AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Vi har en innerdør med flere glassruter i ut til entreen som jeg aldri klarer å få helt ren. Det er alltid skjoldete fremdeles etter vask. Så jeg trenger tips til gode vaskemidler til dette. Har du et godt råd, så tar jeg gjerne i mot. 😊 Anonymkode: dc8d6...289
Sydvesta Orkana Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 (endret) Jeg er veldig fornøyd med microkluter fra Norwex (nei, jeg selger ikke selv). Bruker vanligvis bare vann på ei sprayflaske og 2 kluter. Vasker først med en såkalt miljøklut, og går over med en såkalt polerklut. Til større felt der jeg får plass+ på vinduer bruker jeg en sånn vindusvasker fra kärcher med bare vann, eller med glassvaskemiddelet som hører til. Dette middelet kan selvsagt brukes på alle glassflater, og gir veldig bra resultat ( kjøper det på Clas Ohlson). Endret 15. april 2023 av Sydvesta Orkana Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Sydvesta Orkana skrev (3 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd med microkluter fra Norwex (nei, jeg selger ikke selv). Bruker vanligvis bare vann på ei sprayflaske og 2 kluter. Vasker først med en såkalt miljøklut, og går over med en såkalt polerklut. Til større felt der jeg får plass+ på vinduer bruker jeg en sånn vindusvasker fra kärcher med bare vann, eller med glassvaskemiddelet som hører til. Dette middelet kan selvsagt brukes på alle glassflater, og gir veldig bra resultat ( kjøper det på Clas Ohlson). Takk for råd. Glassvaskemiddel til kärcher kan jeg prøve, går sikkert bra å bruke det uten sånn vindusvasker vil jeg tro? Kun vann er sikkert bra å bruke senere, men tenker at slik det ser ut nå kreves litt midler i vannet 🤔 Men akkurat det er bare for meg å prøve 😂😂 Vann har vi 😊 Anonymkode: dc8d6...289 1
Sydvesta Orkana Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for råd. Glassvaskemiddel til kärcher kan jeg prøve, går sikkert bra å bruke det uten sånn vindusvasker vil jeg tro? Kun vann er sikkert bra å bruke senere, men tenker at slik det ser ut nå kreves litt midler i vannet 🤔 Men akkurat det er bare for meg å prøve 😂😂 Vann har vi 😊 Anonymkode: dc8d6...289 Det går veldig bra å bruke det middelet uansett. Jeg er lat, så jeg bruker vindusvaskeren på koketopp, kjøkkenbenker og til hyllene i kjøleskapet mm. Men gode microkluter på Kärcher sin glassvask tar alt!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Jif universal og Torky-papir eller støvklut (myk mikrofiber fra Jordan, Obs! Bygg, eller billigvarianten fra Nille). Det tar skitten her, og gnikker godt vekk skjolder, og torky etterlater seg heller ikke papirrester på glasset som mange andre tørkepapir gjør. Anonymkode: 3d9cc...91f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jif universal og Torky-papir eller støvklut (myk mikrofiber fra Jordan, Obs! Bygg, eller billigvarianten fra Nille). Det tar skitten her, og gnikker godt vekk skjolder, og torky etterlater seg heller ikke papirrester på glasset som mange andre tørkepapir gjør. Anonymkode: 3d9cc...91f Har brukt Jif universal og klut for glass. Funker ikke. Like skjoldete, Anonymkode: dc8d6...289
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Er døren malt og man har brukt noe som er «fett» for å få bort maling på vinduene? Høres ut som at du må avfette før videre vasking. Anonymkode: 314d5...624
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er døren malt og man har brukt noe som er «fett» for å få bort maling på vinduene? Høres ut som at du må avfette før videre vasking. Anonymkode: 314d5...624 Ikke malt nei. Men sikkert noe fett som skaper skjolder. Anonymkode: dc8d6...289
Taluno Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Jif og avispapir! Det var det vi brukte for å pusse vinduer når jeg jobbet på turiststed hvor utsikten var viktig, og det vi brukte på alt av restauranter og lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå