Lonehill Skrevet 15. april 2023 #1 Del Skrevet 15. april 2023 Når fettet hoper seg opp rundt om på kroppen og nekter å forsvinne igjen, kan det være på grunn av hormonforstyrrelser. Hvor på kroppen fettet samler seg, kan til og med avsløre hvilken kjertel/hormon som har problemer. Hvis du lurer på hvorfor du legger på deg når du spiser så lite og trener så mye, kan denne artikkelen fra Dr. Berg være interessant. Det er ikke sikkert at slanking er svaret. https://www.drberg.com/blog/what-are-the-four-body-types Ingen mirakelkur i syne, men det kan jo være nyttig for noen å forstå hvorfor man sliter med at fettet hoper seg opp. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Del Skrevet 15. april 2023 Han er kiropraktor og ikke lege. Det som skrives er mye vissvass og lite forskningsbasert. Man skal være forsiktig med å ukritisk tro på alt man leser på slike sider uten å se på bakgrunnen til den som har skrevet det og hva vedkommende refererer til av forskning. Anonymkode: 82444...746 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg har hormonsykdom og hadde midjefett som satt ganske hardt. Etter jeg fikk behandling begynte magefettet å forsvinne uten endringer i livsstil eller kosthold. Så har merket hva hormoner gjør med kroppen Anonymkode: 7db82...4c2 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 15. april 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er kiropraktor og ikke lege. Det som skrives er mye vissvass og lite forskningsbasert. Man skal være forsiktig med å ukritisk tro på alt man leser på slike sider uten å se på bakgrunnen til den som har skrevet det og hva vedkommende refererer til av forskning. Anonymkode: 82444...746 Artikkelen til Berg peker på mulige årsaker, ikke på enkle og tvilsomme løsninger og mirakelkurer med sviktende dokumentasjon. Men det er klart, siden han ikke skriver om legemidler og ikke er utdannet av legemiddelindustrien, kan han umulig være seriøs. I USA har kiropraktorer av en eller annen pussig grunn lov til å kalle seg doktor. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Del Skrevet 15. april 2023 Lonehill skrev (12 timer siden): Artikkelen til Berg peker på mulige årsaker, ikke på enkle og tvilsomme løsninger og mirakelkurer med sviktende dokumentasjon. Men det er klart, siden han ikke skriver om legemidler og ikke er utdannet av legemiddelindustrien, kan han umulig være seriøs. I USA har kiropraktorer av en eller annen pussig grunn lov til å kalle seg doktor. De "mulige årsakene" er ikke forskningsbasert. Altså er det nettopp sviktende dokumentasjon for påstandene. Anonymkode: 82444...746 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 15. april 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De "mulige årsakene" er ikke forskningsbasert. Altså er det nettopp sviktende dokumentasjon for påstandene. Anonymkode: 82444...746 Hva er det Berg presenterer som ikke er forskningsbasert? Jeg har vandret såpass mange år rundt i vitenskapelige databaser at jeg vet at alt kan "bevises" med forskning. Det er bare å velge ut det som underbygger din personlige hypotese i havet av forskningsstudier. Du mener kanskje at Berg opererer utenfor vitenskapelig konsensus? Det er noe annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Del Skrevet 15. mai 2023 Berg er en kjent svindler og sjarlatan. Styr unna! Anonymkode: 22a70...97c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Del Skrevet 15. mai 2023 Stemmer overhodet ikke på meg. Så det er nok bare tull. Anonymkode: b9618...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 15. mai 2023 #9 Del Skrevet 15. mai 2023 Pseudovitenskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Del Skrevet 15. mai 2023 Doktor Berg? En kiropraktor vet ingenting om hormoner og kost. Anonymkode: 2950e...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Del Skrevet 15. mai 2023 Doktor Who? Han er ingen doktor. Anonymkode: 3b239...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Del Skrevet 15. mai 2023 Drøyt å kalle en kiropraktor doktor. Det er ikke en gang en liksomdoktor. Likestilles med dr.mcstuffins fra barne tv. Anonymkode: dcd36...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Del Skrevet 15. mai 2023 On 4/15/2023 at 10:17 AM, Lonehill said: Artikkelen til Berg peker på mulige årsaker, ikke på enkle og tvilsomme løsninger og mirakelkurer med sviktende dokumentasjon. Men det er klart, siden han ikke skriver om legemidler og ikke er utdannet av legemiddelindustrien, kan han umulig være seriøs. I USA har kiropraktorer av en eller annen pussig grunn lov til å kalle seg doktor. Selv økonomer kan kalle seg doktor i USA, så lenge de har lang nok utdannelse. Anonymkode: 36543...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 15. mai 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Selv økonomer kan kalle seg doktor i USA, så lenge de har lang nok utdannelse. Anonymkode: 36543...55a I USA har leger den autoriserte tittelen Medical Doctor (MD) og kiropraktorer den like autoriserte tittelen Doctor of Chiropractic (DC). Forskjellen er at leger studerer mest medisin (legemidler) og kiropraktorer mest kroppen. Begge kan behandle pasienter. Sitat Som Thomas Edison ofte blir sitert, "Fremtidens lege vil ikke gi noen medisin, men vil interessere pasienten sin i omsorgen for menneskekroppen, i kostholdet og i årsaken og forebyggingen av sykdom." Dette er den mest praktiske behandlingstilnærmingen for vår nåværende epidemi av kronisk sykdom, men er ofte den vanskeligste å ta i bruk. Det er mye lettere å svelge en pille enn å motstå vanedannende, sukkerholdig mat på en konsekvent basis eller danne de riktige vanene. https://www.spinalsolutionscr.com/post/medical-doctor-vs-doctor-of-chiropractic 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Del Skrevet 15. mai 2023 1 hour ago, Lonehill said: I USA har leger den autoriserte tittelen Medical Doctor (MD) og kiropraktorer den like autoriserte tittelen Doctor of Chiropractic (DC). Forskjellen er at leger studerer mest medisin (legemidler) og kiropraktorer mest kroppen. Begge kan behandle pasienter. https://www.spinalsolutionscr.com/post/medical-doctor-vs-doctor-of-chiropractic Takk for en forklaring jeg på ingen måte etterspurte eller trengte. Hvis du trenger å føle deg smart, burde du opprettet en smartere tråd. Anonymkode: 36543...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Del Skrevet 15. mai 2023 Oi, her var det mange som følte seg støtt. 😅 Takk for interessant artikkel TS, jeg er slank, men føler jeg heller mot Adrenal type. Skal satse litt mer på søvn fremover for å passe på fremtiden. ❤️ Anonymkode: a8597...15f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 22.55): De "mulige årsakene" er ikke forskningsbasert. Altså er det nettopp sviktende dokumentasjon for påstandene. Anonymkode: 82444...746 der tror jeg du tar feil. Jeg merket meg spesielt den første kroppstypen, der han viser til stress og søvnproblemer som årsaker, og det vet vi jo at det finnes masse forskning som støtter. Anonymkode: 8ce74...6fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #18 Del Skrevet 15. mai 2023 Passet ikke inn i noe, om det skulle stemme hva slags cravings man har 🤷♀️ Anonymkode: 2b722...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 15. mai 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): der tror jeg du tar feil. Jeg merket meg spesielt den første kroppstypen, der han viser til stress og søvnproblemer som årsaker, og det vet vi jo at det finnes masse forskning som støtter. Anonymkode: 8ce74...6fd Jeg tar ikke feil, for jeg har aldri påstått noe som helst om det Berg forteller. Jeg delte linken fordi jeg er interessert i å høre hva andre mener om det Berg sier. Det ga mange interessante kommentarer, som gir meg mulighet til å lære. Det er jeg takknemlig for. Jeg tror, i motsetning til en del andre her, IKKE at det finnen noen fasit som passer for alle. Men hvordan kan vi lære noe nytt uten å bringe inn motforestillinger? All utvikling starter med at en eller annen gjøk gjør en feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #20 Del Skrevet 15. mai 2023 Lonehill skrev (10 minutter siden): Jeg tar ikke feil, for jeg har aldri påstått noe som helst om det Berg forteller. Jeg delte linken fordi jeg er interessert i å høre hva andre mener om det Berg sier. Det ga mange interessante kommentarer, som gir meg mulighet til å lære. Det er jeg takknemlig for. Jeg tror, i motsetning til en del andre her, IKKE at det finnen noen fasit som passer for alle. Men hvordan kan vi lære noe nytt uten å bringe inn motforestillinger? All utvikling starter med at en eller annen gjøk gjør en feil. det var ikke deg jeg siterte på at jeg tror tar feil - det var en som kritiserte innlegget ditt 😉 Anonymkode: 8ce74...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå