Gå til innhold

skatteklasse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lillebille_*
Skrevet

Jeg giftet meg høsten 2005.Trodde da at man kom i skatteklasse2.Men nei det gjorde vi ikke, han jobber og jeg har attføring(omskolering)Er det noen som vet reglene her og hvorfor det er andre som er i kl.2? :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet

Hvor mye tjener du?

Skatteklasse 2 lønner seg bare hvis en av dere tjener veldig lite. Ligningskontoret skal velge den ligningsmåten som lønner seg for dere.

Dessuten må de gjerne fortelles ting både tre, fire og fem ganger. Som for eksempel at man har giftet seg, eller flyttet fra hverandre. Jeg har fått klasse 1 på skattekortet for 2006 - jeg hadde klasse 2 i både 2004 og 2005, men det kommer ikke automatisk, nei...

Skrevet

Dere lignes i den skatteklassen som er mest gunstig for dere

I dag sørger skatteetatens IT-systemer for at ektefeller liknes i skatteklassen som er gunstigst for dem. Tjener kvinnen (det er jo ofte hun) mindre enn 67.000 kroner til neste år, blir ektefellene liknet i skatteklasse 2 for utregning av inntektsskatten.

Din side

(Og til dere som lurer - jeg svarer ikke på mine egne spørsmål - for gjest_lillebille er ikke meg)

Gjest Bare gjest
Skrevet

PS! Lillebille

Det er visst flere som bruker gjest lillebille...Jeg var en av de, sluttet å bruke det da jeg ble klar over at noen het det fast...så denne her er ikke meg..

Følte bare jeg måtte si det..tar et hint når jeg får det ;)

Skrevet
PS! Lillebille

Det er visst flere som bruker gjest lillebille...Jeg var en av de, sluttet å bruke det da jeg ble klar over at noen het det fast...så denne her er ikke meg..

Følte bare jeg måtte si det..tar et hint når jeg får det ;)

:ler: - syntes det var litt rart ja .. men jeg håper denne gjesten her også tar et hint da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...