Gå til innhold

Mann som gjør meg usikker - noe å samle på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold/situationship med en mann som gjør meg veldig usikker. Han er akkurat gått bra samboer som han har barn med og vil ikke definere vårt forhold enda. Det er forståelig. Han viser at han liker meg veldig godt, men kommer innimellom med kommentarer som sårer meg og får meg til å tvile på at han vil noe langvarig. Viste han et fint bilde av meg nå nylig som han sa at jeg måtte bruke på dateprofilen min. Han sa at det var fleip, og at jeg må jo ha litt humor, men han kommer stadig med lignende kommentarer. I tillegg kikker han mye på damer når vi er ute sammen. Jeg føler av og til at han leker med meg: gjør meg veldig trygg en dag og så utrygg neste dag.  Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 98626...34d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avslutt det der. Du er en rebound og mannen er tydeligvis ute etter bekreftelse på at han fortsatt er attraktiv. 

Anonymkode: 364d9...6c7

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet

Stol på magefølelsen. Betingede kompliment gis for å gjøre andre usikre, av personer som liker å kontrollere andres følelser på en negativ måte. Det kles ofte inn som humor, men er et stikk for å ikke la deg føle deg trygg.
"For en flott kjole, du kler den godt til å være i din alder." Et kompliment og et stikk.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må kjenne etter dine følelser. Er du utrygg og usikker nå, blir det ikke bedre. Da må du kvitte deg med han, mens leken er god. Det er et dårlig tegn at han er nysingel også.

Anonymkode: de691...720

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanligvis ikke noe å samle på, men er man desperat nok holder man ut

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som overtenking og -analysering. Er ikke nødvendigvis kun mannen som gir deg usikkerhet.

Anonymkode: f2d08...cc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er i et forhold/situationship med en mann som gjør meg veldig usikker. Han er akkurat gått bra samboer som han har barn med og vil ikke definere vårt forhold enda. Det er forståelig. Han viser at han liker meg veldig godt, men kommer innimellom med kommentarer som sårer meg og får meg til å tvile på at han vil noe langvarig. Viste han et fint bilde av meg nå nylig som han sa at jeg måtte bruke på dateprofilen min. Han sa at det var fleip, og at jeg må jo ha litt humor, men han kommer stadig med lignende kommentarer. I tillegg kikker han mye på damer når vi er ute sammen. Jeg føler av og til at han leker med meg: gjør meg veldig trygg en dag og så utrygg neste dag.  Hva skal jeg gjøre?

Be ham fuck off. 

Anonymkode: 5298b...19a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vel, det er ikke merkelig at du blir usikker - du vet ikke hvor du har han. Virker heller ikke som at dere kommuniserer noe særlig heller, slik at dere begge vet. Ut fra situasjonen hans så tviler jeg på at dette kommer til å vare, hvis du vil ha noe seriøst og langvarig så må du fortelle han dette - og eventuelt avslutte relasjonen hvis han ikke kan betrygge deg. 

Anonymkode: 272db...fbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste måten du KANSKJE kan få ham interessert nok i deg til å kutte ut den oppførselen, er ved å ha respekt for deg selv og ved å fokusere på deg selv - ikke på han. Når han oppfører seg kald, så trekker du deg unna, men er alltid hyggelig og blid når dere snakker. Match hans energi, men med mer glede for livet. Vær opptatt når han vil møtes, la ham føle på at du ikke er på knærne etter han og at du ikke setter han høyest. Vær så selvsikkrr som mulig, still aldri spørsmål om abdre damer, og hvis du ser oppførsel som er respektløs, så si det til han i klartekst at du ikke godtar det og at du ikke er interessert i menn som oppfører seg slik. Deretter enten kutter du kontakten, eller gir en sjanse til og sier at du kutter han hvis det skjer igjen - og så må du holde deg til det. 

Jeg har fått tidenes største player til å bli fullstendig forelsket i mrg ved hjelp av dette. Vi begynte som en typisk anxious avoidant dance (søk det opp og se om det stemmer for dere også, det tipper jeg det gjør!). 

Jeg faket selvtilliten i starten, men så er den blitt ekte på veien. Når han trakk seg unna, trakk jeg mrg unna for å forbedre meg selv med trening og kosthold og meditasjon osv, og han ble redd for å miste meg helt og kom skjerpet tilbake. Dette skjedde mange mange ganger, og hver gang var han litt forbedret. Og det var jeg også. 

Nå har jeg mer selvtillit enn noensinne og jeg har lært å sette sunne grenser, og jrg tør å si klart ifra hvis han gjør noe respektløst. Og jeg kuttet hsn ut helt to ganger, men han varte ikke lengre enn 5 og 7 dager uten meg før han kom krypende tilbake når han så at jeg ikke jaktet på han. Jeg latet som om jrg ikke var brydd en gang, og gikk på en date til og med. Han hørte det via venner og freaket helt ut, og begynte å ta harde grep for å være en bedre partner. 

Anonymkode: 1988b...1ba

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han leker med deg. Han hadde ikke kikket på andre og oppfordret deg til å nettdate om han likte deg. Du blir brukt som en rebound 

Anonymkode: e5284...fa0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han betrygger meg ikke skikkelig når jeg uttrykker at jeg blir usikker på han. Og han kommer stadig med kommentarer som tilsier at dette ikke er seriøst for han. Samtidig sier han ofte at han ikke vil miste meg.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han betrygger meg ikke skikkelig når jeg uttrykker at jeg blir usikker på han. Og han kommer stadig med kommentarer som tilsier at dette ikke er seriøst for han. Samtidig sier han ofte at han ikke vil miste meg.

Ts

Du skal ta det på alvor. Eneste han ikke vil miste er tilgangen på sex 

Anonymkode: e5284...fa0

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts

Da må du teste han. Ikke søk støtte i han, men trekk deg unna og vær litt kald tilbake. Enten følger han etter og blir mer "på", eller så vet du hva dette er. 

Ikke la noen mann leke med deg. Ærlig talt, dagens damer er så usikker. Du leker med dem, tester dem og ser om dette er noe du skal bruke tid på-  eller fuck off. 

Anonymkode: 01859...671

• Liker 1
Skrevet

Du bør droppe ham umiddelbart. En mann som virkelig er interessert i forhold, risikerer ikke en god potensiell partner med å fleipe og tulle rundt med noe så viktig. Enig i det flere skriver, at han bare er ute etter bekreftelse fordi han nylig gikk ut av et forhold.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kutt han ut. Dårlig sosiale antenner,hersketeknikk og slem er han. Finn en som er oppmerksom, snill mot deg🙃👍

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da må du teste han. Ikke søk støtte i han, men trekk deg unna og vær litt kald tilbake. Enten følger han etter og blir mer "på", eller så vet du hva dette er. 

Ikke la noen mann leke med deg. Ærlig talt, dagens damer er så usikker. Du leker med dem, tester dem og ser om dette er noe du skal bruke tid på-  eller fuck off. 

Anonymkode: 01859...671

Jeg har gjort det, og da blir han mer på, men det er slitsomt med dette spillet i lang tid. Vil bare ha noen jeg føler meg trygg med 🫤

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er en rebound. Kvitt deg med han, han fører ingenting godt med seg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann skal aldri gjøre deg usikker, dette er samme væremåte som narssisister bruker for å bryte deg ned. Løp og se deg aldri tilbake

Anonymkode: 41357...3fd

• Liker 7
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

At han ikke vil miste deg er IKKE synonymt med at han ønsker noe seriøst med deg, eller at han har romantiske følelser for deg. Det kan mest sannsynlig bety at han ikke ønsker å miste godene du gir han. Det er ingenting som tilsier at han mener noe omsorgsfullt med den setningen. Vi har lett for å lese det vi håper mellom linjene...

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde som han sa og la bildet av meg på dateprofilen. Det oppdaget han raskt og sendte melding at han tok signalet og ikke ønsket at jeg datet andre, men redigerte meldingen og tok vekk at han ikke ønsket at jeg skulle date andre. Spurte hvorfor han redigerte melding og fikk svar at han kunne ikke bestemme det for meg. 

Han ber meg gi et ærlig svar på om jeg har tenkt å date andre og at han ikke er interessert i den type spill. Og han sier han føler vi har mer å dele sammen.

Vet ikke hva jeg skal svare. Gidder ikke bruke mer tid på han om han bare utnytter meg og skal gjøre meg usikker. Har ikke svart noe siden i går. Kanskje vi bare ikke passer sammen emosjonelt?

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...