Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet jobb som assistent i kommunal barnehage. Ifølge lønnstigen til kommunen havner jeg på 391 600 for jeg havner i kategorien 10 år med ansinnitet. Har regna på det og kom frem til at jeg ville ha en månedslønn som var rundt ca 23 000, men har nå fått det dobbelte. Har de glemt å trukket skatt eller er det jeg som har regna feil? Hender det at kommunens første utbetaling er større?

Anonymkode: ef201...f87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt jobb/skattekort før?

Anonymkode: 53f9a...c5f

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Når jeg jobbet i kommunen forskutterte de en månedslønn, pluss lønn for de dagene jeg hadde jobbet fra 1. til lønnsdato. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hatt jobb/skattekort før?

Ja. De har henta skattekortet mitt ser jeg. Har fremdeles en mindre stilling hos min forrige jobb så vet ikke hvilken type trekk de har brukt. Har ikke fått lønnslipp enda.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. De har henta skattekortet mitt ser jeg. Har fremdeles en mindre stilling hos min forrige jobb så vet ikke hvilken type trekk de har brukt. Har ikke fått lønnslipp enda.

Hvilket trekk står på skattekortet ditt da?

AnonymBruker
Skrevet

Tabell 7100 for hovedinntekt, andre jobber blir trukket 34% står det. Må jeg ringe dem og oppgi hvem som er hovedinntekt? Trodde de ordnet det selv i dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tabell 7100 for hovedinntekt, andre jobber blir trukket 34% står det. Må jeg ringe dem og oppgi hvem som er hovedinntekt? Trodde de ordnet det selv i dag.

Hvordan skal arbeidsgiveren din vite om de er hovedarbeidsgiveren din?

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (10 minutter siden):

Når jeg jobbet i kommunen forskutterte de en månedslønn, pluss lønn for de dagene jeg hadde jobbet fra 1. til lønnsdato. 

Samboeren min har opplevd det samme. Men jeg startet arb.forholdet mitt i mnd dvs.15 og vi har utbetaling 12 så vet ikke helt om de har gjort det. Får bare høre med arb.giveren min tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Men har du ikke fått lønnsslipp? Det er jo vanlig å få den før lønnsutbetaling. Man har i hvert fall krav på å få dem straks etter utbetaling.

AnonymBruker
Skrevet

Skatte trekket står på lønnslippen din

Anonymkode: 1f520...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Startet jobb som assistent i kommunal barnehage. Ifølge lønnstigen til kommunen havner jeg på 391 600 for jeg havner i kategorien 10 år med ansinnitet. Har regna på det og kom frem til at jeg ville ha en månedslønn som var rundt ca 23 000, men har nå fått det dobbelte. Har de glemt å trukket skatt eller er det jeg som har regna feil? Hender det at kommunens første utbetaling er større?

Når startet du?

Hvis du startet i begynnelsen av mars, etter kommunens frist for rapportering av lønn for mars, så vil du få lønn for det du jobbet i mars + for hele april utbetalt den 12. april.

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (7 minutter siden):

Når startet du?

Hvis du startet i begynnelsen av mars, etter kommunens frist for rapportering av lønn for mars, så vil du få lønn for det du jobbet i mars + for hele april utbetalt den 12. april.

Startet 16 mars

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Startet 16 mars

Da har du fått lønn for halve mars + hele april denne gangen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du har ikke sett på lønnslippen din? 

Anonymkode: 710cc...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...