager... Du må ikke bruke app...app kan brukes når du har hat stabil mens i 6-12 mnd. Eller vil en app bare gi deg sine beregninger på når du får eggløsning basert på en vanlig 28 dagers syklus. En eggløsning test er positivt når begge strekene er like sterke
Amatariel Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Det er sant at en EL-test blir positiv hvis man er gravid. Men da skal man være litt på vei, det nytter ikke å bruke en EL-test for å kartlegge graviditet så tidlig. Ikke en gang G-tester blir ofte positive på 9 dpo om man er gravid. Så styr unna EL-testene til dette! Det er helt normalt at de svinger i styrke og har en strek, to streker, en strek, forskjellig styrke osv. hele syklusen igjennom. Det er fordi LH alltid finnes i kroppen, og den går også i syklus. Så man kan få helt forskjellige svar fra dag til dag og avhengig av når man tester. Eller, det er ikke noe svar. Bare en konstatering at du har LH i kroppen. Så spar disse til du faktisk skal lete etter EL. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå