Gå til innhold

Jentetur til stavanger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på en jente weekend i stavanger snart, og jeg lurer på om noen har noen forslag på hva vi kan gjøre der? 😊  Vi har lyst til å holde oss i sentrum. Liker å se og oppleve nye ting, er glad i mat og drikke, velvære og spenning. Er ikke så veldig glad i shopping, men liker å gå rundt å se i gatene, små lokale butikker og sånt 😊

Vi har aldri vært der før, så alt er veldig nytt for oss 😊 vi er alle +-30år 😊

Anonymkode: 9ec48...770

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kult og dyrt sted å spise (matbaren): https://www.restaurantrenaa.no/

Fantastisk båttur om fint vær: https://rodne.no/fjordcruise/fjordcruise-til-preikestolen/?gclid=Cj0KCQjwlumhBhClARIsABO6p-xb1bqYWwWQGiICIq7BMl_Q2zxQDuL-o1EUU602Rp_dOwbLEmHJaO4aAm_FEALw_wcB

Husk nok klær. Fine båter og morsomt å se Lysefjorden. 

Å tusle rundt i gamle Stavanger er veldig hyggelig. Butikker og fine små spisesteder/barer. 

Endret av cerruti
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Fargegata. Det er en gate hvor alle husene er malt i alle slags farger. Men det er umulig å unngå å komme over den hvis dere uansett planlegger å holde dere til sentrum, gamle Stavanger. Hvis dere blir lei av sentrum, vil jeg anbefale å ta hurtigbåten fra sentrum til Langøy eller Lindøy. Det er en fantastisk og billig ( pris som vanlig bussbilett )måte å se små øyer ikke alle kjenner til. Da kan man gå turer og hilse på sauer og vakre turstier og få utsikt over Stavanger fra sjøsiden 

Endret av Laraa
  • Nyttig 2
Skrevet

Stavanger en er nydelig by :)

I Stavanger sentrum vil jeg anbefale boble lunsj på nr 18. Veldig koselig sted som også har utstilling av lokale kunstnere. https://nummer18.no/

Så ville jeg tatt en tur med guidekompaniet. De har masse fine turer der by vandring eller turen gjennom Pedersgaten er kjempe fine. Da får du sett byen, lært litt om historien og smakt på masse god mat.  https://www.guidecompaniet.no/turer
Stavanger har også mye gatekunst, de har turer på dette også. 

Om dere liker fjelltur så er Preikestolen en veldig fin tur. Den er ikke veldig lang og kun krevende i korte partier.  Du kan dra med firma, da koster det litt, eller ta "vanlig" buss.  https://preikestolen.no/hvordan-komme-seg-til-preikestolen/

Olje museum er i sentrum og veldig interaktivt. Et av norges beste :) og kort vei fra Nummer 18.   https://www.norskolje.museum.no/?gclid=Cj0KCQjwlumhBhClARIsABO6p-yM2gHYbdyEcNkvqep7EYho1fAaQfyp7NqzhvVxMmrD5IJYhP0Hv_gaAt9KEALw_wcB

Mye kjekke vannaktiviteter på Sola. Dette er 30 min med buss fra Stavanger sentrum. https://www.solastrandhotel.no/aktiviteter-1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flor & fjære hvis det er åpent og dere liker blomster. Dyrt da

Anonymkode: bcb10...b64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du på Preikestolen så kan det ta opptil 2 timer en vei, noen plasser er krevende. Skal man dit så bør man være lenger i Stvgr. en en helg.  Det tar ca 1 time og kjøre dit. Sentrum er ikke stort. Skal man til Flor &Fjære må man ta båt og booke i forkant. 

Det er jo begrenset til ting og gjøre når det kun er en helg. Så det kan være litt lurt og planlegge i forkant det som kan være mest interessant. Gamle Stavanger ligger jo tett ved sentrum. Det pleier og være god gang på utestedene i helgene. 

Anonymkode: 90425...9f2

• Liker 1
Skrevet

Tar du båttur til Lysefjorden, ser du opp til Preikestolen. Jeg tok den tidligste turen hvor det var lite folk og god tid til å shoppe og lunsje etterpå. Men nå er jeg svært glad i hav, fjell og sol og var maks heldig med været. Hadde også godt med klær, så satt ute hele turen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RIB-tur til prekestolen var gøy! Koster ca 1000 per pers. 

En pils i fargegata eller drinks på Bella Rose eller Pjolter og punsj.

Spis på f.eks Söl, Bellies, Fisketorget, Yips, masse gode restauranter å velge mellom. Også Michelinstjerner. 

Spasere til Matmagasinet på Eiganes for lunsj i koselige park-omgivelser.

Dra på en av strendene. 

Anonymkode: d5340...ba4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser Nr.18 er nevnt, book afternoon tea der, det er så bra 😊

Anonymkode: 266bc...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stilig afternoon tea på Hotel Victoria også, veldig fancy i pen sal😊

Anonymkode: d5340...ba4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2023 at 10:28 AM, ElineRB said:

Stavanger en er nydelig by :)

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Hva sammenligner du med da? Drammen? 🙈 😂

Mye "grabbing etter strå" tips her. 

Olje museet: Dødelig kjedelig

Det meste av det anbefalte er faktisk utenfor Stavanger.

Anonymkode: 40c30...8bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer kanskje ikke for deg. Men andre må da få lov til å synes at Stavanger er en fin by. Jeg var der i 1 ukes tid, for et par år siden og likte meg veldig godt 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 4/18/2023 at 8:25 PM, AnonymBruker said:

Oljemuseet er nå kjent som et veldig bra og interaktivt museum, og er stort sett alltid anbefalt over ting å gjøre i Stavanger, også blant utenlandske sider. Men om man overhode ikke har noen interesse for dette i det hele tatt sier det seg jo selv at man gjerne ikke synes det er så interessant. Du må jo gjerne synes at Stavanger ikke er en fin by, men veldig mange andre synes nå den er det.

Og mye av det som er anbefalt er nå aktiviteter som starter i Stavanger, som båtturene. Ingen som heller har sagt at man ikke kan bevege seg utenfor kommunegrensene om man er på helgetur. 

Anonymkode: c4151...abe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 10.14):

Jeg skal på en jente weekend i stavanger snart, og jeg lurer på om noen har noen forslag på hva vi kan gjøre der? 😊  Vi har lyst til å holde oss i sentrum. Liker å se og oppleve nye ting, er glad i mat og drikke, velvære og spenning. Er ikke så veldig glad i shopping, men liker å gå rundt å se i gatene, små lokale butikker og sånt 😊

Det har nylig åpnet en mathall i Sandnes ca. 15 minutter med lokaltoget fra Stavanger. Mat fra flere steder Libanon, Hellas, Mexico, India, Italia etc. Bar og sitteplasser. I Stavanger har de ingen mathall. Riktig koselig sted for en ettermiddag/kveld.

Men Stavanger er en meget god restaurant by. Pedersgata har mye spennende mat i Stavanger sentrum.

Anonymkode: 1da65...edd

• Liker 3
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 20.25):

Bor du i Sandnes? 😁 eller Oslo? 

Anonymkode: c788b...bc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig rare tips. «Vi skal på weekendtur til Stavanger og liker å rusle rundt i byen» Svar: «Dra ut av byen, ut i fjordene, opp på fjellet, se på sau, dra til annen by (Sandnes…)

Gode tips: Fargegata. Sjampanjelunsj eller middag på Bellies er også bra hvis dere ikke på død og liv må spise kjøttklædder,da. Husk å bestille bord på forhånd samme hvor dere skal. 

Anonymkode: 74690...a28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 10.14):

En rusleturi Gamle Stavanger er veldig hyggelig. 

God mat og drikke finner du i hele byen. Billig og dyrt. Noen tips:

Söl, Villa 22, Noodle Noodle, Renaa Matbaren, Fisketorvet, Fish & Cow, K2.

https://www.getyourguide.no/stavanger-l4561?cq_src=google_ads&cq_cmp=6766427193&cq_con=85047363092&cq_term=&cq_med=&cq_plac=&cq_net=g&cq_pos=&cq_plt=gp&campaign_id=6766427193&adgroup_id=85047363092&target_id=dsa-844430680073&loc_physical_ms=9047247&match_type=&ad_id=632304742989&keyword=&ad_position=&feed_item_id=&placement=&device=c&partner_id=CD951&gclid=CjwKCAjw3ueiBhBmEiwA4BhspIThH7Wt6HeKw_EGNSdAyrValJKxm4s-kiq3tZK79_CBK_w-6ywxSBoCO-QQAvD_BwE

Anonymkode: 5b756...5a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 21.08):

Veldig rare tips. «Vi skal på weekendtur til Stavanger og liker å rusle rundt i byen» Svar: «Dra ut av byen, ut i fjordene, opp på fjellet, se på sau, dra til annen by (Sandnes…)

Gode tips: Fargegata. Sjampanjelunsj eller middag på Bellies er også bra hvis dere ikke på død og liv må spise kjøttklædder,da. Husk å bestille bord på forhånd samme hvor dere skal. 

Anonymkode: 74690...a28

Det kan jo hende det er fordi Stavanger sentrum er unnagjort på en dag?  Du blir fort lei når Klubbgata,Fargegata og Østervåg er unnagjort. Gamlebyen tar liksom ikke fem timer det heller. Har man en hel helg, skader det vel ikke med litt input med andre ting som finnes i nærheten? Hvorfor skulle det være et problem? 

Anonymkode: b5e76...e95

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
On 5/12/2023 at 8:08 AM, AnonymBruker said:

Det kan jo hende det er fordi Stavanger sentrum er unnagjort på en dag?  Du blir fort lei når Klubbgata,Fargegata og Østervåg er unnagjort. Gamlebyen tar liksom ikke fem timer det heller. Har man en hel helg, skader det vel ikke med litt input med andre ting som finnes i nærheten? Hvorfor skulle det være et problem? 

Anonymkode: b5e76...e95

Enig. Liker man ikke shopping er det jo ikke nødvendig med mange dager i sentrum, og slik Jæren er lagt opp er det umulig å reise særlig langt uten å krysse en kommunegrense. Alt burde jo vært en og samme kommune, men men. 

Er jo en av fordelene med Stavanger synes nå jeg, at det er så lett å skifte omgivelser og få fantastiske naturopplevelser, med sentrum som utgangspunkt. 

Strendene er nydelige, så jeg ville nok forsøkt å få med meg hvertfall ett måltid på Ølberg eller Sola Strand Hotell. Men strendene er IKKE lett tilgjengelige fra Stavanger sentrum da, finnes ikke kollektivtransport. Lettere å komme seg til Preikestolen. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...