Gå til innhold

Tett nese og hes,- hva hjelper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært plaget med tett nese og heshet i 2 uker nå, -hva hjelper?!

Tips tas imot med takk:)

Anonymkode: 751e4...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av mine barndomsvenninner har en far som en gang ga meg et tips for tett nese og sår/hes hals. Han kokte opp litt vann og lagde solbærtoddy, og så puttet han oppi bare et par dråper med peppermynteolje. Må sies at det river litt når man drikker den, men gud hvor mye det hjelper. Han lagde det til meg en gang jeg var der på besøk hos de og var syk. Jeg satt med tårer i øynene mens jeg drakk, pga peppermynteoljen. Men han hadde absolutt rett i at det fungerte 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har vært plaget med tett nese og heshet i 2 uker nå, -hva hjelper?!

Tips tas imot med takk:)

Peppermynteolje. Ha en kjele med kokende vann, hell i noen dråper peppermynteolje og inhaler. Drikk vann med noen dråper i, kan også smøres på halsen og under nesen før du legger deg 

Anonymkode: bba6b...43e

AnonymBruker
Skrevet

Allergi? Da finnes det mye, men normalt er å prøve allergitablett eller allerginesespray først.

Anonymkode: d199e...28f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Allergi? Da finnes det mye, men normalt er å prøve allergitablett eller allerginesespray først.

Anonymkode: d199e...28f

Hvordan føles det å ha allergi? Pollen feks?

Dette begynte som forkjølelse, så henger det en heshet og nesetetthet i. Får liksom ikke opp noe heller, hverken slim eller særlig snørr. Også får jeg nok ikke hvilt stemmen nok, burde vel egentlig knapt prate en kort periode. Lettere sagt enn gjort!

Hmmm.....

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at etter virusinfeksjoner, så er det kun tid som hjelper. Å ta det litt med ro og skrelle bort unødvendig stress er også lurt. 

Anonymkode: 2e5dc...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...