Gå til innhold

Hvilket barnesete til E-golf? (baby)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bilen er ikke veldig stor, hvilket bilsete har du i din E-golf?
Er glad i bilen ønsker helst ikke å bytte den ut.
må være plass til både meg og samboer på 180-190cm forran selv med barnesete i baksetet.

Anonymkode: e1384...a13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde egolf vi begge er høye jeg. 178 og mannen 197, vi prøvde mange babybilstoler i bilen da jeg ble gravid, vist vi skulle ha benplass så ble d uten base og feil helling på stolen. Så for sikkerheten til bayen og vår så ente vi opp med å kjøpe id4. Kjempe god plass. Her kommer den lille krabaten om 5 uker🥰

Anonymkode: 2f198...e97

AnonymBruker
Skrevet

Har e-golf, men er ikke høye (170-175). 

Vi har seter fra Besafe. Vi har ikke hatt babystol i den, men pga basen så tror jeg ikke det er så stor forskjell plassmessig mellom den og småbarnsstol.

Det er trangt. 

Når dere er så høye tror jeg dere må se dere om etter en større bil på sikt. 

Anonymkode: bd380...617

Skrevet

Vi hadde babysete fra britax. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke babysete, men vi har Axkid Minikid. Det er ikke akkurat god plass for å si det sånn, men det fungerer for kortere turer. Mannen min er 1.80. Det er stor forskjell på 1.80 og 1.90, så det kan bli trangt. Anbefaler å prøve ulike seter i bilen, ikke alle tar like stor plass.

Anonymkode: 59e52...c11

AnonymBruker
Skrevet

Babybilsete eller småbarn? De fleste babybilseter går i e-golf 😜 byttet til britax dualfix da han var 7mnd., den passer også :) 

Anonymkode: 445c3...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke e-Golf, men har en bil som er ganske lik innvendig.

Jeg er nesten 180 og har veldig lange ben. Hadde Maxi-Cosi Coral uten base som babystol og det var ikke noe problem. Den fikk også plass bak meg i en knøttliten Hyundai i10. Har nå en Britax Dualfix og får akkurat plass når jeg har den i setet bak meg, men må da ha seteryggen en del rettere enn jeg egentlig vil. Har den derfor stående i det andre baksetet fast og flytter den bak meg de få gangene pappaen min sitter på (han er 190 😛).

Anonymkode: 79cd5...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Den som får riktig helling i bilen din😊 vi hadde maxi-cosi pebble pro i Passat, vet ikke helt hvor forskjellig setetypen er i forhold til i golf. Bilsetet skal ha så nære 45 grader som mulig, ikke mer og helst ikke mindre enn 40. Dette er for at barnet ikke skal bli sittende med haken mot brystet (kvelningsfare). Over 45 grader går kraftig utover trafikksikkerheten i et krasj. Derfor er det viktig å teste setet i bilen før dere kjøper. 

Anonymkode: f1a9f...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...