Edaa Skrevet 20. april 2023 Forfatter #21 Skrevet 20. april 2023 (endret) Joon! skrev (4 timer siden): Dette var nyheter for meg, veldig rart at SiO oppfordrer til å sette innflyttningsdato til 01.08 når de skriver som noen sier her oppe at det er lurt å sette dato til juni/juli. Jeg søkte på parbolig i september i fjord med innflytting ca. midt i juli, og har fortsatt ikke hørt noe på tross av at disse har 3mnds oppsigelsestid, som betyr at teoretisk sett burde jeg ha hørt noe rundt nå. Bør jeg flytte innflyttingsdatoen til 1 august? Jeg og typen blir 1. semesterstudenter. Det bør du gjøre ifølge SIO hvis du vil bli prioritert. Tror at alle kontrakter hos SIO går ut 31.juli, så regner jeg med at vi som første semesterstudenter vil bli prioritert blant ordinære søkere som ikke leier en bolig i SIO. Da skal alle konkurrere med sin alder, de yngste først. Det virker som at det å sette innflyttingsdato som 1. august er bedre enn å sette en annen dato og havne i ordinær liste. Det er i hvert fall jeg skjønner. Endret 20. april 2023 av Edaa
Joon! Skrevet 1. mai 2023 #22 Skrevet 1. mai 2023 (endret) Edaa skrev (På 21.4.2023 den 0.03): Det bør du gjøre ifølge SIO hvis du vil bli prioritert. Tror at alle kontrakter hos SIO går ut 31.juli, så regner jeg med at vi som første semesterstudenter vil bli prioritert blant ordinære søkere som ikke leier en bolig i SIO. Da skal alle konkurrere med sin alder, de yngste først. Det virker som at det å sette innflyttingsdato som 1. august er bedre enn å sette en annen dato og havne i ordinær liste. Det er i hvert fall jeg skjønner. Jeg skjønner hva du sier, men SiO sendte meg følgende svar på spørsmål om når man bør sette inflyttingsdato som førstesemesters-student for parbolig:" Dette er prioriteringslisten for parbolig. 1. Eksisterende søknadsberettigede leietakere som søker ny tildeling av leiekontrakt. 2. Eksisterende søknadsberettiget samboer. 3. Søknadsberettigede par uten barn hvor begge er studenter. 4. Søknadsberettigede par uten barn. 5. Øvrige søknadsberettigede prioriteres etter søknadstidspunkt Anbefaler dere å sette 16.6, 1.7 eller 16.7. " Usikker på om de ville gitt samme anbefaling på andre typer boliger, men det er verdt å spørre syntes jeg. Du kan sende dem spørsmål her: https://www.sio.no/snarveier/kontakt/kontaktskjema?pk_vid=adfcf1e80c5045891682938041a333b7#contact-form P.S, hvor har du søkt? Endret 1. mai 2023 av Joon!
Edaa Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #23 Skrevet 1. mai 2023 Joon! skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner hva du sier, men SiO sendte meg følgende svar på spørsmål om når man bør sette inflyttingsdato som førstesemesters-student for parbolig:" Dette er prioriteringslisten for parbolig. 1. Eksisterende søknadsberettigede leietakere som søker ny tildeling av leiekontrakt. 2. Eksisterende søknadsberettiget samboer. 3. Søknadsberettigede par uten barn hvor begge er studenter. 4. Søknadsberettigede par uten barn. 5. Øvrige søknadsberettigede prioriteres etter søknadstidspunkt Anbefaler dere å sette 16.6, 1.7 eller 16.7. " Usikker på om de ville gitt samme anbefaling på andre typer boliger, men det er verdt å spørre syntes jeg. Du kan sende dem spørsmål her: https://www.sio.no/snarveier/kontakt/kontaktskjema?pk_vid=adfcf1e80c5045891682938041a333b7#contact-form Takk for at du delte dette med meg! Tror at det er forskjellige regler for singelboliger og parboliger at det finnes en bestemt innflyttingsdato hvis man søker på singelboliger og er førstesemesterstudent. Men det ikke finnes en sånn regel for de som søker på parboliger. Hvis du ser på det dokumentet om reglement for tildeling av studentboliger, så står alt der. (Om jeg ikke forstår feil!!!!) Håper at alle får det de vil! https://www.sio.no/bolig/boligoversikt/_attachment/14847?_ts=18630d873e5https://forum.kvinneguiden.no/topic/1672422-sio-bolig-søknad-2023/page/2/#comment-32077739
Joon! Skrevet 3. mai 2023 #24 Skrevet 3. mai 2023 (endret) Edaa skrev (På 1.5.2023 den 13.09): Takk for at du delte dette med meg! Tror at det er forskjellige regler for singelboliger og parboliger at det finnes en bestemt innflyttingsdato hvis man søker på singelboliger og er førstesemesterstudent. Men det ikke finnes en sånn regel for de som søker på parboliger. Hvis du ser på det dokumentet om reglement for tildeling av studentboliger, så står alt der. (Om jeg ikke forstår feil!!!!) Håper at alle får det de vil! https://www.sio.no/bolig/boligoversikt/_attachment/14847?_ts=18630d873e5https://forum.kvinneguiden.no/topic/1672422-sio-bolig-søknad-2023/page/2/#comment-32077739 Hei, og takk for svar. Endret 19. mai 2023 av Joon!
Joon! Skrevet 21. mai 2023 #25 Skrevet 21. mai 2023 Da har vi fått 2roms på St. Hanshaugen med innflytt 17.7.
Edaa Skrevet 23. mai 2023 Forfatter #26 Skrevet 23. mai 2023 Joon! skrev (På 21.5.2023 den 18.05): Da har vi fått 2roms på St. Hanshaugen med innflytt 17.7. Grattis! Håper at dere kommer til å trives bra! Jeg har ikke hørt noe enda..
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #27 Skrevet 23. mai 2023 Edaa skrev (1 time siden): Grattis! Håper at dere kommer til å trives bra! Jeg har ikke hørt noe enda.. Ikke vi heller. Anonymkode: 3d298...365
Edaa Skrevet 23. mai 2023 Forfatter #28 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke vi heller. Anonymkode: 3d298...365 Hvor og når hadde du søkt på?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #29 Skrevet 23. mai 2023 Edaa skrev (13 minutter siden): Hvor og når hadde du søkt på? Søkte for ca et år siden, familiebolig av ymse slag. Anonymkode: 3d298...365
Joon! Skrevet 7. juni 2023 #30 Skrevet 7. juni 2023 Edaa skrev (På 23.5.2023 den 14.41): Grattis! Håper at dere kommer til å trives bra! Jeg har ikke hørt noe enda.. Takk! Jeg håper du får svar snart! Det hadde vært rart hvis du ikke hadde fått det mtp at du søkte tidlig
mariellind Skrevet 4. juli 2023 #31 Skrevet 4. juli 2023 jeg søkte 7 mars på parbolig. Jeg har enda ikke fått svar eller funnet noe annet som kan passe meg og kjæresten... vi har ikke råd til 40.000 depositum heller så må nesten droppe ut begge to om vi ikke får svar. Vi begynner begge to i første klasse. Jeg er litt eldre og fyller 25. visste ikke de yngre ble prioritert for da hadde jeg fått han til å søke for oss... vi satt dato til 1 august etter å ha lest litt i dette emnet. burde jeg være stresset? Vi flytter fra Stavanger i tillegg så vi har ingen familie å falle tilbake på. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #32 Skrevet 4. juli 2023 4 hours ago, mariellind said: jeg søkte 7 mars på parbolig. Jeg har enda ikke fått svar eller funnet noe annet som kan passe meg og kjæresten... vi har ikke råd til 40.000 depositum heller så må nesten droppe ut begge to om vi ikke får svar. Vi begynner begge to i første klasse. Jeg er litt eldre og fyller 25. visste ikke de yngre ble prioritert for da hadde jeg fått han til å søke for oss... vi satt dato til 1 august etter å ha lest litt i dette emnet. burde jeg være stresset? Vi flytter fra Stavanger i tillegg så vi har ingen familie å falle tilbake på. Mars er ikke så tidlig, og parbolig er det heller ikke mange av. Jeg er 29 år gammel og fikk møblert bolig, søkte i September. Tror ikke alderen din er problemet her men søknadsdatoen, + parbolig som det ikke er så mange av. Anonymkode: db813...6a8
mariellind Skrevet 9. juli 2023 #33 Skrevet 9. juli 2023 oppdatering: 7 juli fikk meg og min partner tilbud om 2 roms umøblert på en av de fem boligene vi hadde ført opp. Veldig fornøyd med å ikke måtte bo i en uspesifisert bolig da ingen av de andre falt i smak. søkte 7 mars for referanse.
Edaa Skrevet 18. august 2023 Forfatter #34 Skrevet 18. august 2023 Oppdatering: Fikk umøblert 1-roms leilighet på Bjølsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå