Gå til innhold

"Brudekjole" til bryllup i Sjømannskirke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg i en Sjømannskirken i sommer:kline:

Har noen forslag til hvor jeg kan begynne å lete etter kjole i Oslo?

Vil ikke ha en vanlig brudekjole da vi kun er seks stykker som skal på en pen restaurant etterpå, men vil alikevel ha en fin lys kjole. (Kan gjerne gå til kneet og være litt tøff).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å få en sydd? Prøv her f.eks. www.goddess.no

:)

Skrevet

Jeg ville ha tatt meg en tur i de litt "finere" butikkene å sett jeg.

(ikke så "fine" som at kjolene koster 5000-10 000 kr.. men litt mere stil enn H & M o.l)

kanskje litt vansklig å finne en "sommerkjole" nå, men det kan jo hende du finner noen.

Skrevet

Prøv www.brudeshop.com. ,mange fine selskapskjoler der. :smile:

Skrevet (endret)

Fant ut at i følge oversikten over 2006 bruder så skal vi gifte oss samme plass :)

Her er min kjole

Tenkte først å ha noe enkelt noe jeg og.. men plutselig ble det den. (spesialsydd i utlandet).

Begynner jo å nærme seg for deg nå.

Har dere bestemt dere for restaurant enda eller?

Endret av IdaH
Skrevet

Nydelig kjole!!!! Kunne gjerne tenkt å hatt på meg en slik på den store dagen.

Vi har vurdert opp og i mente hvor vi skal spise.

I utgangspunktet hadde vi tenkt en fin restaurant med nydelig utsikt som Rainbow Room, Asiate eller River Cafe, men vi som skal reise er ganske kresne spisere og kom til slutt frem til at vi skulle finne en koselig plass med mat som alle likte og alle ville føle seg vel hos.

Så vi endte opp på et steakhouse som heter Dylan Prime. Vurderte de steakhousene som hadde best review og kom til slutt frem til dette som skal ha nydelig mat og et koselig lokale. (Dersom jeg ikke skulle tatt hensyn til dette ville jeg nok gått for River Cafe).

Men det passer seg dessverre ikke med noen nydelig brudekjole her.

Har dere bestemt dere for restaurant og hva mer dere skal gjøre på dagen deres?

Skrevet

Har ikke bestemt oss for restuarnat enda.

Tenker litt på det crusie skipet de reklamerer med på kirka sine hjemmesider. selv om jeg ikke vet helt om jeg liker den menyen de hadde der.. (litt kresen jeg). Prismessig ligger menyen på 89$ + tax, drikke + et eller annet mer). så vi får se. Er så heldig at mine foreldere skal være med over og de har sagt at de betaler middagen, så de bør vel få med et ord de og. Vi blir vel totalt 10-15 mennesker der.

>Ellers i løpet av dagen tenkte vi jo å ta litt bilder rundt omrkign i byen, Har en amrikasnk kusine som jobber som fotograf, så dersom hun kommer regner jeg med at jeg spør henne om den jobben.

Hvordan tenkte dere å gjøre det her dere da?

Skrevet (endret)

WorldYacht

Her har du linken til den båten jeg nevnet over her.

Endret av IdaH
Skrevet
Prøv www.brudeshop.com. ,mange fine selskapskjoler der. :smile:

Tusen takk! Jeg har vært på utkikk etter en kjole til vårt ambassadebryllup (en enkel). Hadde funnet en som jeg skulle bestille fra USA, men takket være deg sjekka jeg brudehop.com, og der var kjolen! Nå slipper jeg å bestille fra USA. Prisen er cirka den samme, men leveringstiden er mye kortere.

Helga er redda, jeg ble skikkelig glad! Takk, takk :klem:

Skrevet

Vi skal gifte oss på en torsdag og da har de kun bryllup kl. 16 så for å få mest ut av dagen antar at vi jentene kommer til å spise frokost sammen for så å dra å få litt spa: massasje og stell av negler. Når sminke og slikt er på plass (har ikke bestemt meg om jeg skal sminke meg selv enda) så har vi snakket om at vi skal dra og ta bilder. Tror det blir for mørkt å ta bilder etter kirka? Hva tror du? Det blir mest sannsynlig samme fotografen som Sannemor? (tror det var det hun hadde som brukernavn) brukte når hun giftet seg. Vi kommer til å ha med de vi skal reise sammens med når vi skal ta bilder (vi er bare seks stykker) slik at de kan være med på noen av bildene.

I kirka tror jeg vi faller ned på å ikke bruke musikant.

Etter kirka kommer vi til å dra og spise middag på Dylan Prime. Siden ingen av de vi skal reise sammens med liker å danse (det er nok kun jeg) kommer vi til å dra enten på en båttur, helikoptertur eller en comedy club eller en av hotellene sine sky lounger, men dette har vi ikke bestemt oss for enda. Noe forslag?

Vi vurderte også å reise på middags cruise og sjekket blant annet de som du nevnte, men etter litt frem og tilbake fant vi ut at det ikke passet oss (mest pga. menyen).

Hva gjør du med brudebukett?

Vi har også vurdert å leie limousin siden vi er seks stykker slik at vi slipper å kave med drosjer, men etter opplevelsen til Sannemor er jeg veldig usikker.

Skrevet

Hei du.

Ang brudebukket tenker jeg at jeg ordner det der nede. Har jo noen dager på oss før vielsen (ankommer lørdag.. vielsen på fredag). Gå litt rundt å høre hos ulike blomsterbutkkker. Tenker å ha noe enkelt noe. Kanskje noen Callar.

Sist jeg var i usa.. for omtrent 8-9 år siden trur jeg det ble mørkt kl 2100. (i juli) så da rekker dere jo bilder etter vielsen før det blir mørkt. Ta dere en prat med fotografen. Regner med at han har tips til hva som er best med tanke på lyset.

Vi tar bildene etter vielsen. men vi har jo vielse kl 1400.

Vi dropper også han pianisten. Syntes ikke at han var verdt å betale 200$ for. Dersom onkelen til sambo blir med over så tenkte jeg å spørre han om han kan spille. Han er utrolig flink og musiklask (dersom kirken tilatter at vi bruker vår egen da).

Ang helikoptetur så tar vel dette omtrent 15 min eller noe (lenge er det ikke).. så kanskje det + en tur på en sky lounge eller noe slikt

Hest og kjerre tur i central park høres også veldig romantisk ut.. men det blir kanskje litt sent for det etter vielsen og div.

Ang hår og sminke trur jeg at jeg får forloveren min til å ordne dette. Da er det nok større sannsynlighet for at jeg får frem mine ønsker.

Skrevet

Uff, er utrolig vanskelig med kjoleopplegget.

Har brukt hele helgen til å kike på internett.

Fant en som jeg likte veldig godt, Nydie fra Rembo styling: http://www.rembo.de/bestseller/nydie/index.html

Synes den var kjempefin, men den er mye mer brud enn jeg først hadde sett for meg og egentlig litt for hvit også (ikke min beste farge).

Hva synes dere om den?

Skrevet

rembo kjolene er nydlige. tenkte litt på dem jeg også.

trur at de kan ha den i andre farger (mer champagne tenker jeg)

da blir den litt mindre "brud".

Sannemor hadde en rembo kjole. husker ikke helt hvem

Skrevet
Her har de mye lekkert for ikke alt for dyr penge! Jag skal gå berserk i denne nettbutikken når jeg får litt mer penger..hehehe
Skrevet

Har dere bestemt dere for hotell da?

Skrevet

Vi skal bo på et hotell som heter Jolly Madison Towers: http://www.1jolly.com/

Kjenner flere som har bodd der og de var strålende fornøyd så da satser vi på det vi også.

I dag bestiller vi flybilletter. Bestiller på orbitz.com. 12.000 for oss to til Los Angeles med stopover i New York på veien dit. Vi drar til Los Angeles dagen etter vi har giftet oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...