Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #1 Del Skrevet 3. januar 2006 Satt og mimret sammen en gjeng hjemme i jula... kom fram til mange forskjellige slags resonement... Noe vi kom frem til var blant annet at alle, og da mener jeg virkelig alle, som røyka på ungdomsskolen har komt litt dårligere ut i samfunnet enn andre. Noen av de er narkomane, andre sliter psykisk, de fleste droppet skolen etter ungdomsskolen/i videregående. INGEN av dem har høyere utdanning. Mange går arbeidsledige (av latskap), og flere av dem er blitt foreldre lenge før de var modne for det (her kommer vel folk til å protestere, men jeg kan virkelig med trygghet si at de langt fra var modne nok). Osv osv..... Andre som har gjort samme eller lignende observasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 3. januar 2006 #2 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Ja. Jeg røykte da jeg gikk på ungdomsskolen, og har enda ikke klart å bli ferdig med skolegang. Mange av de jeg gikk i klassen med på ungdomsskolen som ikke røykte trengte bare ni år for å bli ferdig. Og selv har jeg snart brukt 21. Endret 3. januar 2006 av TomKrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 3. januar 2006 #3 Del Skrevet 3. januar 2006 JEg røkte ytterst sjelden på ungdomsskolen, stort sett bare et halvt gram i festlig lag. Likevel er jeg lat, andre sliter psykisk med meg, jeg har pult meg til etpar unger og har ikke klart å skaffe meg studielån. Osv osv Analyze this neste gang du treffer eventuelle venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #4 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg "kjennner" cirka tusen mennesker, men trådstarters resonnement holder ikke mål. Jeg røyka, men ble ikke ung gravid. EN venninne av meg ble det. Nå er hun mor igjen i en alder av 42. Jeg husker ikke en som ikke røyka jeg... Men du snakker om kafferøyken? Ikke chall? Når det gjelder chall-venner, døde 50 % innen jeg var 27, og resten jobber nå i film og reklamebransjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 3. januar 2006 #5 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg synes det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 3. januar 2006 #6 Del Skrevet 3. januar 2006 Henger heller ikke med her. Jeg røyket - men har sluttet (det er kanskje det som gjør det) Fikk barn sent - etter fullført høyskoleutdanning - eier mitt eget hus - og står ikke i gjeld til noen. Kjenner riktignok noen som både røyket og som har mislykkets i livet - uten at det nødvendigvis er de samme menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. januar 2006 #7 Del Skrevet 3. januar 2006 Vel, dere kan ikke komme og si at mine resonement ikke holder mål, når dere ikke aner hvor i landet, eller hvilken skole dette var snakk om. For jeg snakket om en spesiell skole, nemlig den jeg selv gikk på. Og for den skolen stemmer det. Det jeg spurte om var om det var andre som hadde gjort samme eller lignende observasjoner. Jeg sa ikke at slik er det overalt. Trodde forumet på KG var seriøst jeg, men her er alltid noen som skal vri og vende på hva du enn sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #8 Del Skrevet 4. januar 2006 Trådstarter, dine observasjonen stemmer på vår skole også: Det var skoletaperne som røykte på ungdomsskolen. De var litt harry, brydde seg lite om skolen, sto alltid og røyket i friminuttene så ingen lærere skulle se dem, de skulle liksom være så tøffe og var tidlig ute med alt annet også (sex etc.) De som røykte kom som regel fra mindre bra hjem og oppførte seg sløvt. Guttene som røykte hadde halvlangt/langt hår, eller hockey-sveis. De fleste av dem er i dag blant de som ikke gjorde det så bra her i livet. Røyking i dag er totalt ut..det er ikke kult å kysse noen som det stinker røyk av...heller ikke spesielt stilig å kysse en som har svart snus rennende nedover i sikkelet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 4. januar 2006 #9 Del Skrevet 4. januar 2006 Trodde forumet på KG var seriøst jeg, men her er alltid noen som skal vri og vende på hva du enn sier... ← Såpass useriøse er folk på kg at de ønsket å nyansere dine betraktninger. Røyket du da du gikk på ungdomsskolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 4. januar 2006 #10 Del Skrevet 4. januar 2006 Vel, dere kan ikke komme og si at mine resonement ikke holder mål, ... Det jeg spurte om var om det var andre som hadde gjort samme eller lignende observasjoner. ← Jeg synes det er imponerende at man skriver innlegg på diskusjonsforum og bare ønsker svar fra dem som er enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. januar 2006 #11 Del Skrevet 4. januar 2006 ØY! Medister'n! Det er jo DET som er å diskutere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 4. januar 2006 #12 Del Skrevet 4. januar 2006 ØY! Medister'n! Det er jo DET som er å diskutere! ← Nei, ifølge moderatorkorpset er det saklige fordommer vi vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 4. januar 2006 #13 Del Skrevet 4. januar 2006 Det er nok en tendens at det er slik, men jeg kjenner endel unntak fra regelen. For meg er det iallefall et faktum at færre og færre av mine medstudenter fra ca 9. klasse og oppover røykte jo lenger man kom inn høyere utdanning, selvom jeg aldri har gått på skoler der særlig mange røykte i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #14 Del Skrevet 4. januar 2006 det er faktisk forskjell på å diskutere og å kverulere...hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Medister Skrevet 4. januar 2006 #15 Del Skrevet 4. januar 2006 I klassen min på ungdomsskolen var det tre som røykte og to som drakk kaffe. Begge de som drakk kaffe er døde nå, mens av de tre som røykte er to ordførere og en bedriftsleder pr.idag. Jeg tror likevel det er andre ting enn kaffen og røyken som har gjort skjebnen til disse fem litt ulik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #16 Del Skrevet 4. januar 2006 Nei, ifølge moderatorkorpset er det saklige fordommer vi vil ha! ← Det er jeg enig med moderatorene i. Man kan være uenige og diskutere selvfølgelig - men man bør etterstrebe et saklighetsnivå uansett hvilket emne man diskuterer, selv Skråblikk. Man kan få ha sine fordommer, men de bør fremføres på en fair måte. Det er nok ikek alltid at du gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #17 Del Skrevet 4. januar 2006 Det går ikke an å bare trekke en konklusjon at "de som røyker kommer dårligere ut i livet"! Man kan si at TENDENSEN er at folk som røyker ofte kommer litt kortere til, eller kanskje tilogmed at de som røyker ofte er de samme som gjør det dårligere i livet. Men det er da ørti eksempler på folk som røyker og likevel klarer seg helt fint! En av dem sitter ved siden av meg i klassen min, hun ville aldri finne på å bli av den typen som røyker chall og havner på skråplanet, eller få barn før hun har fått seg et skikkelig hjem og en skikkelig kjæreste. Hun studerer matte, fysikk og kjemi med meg, og hun er absolutt i det sunne laget etter alt jeg hittil har blitt kjent med av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 4. januar 2006 #18 Del Skrevet 4. januar 2006 Man kan få ha sine fordommer, men de bør fremføres på en fair måte. Det er nok ikek alltid at du gjør det. ← At du ønsker å fremstå som ærlig og fordomsfull er ditt valg. Jeg velger å fleipe med mine, dine og andres fordommer, og aksepterer at du ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #19 Del Skrevet 4. januar 2006 nå tror jeg ikke trådstarter mente folk som røyker nå i voksen alder, men de som begynte tidlig...var vel ungdomsskolen som var nevnt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 5. januar 2006 #20 Del Skrevet 5. januar 2006 "Men altså alle negere er dumme, untatt naboen min ali, han er snill..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå