Gå til innhold

Vaske glasset i en innerdør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en innerdør med flere glassruter i ut til entreen som jeg aldri klarer å få helt ren. Det er alltid skjoldete fremdeles etter vask. 
Så jeg trenger tips til gode vaskemidler til dette. Har du et godt råd, så tar jeg gjerne i mot. 😊

Anonymkode: dc8d6...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med microkluter fra Norwex (nei, jeg selger ikke selv). Bruker vanligvis bare vann på ei sprayflaske og 2 kluter. Vasker først med en såkalt miljøklut, og går over med en såkalt polerklut.

Til større felt der jeg får plass+ på vinduer bruker jeg en sånn vindusvasker fra kärcher med bare vann, eller med glassvaskemiddelet som hører til. Dette middelet kan selvsagt brukes på alle glassflater, og gir veldig bra resultat ( kjøper det på Clas Ohlson).

Endret av Sydvesta Orkana
Skrivefeil
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sydvesta Orkana skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med microkluter fra Norwex (nei, jeg selger ikke selv). Bruker vanligvis bare vann på ei sprayflaske og 2 kluter. Vasker først med en såkalt miljøklut, og går over med en såkalt polerklut.

Til større felt der jeg får plass+ på vinduer bruker jeg en sånn vindusvasker fra kärcher med bare vann, eller med glassvaskemiddelet som hører til. Dette middelet kan selvsagt brukes på alle glassflater, og gir veldig bra resultat ( kjøper det på Clas Ohlson).

Takk for råd. Glassvaskemiddel til kärcher kan jeg prøve, går sikkert bra å bruke det uten sånn vindusvasker vil jeg tro? Kun vann er sikkert bra å bruke senere, men tenker at slik det ser ut nå kreves litt midler i vannet 🤔 Men akkurat det er bare for meg å prøve 😂😂 Vann har vi 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for råd. Glassvaskemiddel til kärcher kan jeg prøve, går sikkert bra å bruke det uten sånn vindusvasker vil jeg tro? Kun vann er sikkert bra å bruke senere, men tenker at slik det ser ut nå kreves litt midler i vannet 🤔 Men akkurat det er bare for meg å prøve 😂😂 Vann har vi 😊

Det går veldig bra å bruke det middelet uansett. 

Jeg er lat, så jeg bruker vindusvaskeren på koketopp, kjøkkenbenker og til hyllene i kjøleskapet mm.

Men gode microkluter på Kärcher sin glassvask tar alt!

AnonymBruker
Skrevet

Jif universal og Torky-papir eller støvklut (myk mikrofiber fra Jordan, Obs! Bygg, eller billigvarianten fra Nille). Det tar skitten her, og gnikker godt vekk skjolder, og torky etterlater seg heller ikke papirrester på glasset som mange andre tørkepapir gjør.

Anonymkode: 3d9cc...91f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jif universal og Torky-papir eller støvklut (myk mikrofiber fra Jordan, Obs! Bygg, eller billigvarianten fra Nille). Det tar skitten her, og gnikker godt vekk skjolder, og torky etterlater seg heller ikke papirrester på glasset som mange andre tørkepapir gjør.

Anonymkode: 3d9cc...91f

Har brukt Jif universal og klut for glass. Funker ikke. Like skjoldete,

AnonymBruker
Skrevet

Er døren malt og man har brukt noe som er «fett» for å få bort maling på vinduene? Høres ut som at du må avfette før videre vasking.

Anonymkode: 314d5...624

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er døren malt og man har brukt noe som er «fett» for å få bort maling på vinduene? Høres ut som at du må avfette før videre vasking.

Anonymkode: 314d5...624

Ikke malt nei. Men sikkert noe fett som skaper skjolder. 

Skrevet

Jif og avispapir!

Det var det vi brukte for å pusse vinduer når jeg jobbet på turiststed hvor utsikten var viktig, og det vi brukte på alt av restauranter og lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...