Gå til innhold

Hva betyr det når menn sier at du er «for snill»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd et par ganger i livet mitt at noen jeg har datet har sagt at jeg er «for snill» og at det gir dem dårlig samvittighet. Har også blitt dumpet med denne begrunnelsen.

Jeg synes selv at jeg bare er en vanlig samvittighetsfull person som er oppmerksom på menneskene i livet mitt, men når de sier sånne ting så føler jeg meg stakkarsliggjort på en måte. 

Hva er det jeg gjør feil?

Og hva mener de egentlig når de sier at jeg er for snill?

Anonymkode: edaa7...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva de mener, men kanskje de misoppfatter din omsorg/omtanke med å være selvutslettende?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje at du ikke setter gode grenser, men lar de tråkke på deg?

Eller at de føler du er for snill, og ikke klarer være det samme tilbake. At de får dårlig samvittighet. 

Hvis det er førstnevnte må du jobbe litt med deg selv. Jeg var slik, og det ble utnyttet. Ikke greit. 

Anonymkode: 90b75...801

AnonymBruker
Skrevet

Menn som sier det er menn som behandler damer som shit, altså de vet selv at de oppfører seg uakseptabelt, bidrar for lite etc. Og istedet for å si at det er dem selv som ikke respekterer deg og burde skjerpe seg så sier de at dama er for snill som finner seg i deg. Alltid lettest å skylde på dama og at det er hun det er noe feil med vet du 

Anonymkode: 88444...b82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også hørt noe i samme gata, kun fra en mann da.. «han hadde aldri møtt noen så kjærlig som meg», uttrykte han da han slo opp. 

Er vel et stort BS for å egentlig støtte seg bak at han ikke lenger var tiltrukket av meg. 

Syns forøvrig sånne «its not you its me» unnskyldninger er jævlig feige!

Anonymkode: 12b6d...48c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt en person som er selvutslettende og som lar seg tråkke på. 

Anonymkode: 720ed...745

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig å si, men av og til er jo bare ikke gnisten der selv om man egentlig syns personens godhet er tilstede. Å være snill (gitt at man ikke er det på en selvdestruktiv måte) er utelukkende positivt i seg selv. Så det kan jo være et forsøk på å ikke ødelegge selvtilliten litt, og?

Men what do I know - aldri vært i den posisjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Det sa eksen min til meg, han var voldelig. 0 respekt. Hvis jeg hadde vært voldelig mot han, da hadde han kalt meg gal. Han var klar over hva han gjorde. Følte meg aldri bra nok for han. Finn en som vil ha deg for den du er. Bedre å være for snill enn for gal. 😊 voldsutøvere prøver å gjøre snille kvinner til å bli like gale som de. Tråkke de ned, ødelegge selvtilliten deres, true de. 

Anonymkode: e6be7...e31

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg tolket som en random forklaring på hvorfor han ikke er interessert i deg. Kunne like gjerne vært en annen "unnskyldning" som hadde blitt brukt.

Anonymkode: ef08a...a2f

Skrevet

Alle menn er jo ikke ute etter det samme. For min del er snillhet en ekstremt attraktiv kvalitet, som jeg ofte har savnet i mine forhold. For andre kan det for eksempel være en kvalitet de har hatt dårlig erfaring med. Det kan hende de sammenligner seg selv med deg, og føler seg mindreverdige. De kan kanskje føle at de skuffer deg gang på gang, og du gjør dem oppmerksom på deres egne mangler. 

Så lenge det ikke er selvutslettende, slik det er nevnt over, er det ingen grunn til å jobbe med deg selv. Det å være snill er en kvalitet mange ønsker og savner fra partner. Du får finne deg en som vet å sette pris på denne kvaliteten. 

• Hjerte 1
Gjest Refreng
Skrevet

Det kommer helt an på personen. Umulig å vite. Det kan være alt fra at de tenker du ikke sier dine egentlige meninger og de merker det til at de føler seg fårlig fordi de føler du er bedre enn dem.

Det kan også bare være en unnskyldning når de ikke følte kjemi

Finnes tusen ting det kan være

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...