Gå til innhold

Mange sliter grunnet høye matvare priser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

samt høye priser på drivstoff og strøm.

Merker du noe på økonomien? 

Jeg nerker jo noe, men sliter ikke enda. 

Anonymkode: 31f95...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker det veldig når en er en som har lån å står alene med alle utgifter  så merkes det veldig  at alt har økt. Jeg har sykdommer  som gjør  at jeg ikke kan spise alle typer mat å spesial produkter er blitt mye dyrere. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke mange. Noen få sliter med prisene.

Det er noen få som alltid sliter med prisene uansett hva som skjer i verden. 

Nordmenn flest har lommene full av penger, og reiser på ferie og kjøper boliger som aldri før. 

Man må ikke blande de som klager, med de som sliter. De som klager gjør det fordi de ikke vil betale mer for ting, ikke fordi de ikke har råd. Som f.eks da strømprisene var høye. De klaget og krevde strømstøtte, ikke fordi de ikke har råd, men fordi det er bedre om staten betaler. 

Anonymkode: 36fdf...a1f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nordmenn flest har lommene full av penger, og reiser på ferie og kjøper boliger som aldri før. 

Man må ikke blande de som klager, med de som sliter. De som klager gjør det fordi de ikke vil betale mer for ting, ikke fordi de ikke har råd. Som f.eks da strømprisene var høye. De klaget og krevde strømstøtte, ikke fordi de ikke har råd, men fordi det er bedre om staten betaler. 

Virker som mange sliter i følge media.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Virker som mange sliter i følge media.

Mest propaganda og syting.

Anonymkode: 55ddd...7ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er ikke få som sliter. Har ikke klaget så mye til andre, men jo her hjemme klager en litt. Selv når en legger om til rimeligere mat så sliter en med å få det til å gå opp. Men nå er det jo 3 barn som skal ha mat her i huset og alle er ungdommer/tenåringer hvert øyeblikk.

Det er ikke det at en ikke tok høyde for ting når en fikk barn men når absolutt alt øker i pris og nye utgifter/avgifter dukker opp så blir det veldig vanskelig.

Nei, jeg klager ikke for moro skyld, men for at det faktisk ikke er rom for mer, og at det faktisk er greit å ha nok i budsjettet til å kunne sitte igjen med mat i løpet av en måned.

Ikke kom å si at en burde tatt høyde for krig i verden….

Anonymkode: e2cef...9aa

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg sliter økonomisk nå, det går knapt nok rundt. Ble uføretrygdet i januar, og kjenner at det er vanskelig  å venne meg til en mye lavere inntekt i tillegg til økte priser på mat, drivstoff, strøm og renter.. Må nok på sikt enten flytte til et rimeligere sted eller selge bilen…

Anonymkode: b756a...f7f

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange på KG sliter. I den virkelige verden er det ikke mange i Norge som sliter økonomisk.

Anonymkode: 3fd34...00a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Har god inntekt, men merker det godt på lommeboka ja. Skjønner ikke hvorfor folk i tråden fornekter at prisene har økt kraftig. Har lagt om en del hva vi spiser. Blir mer linser og gryn og den slags.

Endret av Andro
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange på KG sliter. I den virkelige verden er det ikke mange i Norge som sliter økonomisk.

Anonymkode: 3fd34...00a

Du er ekspert på området? Det er mange som merker at det meste har blitt dyrere.

Anonymkode: f4c6b...c7b

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heldig så ville være kvalmt å kalle det sliter, men alene så merker man oppgang på boliglån, strøm og mat ja, sparing har krympet inn til snart null så jeg tenker med skrekk på alle som fikk det til å gå akkurat rundt fra før, er jo privilegert når det er sparingen bare som ryker..Håper det skjer noe snart for jeg kan ikke forstå hvordan noen i samme situasjon som meg med mellom 30-40 utbetalt i mnd som veldig mange har får det til...

Anonymkode: cdc55...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært singel ville jeg slitt veldig ja, med minstesum aap. Måtte ha flyttet hjem.

Er heldigvis gift og mannen har grei inntekt. Vi merker ikke så mye, men spiser lite kjøtt og det er jo noe av det dyreste. 

Anonymkode: ace3b...5d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du er ekspert på området? Det er mange som merker at det meste har blitt dyrere.

Anonymkode: f4c6b...c7b

Alle merker det, da det er et faktum. Men det påvirker svært få.

Anonymkode: 55ddd...7ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange hadde slitt avhengig av prisveksten og uansett hvor mye penger de har til disp. For faktum er at mange faktisk ikke kan disponere pengene sine og mangler helt økonomisk sans. Jeg merker at ting er dyrere, men jeg har ingen problemer med å få økonomien til å gå rundt, det handler helt enkelt om prioriteringer. Spiser sunt og godt, er mett hver dag og handler stort sett det jeg vil. 

Anonymkode: 6bdee...f48

• Liker 4
Skrevet

Jeg merker det, sliter ikke, men det er fordi jeg har svært lave boutgifter. Matkøene viser vel at det er mange som faktisk sliter

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har en ganske nøktern livsstil, og tilpasser hva jeg spiser etter prisene. Det er en av fordelene med å være alene. Jeg har merket meg dyrere mat, og annet som har gått opp, men føler det enda er mulighet for å gjøre gode økonomiske valg. 

Jeg vet likevel om en del som reelt sliter, og da utenfor KG og i ulike grupper på Facebook. Folk som gjerne har hatt det anstrengt før, og nå merker seg at renten går opp, og gjerne fellesutgifter osv som de ikke har så god kontroll over. Strømmen er jo også en utfordring for mange. Når maten også er dyrere så blir det vanskelig, og enda mer med barn i huset. 

Endret av Daisy-love
Skrevet (endret)

Ser folk selvskryter fælt over hvor "god" økonomisk de er og blablabla. Masse tastaturfyll. Faktum er at lønningene i Norge er så høye at man merker det ikke - Ikke enda,og det skal sansynligvis veldig mye som skal til før mange virkelig vil måtte begynne å snu på krona.En som var fattig fra før,eller "fattig" I Norge er man strengt tatt ikke fattig. Ta en tur ned til Asia,og kom deg utenfor der du vanligvis ikke ville gått. Da ser du sikkert for første gang hvordan fattige har det. I Norge er man fattig for man ikke har den nyeste Iphonen,og jaggu skal de få høre det også. Noen kommentarfelt er direkte stygge.

En student er f.eks mye fattigere nå. Folk som før fikk ting til å gå opp men ikke sleit nevneverdig er folk som må gjerne ofre ting for første gang. Dette er en realitet. Har veldig lite med at de ikke er gode med pengene sine. Har man nok av de,så setter man til sparing - Så enkelt strekker økonomisk sans for de fleste seg i Norge. Nå må gjerne reiser ryke. Tannlegen må utsettes. Man må ofre bilen etc. Dette er realiteten i Norge i dag,og selv om det ikke gjelder deg å "din økonomiske sans" Så er denne gruppen alarmerende høy allerede. 

Endret av Fant80
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Merker det. Er ufør, aleneforsørgende. Har bare 20 000kr inn. Men jeg er knallgod på å lage mat, og rimelig mat fra bunnen av. 

Anonymkode: 4e076...102

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Bare en observasjon, og ikke noe som velter noe lass. Unødvendig til og med…

Jeg kjøpte en pakke First Price fiskepinner og en pakke med 8 store pølsebrød med sesam på kiwi i dag 15.april. Nøyaktig det samme kjøpte jeg 3.april i samme butikk.  Fiskepinnene var steget med 3 kr fra 24,90 til 27,90.  Pølsebrødene var steget med 7,20 fra 22,70 til 29,90.  Det er summen av alle de små tingene som blir store beløp til slutt, og min inntekt er nøyaktig lik nå i april som den var for nesten et år siden.

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

samt høye priser på drivstoff og strøm.

Merker du noe på økonomien? 

Jeg nerker jo noe, men sliter ikke enda. 

Drivstoff og strøm merker jeg ingenting til. Det som har økt mest for min del er hotellpriser og husleie. 

Anonymkode: bd613...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...