Gå til innhold

Hvor vanskelig er grunnskolelærerutdanningen 1-7?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikter spesielt mot matte og norsk som er obligatorisk.

Anonymkode: fa1e4...78a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt. GLU 5.-10. derimot, er mye heftigere. Spesielt om du går i Trondheim hvor mobbing på studiene er totalt akseptert i tillegg… Anbefaler ikke å sitte igjen med studielån og avbrutt studie, så vil nok sterkt fraråde å gå i Trondheim om du ikke er en mobber selv… 🤓

Anonymkode: 13093...08a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke vanskelig i det hele tatt. GLU 5.-10. derimot, er mye heftigere. Spesielt om du går i Trondheim hvor mobbing på studiene er totalt akseptert i tillegg… Anbefaler ikke å sitte igjen med studielån og avbrutt studie, så vil nok sterkt fraråde å gå i Trondheim om du ikke er en mobber selv… 🤓

Seriøs? Hvordan foregår mobbing der? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøs? Hvordan foregår mobbing der? 

Flere år siden, men hvordan ledelsen støtta opp om de som drev på, både medstudenter og tilogmed et par lærere som ikke klarte å la være å etterape og håne meg, brute ned, spre løgner og ledelsen gav meg munnkurv for å ikke snakke om det som hadde foregått der, (de har ikke lov til det)  gir meg mer grunn til å advare mot fakultetet…

AnonymBruker
Skrevet

Ingen god opplevelse. Men, det finnes alltid flere sider av en sak. Høres rart ut at «alle» medstudenter, lærerne og ledelsen skal være mobbere. Kjenner til flere som trives veldig godt på GLU 5.-10. på NTNU, men de er vel alle mobbere de da…🙈😉

Opplevde selv at  studiet ikke var altfor vanskelig, men jeg har gode karakterer fra vgs. En delvis «forlengelse» av studiespes med undervisning i fag, mindre om hvordan man lærer bort enn det jeg forestilte meg på forhånd (didaktikk). En ting er om du synes norsk/matte er vanskelig, men du skal være så god i det at du kan lære opp barn. Regning, lesing og skriving er grunnleggende ferdigheter som er kjempeviktige for all videre læring. På 1.-7 (i hvert fall 1.-4.) trinn har du som lærer i stor grad ansvar for de fleste fagene og matte og norsk er de viktigste.

Anonymkode: 2fccd...17d

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg tok lærerutdanning, men selve utdanningen var helt ok. Trodde jeg. Problemet var bare at den på en måte var som en forlengelse av vgs, og overhodet ikke forberedte studentene på jobben de skulle ut i. Å stå "på den andre siden av kateteret" med alt ansvar og arbeid det medfører er noe helt annet enn å være student. Det var et ENORMT praksissjokk, og jeg følte meg rett og slett ført bak lyset. Av de jeg har kontakt med fra studietida er det bare to stykker som fortsatt er i læreryrket. De fleste holdt 3-4 år. Forhåpentligvis er det bedre nå. Uansett er det yrket du bør tenke på, og ikke utdanningen. Den klarer du stort sett uansett, hvis du er motivert for yrket.

Anonymkode: c71de...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Opplevde selv at  studiet ikke var altfor vanskelig

Ikke altfor vanskelig, men vanskelig for det om?

Anonymkode: e6a30...3cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen god opplevelse. Men, det finnes alltid flere sider av en sak. Høres rart ut at «alle» medstudenter, lærerne og ledelsen skal være mobbere. Kjenner til flere som trives veldig godt på GLU 5.-10. på NTNU, men de er vel alle mobbere de da…🙈😉

Opplevde selv at  studiet ikke var altfor vanskelig, men jeg har gode karakterer fra vgs. En delvis «forlengelse» av studiespes med undervisning i fag, mindre om hvordan man lærer bort enn det jeg forestilte meg på forhånd (didaktikk). En ting er om du synes norsk/matte er vanskelig, men du skal være så god i det at du kan lære opp barn. Regning, lesing og skriving er grunnleggende ferdigheter som er kjempeviktige for all videre læring. På 1.-7 (i hvert fall 1.-4.) trinn har du som lærer i stor grad ansvar for de fleste fagene og matte og norsk er de viktigste.

Sier ikke at alle er det, var en gruppe på fem stk. Ikke legg ord i munnen på meg. Ingen av de hadde fått vært lærer for mine barn for å si det sånn… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...