Gå til innhold

Har jeg en unormalt rolig baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er 11 mnd nå men har vært lik hele veien.

Han sitter i matstolen og spiser/underholder seg til jeg har spiser ferdig mitt måltid.

Han ligger i vippestol eller sitter på gulvet så jeg kan ta en dusj.

Han leker litt for seg selv i babygym og på lekematte så jeg får lagd middag etc.

Han sitter i vognen til turen er ferdig. 

Han satt rolig på fanget som baby.

Er dette en veldig rolig og "enkel" baby?

Anonymkode: 3179d...041

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sitter i matstolen og spiser/underholder seg til jeg har spiser ferdig mitt måltid.

Han leker litt for seg selv i babygym og på lekematte så jeg får lagd middag etc.

Glemte å skrive at han også sitter i bilstol uten problemer når vi kjører bil. 

Og sover for seg selv i babyneste og seng, samt vogn.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har en helt vanlig baby 

Anonymkode: 61d14...e0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min ene var sånn. Du er bare heldig :)

Anonymkode: ae2ec...205

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har en helt vanlig baby 

Anonymkode: 61d14...e0c

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min ene var sånn. Du er bare heldig :)

Nå ble jeg usikker, vanlig eller unormalt rolig?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå ble jeg usikker, vanlig eller unormalt rolig?😅

Noen babyer er sånn, det er ingenting galt. Nyt 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalen er vid og stor, den rommer flere ulike typer.

Min første var som din, mens den andre hadde urolige netter, var mer høylytt i uttrykkene, var høyt og lavt og selektiv i matveien. Begge var normale, de var bare ulike.

Anonymkode: a71c0...af6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den eldste og yngste var slik. Det var veldig rolige babyer. Den eldste var jo ekstremt rolig som baby. Hun ga en liten lyd, så fikk hun pupp, så sov vi. Vi skiftet bleie på natten, og sov til kl. 10:30 neste dag. Mine foreldre var rystet!

Så sov hun på dagen på en pute i sofaen. Folk kom og gikk, og vi fikk besøk, og hun sov mens vi sendte henne rundt. 

Alle sa jeg skulle bli så sliten av baby, men jeg hadde aldri sovet så mye. 

Anonymkode: ec73c...787

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

To av mine tre barn var slik. Kunne sove hvor som helst, var fornøyd uansett hvor de var. Gråt aldri da vi leverte i barnehagen. Det ene barnet er nå 10 og er under utredning for autismespekter. Det andre barnet er 6,5 år og er et helt «normalt» barn. Nyt babyen din du. Det går litt sport for foreldre å fortelle om hvor lite de sover og hvor slitsomt det er, men det er ikke alle babyer som krever like mye :) Det betyr ikke at det er noe feil. 

Anonymkode: 188d3...e10

Skrevet

Ikke unormal som i sykdomsavvik nei 😅

Men VELDIG enkel og lett baby.

Living the dream! Hadde jeg hatt det sånn hadde jeg nok tenkt at flere tette var fullt gjennomførbart. Det var en sånn jeg håpte på, men ikke regnet med at skjedde. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke unormal, nei. Alle er forskjellige, du er ikke alene om å ha en rolig og enkel baby, hvorfor tror du det?

Anonymkode: f9782...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min ene var sånn og den andre var på andre siden av skalaen. Unger har forskjellige personligheter. 

Ungen din er helt normal. 

Anonymkode: ccbb9...4d5

• Liker 1
Skrevet

Hvis du synes han er en enkel baby,  så er han det :)  Høres ut som han krever litt mindre enn gjennomsnittet, siden både mat, søvn og selvstendighet funker så fint.

Skrevet

Alle våre barn var enkle og lette babyer når de var små. De sov igjennom hele natten fra dag 1, de kunne sove hvor som helst lå lenge de hadde en koseklut, de satt rolig og bablet i vei i vippestol på badegulvet mens jeg dusjet osv. Alt var så lett og enkelt, at enkelte i familien nesten ikke kunne tro det 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du setter baby mye fra deg? Kanskje den er vant til å bli overlatt til seg selv, og derfor ikke forsøker å få kontakt med deg.

Anonymkode: 53c56...eb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine var også sånn når de var så små. Hun eldste ble naturlig litt mer aktiv i tre, fire års alderen. Min to år gamle gutt er fortsatt rolig og kan fint sitte på cafe feks 

Anonymkode: f23e9...e02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Høres ut som du setter baby mye fra deg? Kanskje den er vant til å bli overlatt til seg selv, og derfor ikke forsøker å få kontakt med deg.

Herregud. 

Anonymkode: 5f577...733

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Visste at det ville komme et slikt svar fra folk som ikke har opplevd å ha en enkel baby. Har ikke erfaring med krevende babyer, men tipper at de fleste vil gi en lyd hvis de er misfornøyd 

Anonymkode: 000ee...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Slik var min som baby, hun er nå 6 år. Hun var og er rolig av seg og trives ennå godt med å pusle for seg selv. Likte godt å sitte/ligge og observere som baby. Hun skrek ikke heller, sa bare eh-eh (vi samsov, så hun rakk vel ikke å skrike når jeg tenker over det.)  Er nok mange som vil misunne foreldre som har rolige babyer, men det vil vel jevne seg ut innen tenårene vil jeg tippe.  😄

Anonymkode: 000ee...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Babyen din er nok helt normal. Elsker virkelig slike tråder hvor foreldre fisker etter komplimenter for at de har en så fantastisk unormal god/bra/best barn/baby. Hvorfor ellers skrive slike tråder? 

Anonymkode: b4c8b...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...