Gå til innhold

Hvordan skal jeg få dette til å fungere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg og min samboer får utbetalt penger fra nav vær måned.

Jeg sitter igjen med 9 000, hun sitter igjen med nesten 8000.

Problemet er at hun er utrolig avhenging av snus og det går utrolig mye penger der..

Vi overfører 1500 vær til mat konto. 

Problemet er at hun blakker seg ut allerede 1 uke etter hun har fått penger. Og jeg bruker så og si bare penger på mat når jeg har penger.

Men etter halve månden er gått, så må hun ha snus, og hun har ikke penger. Så da må jeg stå for det, og går vi tom for mat penger, så er det jeg som må bruke resten av mine penger til det.

Dette har foregått sånn i 4 månder, og det gjør det vanskeligt for meg for jeg begynner å bli lei.

Hun klarer heller ikke å trappe ned fordi hun ikke har viljestyrke nok til det, og hun har ikke råd til å kjøpe en ny boks vær dag..

I tilegg til dette så har jeg kjøpt switch, pc og andre greier til henne.. Men jeg føler meg utnyttet.. 

Er dette utnyttelse eller ser jeg bare feil?

Anonymkode: 41414...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og før jeg ble ilag med henne så hadde jeg alltid penger.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at du bare kan si nei? "Nei, du må kjøpe snusen din selv. Har du ikke mer penger til det må du bare slutte". 

Anonymkode: 96a68...58f

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at hun er utrolig avhenging av snus og det går utrolig mye penger der..

Problemet er at hun blakker seg ut allerede 1 uke etter hun har fått penger. Og jeg bruker så og si bare penger på mat når jeg har penger.

Men etter halve månden er gått, så må hun ha snus, og hun har ikke penger. Så da må jeg stå for det, og går vi tom for mat penger, så er det jeg som må bruke resten av mine penger til det.

Dette har foregått sånn i 4 månder, og det gjør det vanskeligt for meg for jeg begynner å bli lei.

Hun klarer heller ikke å trappe ned fordi hun ikke har viljestyrke nok til det, og hun har ikke råd til å kjøpe en ny boks vær dag..

I tilegg til dette så har jeg kjøpt switch, pc og andre greier til henne.. Men jeg føler meg utnyttet.. 

Hvorfor gidder du? Slutt å gi henne penger til snus og andre ting. Hvorfor får dere penger fra nav? Kan dere søke jobb? 

Anonymkode: 8bbe7...75a

• Liker 4
Skrevet

DU må si nei. Det er ditt ansvar å ikke bruke dine penger på hennes utgifter. Er hun blakk så må hun ta konsekvensene av dette.  ( Du blir utnyttet fordi du lar deg bli utnyttet)

Sett opp et budsjett over hvilke  inntekter og kostnader dere har. Ut over dette må dere selv dekke forbruk som ikke er nødvendig.  1500 pr mnd i mat kan være knapt, men med deres inntekt så er det nok ikke mye mer dere kan bruke. Hva betaler dere i bolig?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utnyttet ja. Vær streng. Dere har felles utgifter sm skal deles. Du tar deg av å betale det. Og det som er igjen får dere disponere hver for dere. Og er hun tom er hun tom. Ikke gi henne noe mer, fordi da slutter hun ikke

Anonymkode: fef88...9e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må si nei, jeg har ikke råd.

Jeg får selv aap, og har dårlig råd. Å røyke og snuse er luksus hun ikke har råd til, i tillegg er det ille for helsa.

Sett dere ned, fortell henne at dette ikke går, og at du støtter og hjelper henne gjennom å slutte med snus. Men du kommer aldri til å kjøpe en ny boks til henne. Og så står du på ditt. Da har hun blitt advart, du har sagt du er der for henne når hun slutter, og hun vet hva hun kan forvente. Resten er opp til henne.

Det høres absolutt ut som at hun utnytter deg ja. Kan hun ikke betale tilbake halvparten av alt du har kjøpt? Når jeg var samboer (før ekteskapet og felles økonomi) delte vi alt slikt 50/50. Syns du kan forvente det samme selv om dere har lite penger. 

Anonymkode: c1df4...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ikke greit ut. Går hun tom for penger/snus, så er hun tom, ferdig snakka. Gjør med boutgifter som med mat konto, og evt andre felles utgifter. Vil hun ha snus, pc osv. Må hun stå for det selv, du er ikke sponsor.

Anonymkode: 8e412...f22

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre at du blir utnyttet. Dessverre er slike mennesker ikke mulig å gjøre noe med, de har ikke noe samvittighet for å utnytte andre. Så bare gå og aldri se deg tilbake igjen. Ønsk henne lykke til med å finne en psykopat som ligner henne selv.

Anonymkode: a3d64...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså.... Ingen snuser for 8000 i måneden. Da får hun kutte på andre utgifter. Eller heller slutte å snuse. 

Lang historie kort: jeg gikk selv på AAP og da jeg så den lave summen, så sluttet jeg å snuse samme uke som min første utbetaling. Man har rett og slett ikke råd til det når man har dårlig råd. 

Den eneste årsaken til at hun ikke slutter er fordi du støtter snusen hennes. 

Anonymkode: 0ba02...d3c

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til det. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...