AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Jeg spiser sunt og trener. Jobber med de yngste barna og blir syk mellom to og tre ganger hver måned. Begynner å bli så sliten av dette. Hvordan holdere dere andre dere friske? Ps, har nylig vært hos legen og alle blodprøver er fine. Anonymkode: 8a358...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spiser sunt og trener. Jobber med de yngste barna og blir syk mellom to og tre ganger hver måned. Begynner å bli så sliten av dette. Hvordan holdere dere andre dere friske? Ps, har nylig vært hos legen og alle blodprøver er fine. Anonymkode: 8a358...a8f Jeg også jobber med de yngste i barnehagen. Blir egentlig ikke så mye syk, Ikke noe mere enn normalen. Noen har jo dårligere immunforsvar enn andre, uten at man kan gjøre noe med det. Men man kan vel alltids ta litt daglige vitaminer uten å ha noen mangler. Ellers er det jo å være nøye med hygiene. Ha gode renholdsplaner på arbeidsplassen. Få barna til å vaske hendene før de kommer inn i barnehagen. Sprite hendene med jevne mellomrom. Tørke snørret med en gang man ser at det renner ut mengder, og etterpå vaske hendene før man tar seg til ansiktet. Har du kun tatt vitamin prøver, eller har du tatt alt som stoffskifte osv? Håper det blir bedre for deg etter hvert Anonymkode: 764dd...9f6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Bytt jobb. Det er godt arbeidsmarkedet nå, så det er bare å slå til. Anonymkode: 4ba02...97b 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Jeg jobber ikke i bhg, men har to små barn som går i bhg.. vi er syke minst en gang i mnd, jeg er shitlei av det selv.. har lite tips til deg, håper du etterhvert bygger opp et bedre immunforsvar slik at du slipper sykdom så ofte, det er veldig slitsomt. Jeg bytter selv jobb nå for orker ikke sykdom både hjemme og på jobb, det tærer virkelig på. Ellers, vær veldig nøye med hygiene, noe annet kan man liksom ikke gjøre, du kan ikke holde barna på avstand liksom Anonymkode: 2fce7...101
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Om du er ganske ny i jobben, så blir det bedre med tiden. Du må bare herdes😊 Du bygger opp immunforsvaret over tid. Anonymkode: 62a45...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Takk for svar dere, dessverre har jeg jobbet over tjue år i bhg, er kjempenøye med hygiene for barn og voksne og tar vitaminer o.l. Jeg lurer bare på hva annet jeg kan gjøre..? ts Anonymkode: 8a358...a8f
Gjest Sprite Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar dere, dessverre har jeg jobbet over tjue år i bhg, er kjempenøye med hygiene for barn og voksne og tar vitaminer o.l. Jeg lurer bare på hva annet jeg kan gjøre..? ts Anonymkode: 8a358...a8f Fins ikke så mye mer du kan gjøre. Bytte jobb? Styrke imunforsvaret?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 Jeg er nøye på tran hver dag, vaske hendene ofte, spriter etter bleieskift, får nok søvn. Jeg er smittet av influensa, magesyke og spye, øyekatar av barnehagen på 1 år, jeg har et godt immunforsvar men uansett hvor mye man forebygger så kan man bli smittet, jeg er i kontakt med ca 45-60 ulike mennesker hver dag, ( kommer an på )så det er ikke til å unngå. Anonymkode: 55752...207
Stavangerrrr Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Håndhygiene er veien å gå. Der jeg jobber vasker alle barna hendene når de kommer, og neste alle før de går hjem, det har hjulpet mye
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bytt jobb. Det er godt arbeidsmarkedet nå, så det er bare å slå til. Anonymkode: 4ba02...97b Nei. Det er ikkje lett å få jobb nå. Anonymkode: e5f9f...128
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 Jobbe i utebarnehage? Mine barn var "aldri" syke når de var små og gikk i utebarnehage hvor de var ute hver dag, uansett vær. Lite sykdom blant de voksne også, fikk jeg inntrykk av. Jeg antar bare at det er derfor, men omgangssyke ble vi først kjent med når barna begynte på skolen. Anonymkode: fcc5c...040
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobbe i utebarnehage? Mine barn var "aldri" syke når de var små og gikk i utebarnehage hvor de var ute hver dag, uansett vær. Lite sykdom blant de voksne også, fikk jeg inntrykk av. Jeg antar bare at det er derfor, men omgangssyke ble vi først kjent med når barna begynte på skolen. Anonymkode: fcc5c...040 Ja, hvor ble det av barneparkene? Både jeg og min mann gikk i barnepark og var veldig lite syke som små på 80-tallet. Nå skal jo alle barna stues sammen i tette barnehager. Anonymkode: 1b764...7b3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar dere, dessverre har jeg jobbet over tjue år i bhg, er kjempenøye med hygiene for barn og voksne og tar vitaminer o.l. Jeg lurer bare på hva annet jeg kan gjøre..? ts Anonymkode: 8a358...a8f Nok søvn. Spise antiinflammatorisk. Ha gjerne litt over anbefalt nivå D-vitamin. Anonymkode: 74583...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Det er ikkje lett å få jobb nå. Anonymkode: e5f9f...128 Hva mener du? Omtrent alle sektorer skriker etter arbeidskraft. Er stor mangel innen helse, utdanning, håndtverk osv. Anonymkode: be11d...215 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar dere, dessverre har jeg jobbet over tjue år i bhg, er kjempenøye med hygiene for barn og voksne og tar vitaminer o.l. Jeg lurer bare på hva annet jeg kan gjøre..? ts Anonymkode: 8a358...a8f Hva slags vitaminer? D vitamin 10 mcg har lite for seg hvis man har lave nivåer, og man bør også ta magnesium separat for at d vitamin skal brukes optimalt (ikke kombinert i multivitamin). Tilskudd av sink i tillegg er også bra for immunforsvar. Utover dette er normal håndhygiene og godt kosthold med mat fra bunnen og mye grønt bra for immunforsvar. Være ute i frisk luft og regelmessig mosjon. Anonymkode: d6f39...0ea
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 Krysse fingrene og håpe du ikke blir syk trur jeg er enklest. Har ikke jobbet mange år i bhg, men noen år begynner det å bli etterhvert. Også har jeg selv 2 barn i barnehagealder. Ser at sambo/pappan til ungene blir syke bare de hoster en gang, og vi får gjøre det går sykdom i bhg. Mens jeg blir svært sjelden syk, maks 1 gang i året. Ikke alltid det heller. Jeg er nok heldig med et godt immunforsvar. Anonymkode: 05476...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 Nytter ikke holde seg frisk når foreldre sender halvsjuke unger i barnehagen. Anonymkode: ec132...c79 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nytter ikke holde seg frisk når foreldre sender halvsjuke unger i barnehagen. Anonymkode: ec132...c79 Har man et sterkt immunforsvar så klarer man å stå i mot virus bedre. Anonymkode: d6f39...0ea
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #19 Skrevet 16. april 2023 Jeg jobber på en småbarnsavdeling hvor det er mye mindre sykdom sammenlignet med de to andre småbarnsavdelingene i barnehagen. Vi har gode rutiner på håndvask, alltid før lunsj og fruktmåltidet, etter dobesøk og bleieskift og de gangene vi ser at barna har nyser på hendene sine eller får snue på dem. Vi vasker alle lekene våre 1 gang i måneden, leker vi vet går mye i munnen som feks matleker vasker vi oftere etter behov. Hver gang jeg har tidligvakt så desinfiserer jeg såpedispenser og kranene på vasken og håndtak på avdelingen. Jeg selv desinfiserer telefonen min og nøklene mine når jeg kommer på det, norovirus bakterier kan leve kjempelenge på slike ting. Jeg har ennå ikke vært syk dette året og i 2022 hadde jeg 5 egenmeldingsdager. Anonymkode: 23140...5ca
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags vitaminer? D vitamin 10 mcg har lite for seg hvis man har lave nivåer, og man bør også ta magnesium separat for at d vitamin skal brukes optimalt (ikke kombinert i multivitamin). Tilskudd av sink i tillegg er også bra for immunforsvar. Utover dette er normal håndhygiene og godt kosthold med mat fra bunnen og mye grønt bra for immunforsvar. Være ute i frisk luft og regelmessig mosjon. Anonymkode: d6f39...0ea Kan man kjøpe vitaminer i matbutikken eller må man kjøpe de apotekene selger? Og hvordan vet man hvor mye man skal ta? Hilsen har tatt blodprøve og fått svar, men har ikke fastlege lengre🙈 Anonymkode: a50db...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå