AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Noen som bruker nattpose til baby? Hvordan er romtemperaturen og hvilken TOG-verdi har posen? Blir baby kald på armene? Anonymkode: d1126...541
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Vi har brukt bomullspysj og sovepose Tog 2,5, hele vinteren. Vi har holdt temperaturen mellom 17 og 18 grader. Baby har hatt et lett ullteppe på seg også. Vi går over til Tog 2 nå når det blir varmere. Baby kan bli litt kald på hendene, men har fått beskjed fra helsestasjonen at det er normalt og ikke farlig. Anonymkode: 9d661...3c6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Vi har normal bomullspysj under nattposen. Funker fint Har langermet pysj så hun har ikke blitt kald. Anonymkode: 13457...226
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Ullpysj og pose fra HM. 18 grader i rommet. Anonymkode: b816a...37f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Hjemmesydd, uten ermer. Stoffet som ble brukt ble tilsvarende å ha på seg et tynt pledd/kun dynetrekk. Ble brukt under den verste sommervarmen i fjor. Baby brukte bomullspysj med korte ermer og ben under. Anonymkode: 2abac...101
Amatariel Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 Vi har en sånn her fra Easygrow https://www.babycare.no/nattpose-easygrow-sweet-lavender-12-36-mnd Har brukt den hele året (med unntak av da vi var i syden i sommer). Soveromstemperaturen har vært veldig forskjellig her hjemme, men posen har vært gull verdt uansett. Brukt både ull- og bomullspysj. I tillegg til at den holder henne varm så tror jeg den gjør alt litt lunere og at hun føler seg tryggere. Hun sover i alle fall godt med den, og de gangene vi har latt henne sove uten (tenkt at det var varmt nok på rommet) så har det ikke vært like bra.
Mayah Skrevet 15. april 2023 #8 Skrevet 15. april 2023 Begge mine har brukt pose, på våren/sommeren en tynnere fra H&M og ellers en tykkere dunpose fra BabyDan. Bare varierte hva de hadde under utfra temperatur, og åpnet posen i bunnen ved behov. Vi har alltid hatt det relativt kjølig på soverommene, så passet på at de hadde langermet overdel på vinteren iallefall.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Skrevet 15. april 2023 Har noen fra Easygrow. Har lest litt om TOG, men har ikke giddet å sette meg inn i det. Bruker bomullspysj/body innenfor posen og da holder ettåringen vår god temperatur. Hadde tynn pysj i merinoull i vinter på de kaldeste nettene (-12 grader). Vinduet åpnes ved behov, og ellers er det bare å bruke sunn fornuft og kjenne i nakken for å få en pekepinn på babyens temperatur 😊 Er forøvrig veldig fornøyd med Easygrow-posen, vi har brukt den hele tiden. Har lest at poser med ermer ikke er anbefalt, da det øker risikoen for overoppheting som kan være farlig, så det ville jeg styrt helt unna. Sånn bare til info. Anonymkode: ac45a...cd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå