AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Vi skal ha vårt første barn og jeg er 36 år. Vi eier en leilighet på 70kvm med 2 soverom. Vi bor flere timer unna nærmeste familie, så når de kommer på besøk bor de hos oss. Etterhvert vil vi jo ikke ha et dedikert gjesterom lenger når barnet blir større. Det er dyrt å bo i storby og jeg ser ikke for meg at vi får kjøpt noe større i nær fremtid. Jeg merker at dette også gjør at vi kanskje bare velger å få 1 barn. Andre her som bor med familie i leilighet? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 91aa5...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Vi bor innenfor Ring 2 med tre barn, uten heis. Det går fint! Selvsagt er det sikkert enklere å bo med direkte utgang til hage, men det gjelder egentlig bare i 2-4 årsalderen. Fra fem kan de lett bevege seg mer fritt og leke med andre barn i bakgården etc. Vi elsker å bo i byen, men du bør ha barnevennlig bakgård og mulighet for å leie/eie parkering (eller bare ha delebil). Anonymkode: 0c75b...88a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bor innenfor Ring 2 med tre barn, uten heis. Det går fint! Selvsagt er det sikkert enklere å bo med direkte utgang til hage, men det gjelder egentlig bare i 2-4 årsalderen. Fra fem kan de lett bevege seg mer fritt og leke med andre barn i bakgården etc. Vi elsker å bo i byen, men du bør ha barnevennlig bakgård og mulighet for å leie/eie parkering (eller bare ha delebil). Anonymkode: 0c75b...88a Ok. Hvor mange soverom har dere? Vi elsker også å bo i byen! Vi har parkering, men har faktisk ikke bil nå. Mulig vi kjøper det igjen når barnet kommer. Vi har heller ikke heis og bor i 2.etg. Det tror jeg vil gå helt fint. Vi har ganske stor balkong og stor lekeplass i bakgården - så sånn sett bor vi relativt barnevennlig. Det er mer det at vi nå blir 3 stk på 70kvm. Dersom vi velger å få en til, kan de jo dele rom i noen år, men det blir jo trangt når vi i tillegg får familiebesøk på overnatting. Hvordan løser dere det? Anonymkode: 91aa5...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Familie må sove i stua eller på hotell. Anonymkode: ea459...317 1
AprilLudgate Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Hvorfor bare ett barn på 70 m2? 🤷♀️ Går jo helt fint med 2 unger på 70 kvadrat. Ang overnatting så kan familie ta inn på hotell, ungene kan sove på madrass på deres soverom mens gjester låner barnas rom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 Vi bor innefor ring 2 med 2 barn på 70 kvm. Det går faktisk helt fint. Eneste er at vi må tenke på å ikke anskaffe oss for mye ting og være flinke med å pakke bort klær og leker etterhvert. Vi har barna i en sentrumsbarnehage og ser at alle vennene til barna bor på ca samme kvadratmeter +/- 20kvm. Familie får ikke overnatte så det er ulempen, men de er heller ikke typen som renner ned dørene våre hadde vi hatt større bosted heller. Vi kjøpte en periode et bosted utfor byen, men angret oss og flyttet tilbake. Anonymkode: f8da4...291 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 3 hours ago, AprilLudgate said: Hvorfor bare ett barn på 70 m2? 🤷♀️ Går jo helt fint med 2 unger på 70 kvadrat. Ang overnatting så kan familie ta inn på hotell, ungene kan sove på madrass på deres soverom mens gjester låner barnas rom. Ja, i noen år går det vel fint å dele rom! Du har helt rett i at barna kan sove inne hos oss ved overnattingsbesøk. Anonymkode: 91aa5...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå