AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Planlegger å anskaffe katt (innekatt). Har hatt hunder før, men katt er nytt for meg. Lurer på hvordan jeg bør planlegge for tilvenning for den på å være alene da jeg jobber fullt og mest fra kontoret. Hvor lang tid bør det gå før den kan begynne å være litt alene, og hvor lenge må jeg forvente at det tar før vi er oppe i full arbeidsdag? Jeg har stort sett hjemmekontor 1-2 ganger i uka, men skjønner jo at jeg må planlegge og tilrettelegge, be om ekstra fleksibilitet fra arbeidsgiver for en periode osv. Vurderer også om jeg skal anskaffe to katter slik at de har selskap i hverandre iom at jeg jo vil være en del borte på dagtid ifb med jobb. Er det vanskeligere å få samme tilknytning til de når de er to sammen? Håper på masse kos og lek med den/de. Anonymkode: b0e54...421
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 En kattunge sover nesten hele døgnet. Den trenger ikke tilvenning som en hund. Men med to katter blir det jo morsommere for de, de leker, sover og spiser. Så lenge du aktiviteter de hver dag, så trenger de ikke tilvenning til å være alene hjemme. Men ha ikke lange gardiner, ikke mye i vinduskarmer osv. De kan finne på å turne i gardiner og de vil gjerne sitte i vinduet og se ut. Så er de mestere på å finne seg soveplasser på de mest utenkelige steder. Anonymkode: 6aad1...f0d 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Heldigvis trenger ikke katter tilvenning til å være alene hjemme. Anonymkode: f130f...85e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Innekattene jeg har hatt/har, har jeg hatt hjemmekontor frem til katten er komfortabel med sitt nye hjem, og så dratt på jobb. En arbeidsdag går helt fint, hadde et kamera en stund, den sover, spiser eller leker med ymse. Pass på at det er mat, og vann. Når du ikke er der tror katten i utgangspunktet at du er på jakt. Lengre enn en arbeidsdag bør en ikke være så ofte, ihvertfall ikke om katten er alene uten annen katt. Den har fortsatt behov for sosial kontakt og lek. Har nå to, med forautomat og vannfontene, titter innom med kamera nå og da, og da går en helg greit. Anonymkode: bd9e2...55a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Heldigvis trenger ikke katter tilvenning til å være alene hjemme. Anonymkode: f130f...85e Det er ganske enkelt med en katt. Bare den har alt den trenger. Anonymkode: ff768...3b4
Rødstrupa Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Planlegger å anskaffe katt (innekatt). Har hatt hunder før, men katt er nytt for meg. Lurer på hvordan jeg bør planlegge for tilvenning for den på å være alene da jeg jobber fullt og mest fra kontoret. Hvor lang tid bør det gå før den kan begynne å være litt alene, og hvor lenge må jeg forvente at det tar før vi er oppe i full arbeidsdag? Jeg har stort sett hjemmekontor 1-2 ganger i uka, men skjønner jo at jeg må planlegge og tilrettelegge, be om ekstra fleksibilitet fra arbeidsgiver for en periode osv. Vurderer også om jeg skal anskaffe to katter slik at de har selskap i hverandre iom at jeg jo vil være en del borte på dagtid ifb med jobb. Er det vanskeligere å få samme tilknytning til de når de er to sammen? Håper på masse kos og lek med den/de. Anonymkode: b0e54...421 Du bør lese deg opp om emnet! Sjekk at du ikke er allergisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå