Gå til innhold

Dr. Berg om de fire kroppstypene

Lonehill

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Lonehill said:

I USA har leger den autoriserte tittelen Medical Doctor (MD) og kiropraktorer den like autoriserte tittelen Doctor of Chiropractic (DC).

Forskjellen er at leger studerer mest medisin (legemidler) og kiropraktorer mest kroppen.

Begge kan behandle pasienter.

https://www.spinalsolutionscr.com/post/medical-doctor-vs-doctor-of-chiropractic

Du må være litt enkel i toppen hvis du tror en lege og kiropraktor har samme kompetanse når det kommer til å behandle mennesker. 

Og ser man det, på hjemmesiden til Berg er det fult av ting man kan kjøpe! 

Endret av 000VF000
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

000VF000 skrev (1 time siden):

Du må være litt enkel i toppen hvis du tror en lege og kiropraktor har samme kompetanse når det kommer til å behandle mennesker. 

Og ser man det, på hjemmesiden til Berg er det fult av ting man kan kjøpe! 

Jeg poengterte at leger og kiropraktorer har helt forskjellig kompetanse: Leger er eksperter på å bruke medisiner til å behandle symptomer på sykdommer. Kiropraktorer er eksperter på å kurere årsaker til sykdommer. 

Men jeg må tilstå at jeg er så enkel i toppen at jeg tror det er bedre å fjerne årsaker enn symptomer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonehill skrev (23 minutter siden):

Jeg poengterte at leger og kiropraktorer har helt forskjellig kompetanse: Leger er eksperter på å bruke medisiner til å behandle symptomer på sykdommer. Kiropraktorer er eksperter på å kurere årsaker til sykdommer. 

Men jeg må tilstå at jeg er så enkel i toppen at jeg tror det er bedre å fjerne årsaker enn symptomer. 

Nei. Leger stiller diagnoser og behandler sykdom. Har du et virus, vil du ikke få medisiner. Har du brukket armen, gipser de den. Kiropraktorer har fokus på skjelettet og muskler. Ikke hormoner. De kan ha meninger om underliggende årsaker til muskel/ og skjelettsykdommer, men de er ikke eksperter på årsaker til alle sykdommer og det er svært underlig å påstå at de er eksperter på årsaker til sykdommer. Men uansett. Det jeg reagerer på er alltid de som ikke mener at sannheten er nok. Han kunne sagt at han har en mening og en personlig teori - og han kan ha rett, men han kaller seg doktor og ramser opp kilder som enten ikke fører til noe, eller er en persons mening. Jeg mener at om man har rett, og har gode intensjoner er sannheten nok. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en kiropraktor(!) som beveger seg langt over sine faglige grenser. Etter å ha jobbet på nevrologisk avdeling fatter jeg egentlig ikke at kiropraktoryrket er lovlig. Vi fikk inn mye skader etter såkalt «knekking» av såkalte «låsninger». Ene fikk blødninger i nakken. En annen ble lam i armen… 

Anonymkode: 75336...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er en kiropraktor(!) som beveger seg langt over sine faglige grenser. Etter å ha jobbet på nevrologisk avdeling fatter jeg egentlig ikke at kiropraktoryrket er lovlig. Vi fikk inn mye skader etter såkalt «knekking» av såkalte «låsninger». Ene fikk blødninger i nakken. En annen ble lam i armen… 

hva med å drite i at fyren er kiropraktor, og heller kommentere innholdet i det han sier?!
Man MÅ ikke være lege for å forstå forskningen om overvekt.

Anonymkode: 8ce74...6fd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva med å drite i at fyren er kiropraktor, og heller kommentere innholdet i det han sier?!
Man MÅ ikke være lege for å forstå forskningen om overvekt.

Anonymkode: 8ce74...6fd

Man kan forstå forskning man leser såklart. Men å tolke det på slike spesifikke måter, slik at man lager sin egen forenklede sannhet, og i tillegg presenterer det klinisk til pasienter er faktisk svært kritikkverdig. På grensen til skadelig vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jaaa! Nevrologer skader aldri pasienter! Mos det inn!

Det er INGEN som sitter i rullestol fordi de ble feilbehandlet av en lege.

Eller forresten... Jo, det er det. 

https://www.dagbladet.no/tema/kristin-30-ble-feilbehandlet-pa-sykehus-na-sitter-hun-i-rullestol/68500208

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...