Gå til innhold

Noen som har hatt en pause i forholdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen sier han vil ha en pause. Fra meg. Han trenger å være litt alene... Vi er 49 og 41 år, og har to barn på 13 og 15. 

Han mener vi kan ha godt av en pause, få litt tid fra hverandre. Kanskje savne hverandre. 

Jeg tenker pause når man er gift og har to barn. Kan man ta pause da? Det blir i så fall jeg som flytter ut. 

Jeg er helt knust. Jeg vil jo ikke dette.

Noen med erfaring? Går det? Hva er sjansen for at han vil avslutte pausen og leve sammen igjen? 😢

Anonymkode: 57ac7...bd5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stor klem først. ❤️Dette ville min og. Jeg nektet🙈Nei da får du heller avslutte det helt,sette deg ned å forklare ungene at du ikke vil mer. Han er ikke interessert i parterapi. Han valgte å ikke gå. Enn så lenge?

Anonymkode: b57d5...eea

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt hva han mener med pause. Er det for å ha litt fysisk avstand mens dere jobber med forholdet, eller er det for å treffe andre eller mener han egentlig skilles, men prøver å si det "forsiktig. Det siste tror jeg ikke er en god idé. Det første kan være det. Jeg er lei meg for det du går gjennom, og håper dere tar vare på barna gjennom dette. Usikkerhet er ikke en god følelse verken for deg eller barna. Man kan bli sammen igjen senere, og pause der man er sammen med andre, tror jeg handler om at man vil ha muligheten til å komme tilbake, og det er feigt og egoistisk.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke tvinge han til å være med deg hvis han ikke vil. Men siden denne pausa er hans valg så synes jeg han kan strekke seg så langt at han flytter ut selv. Å kaste deg ut fra ditt eget hjem fordi han trenger ei pause er ikke greit. Såpass med omtanke kan han unne deg i denne situasjonen han har valgt. Hadde det vært over hadde det vært en annen sak.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Positivt at han er ærlig og tar det opp med deg fremfor å gå bak ryggen din, i hvertfall. Alle kan ha behov for pauser (hva nå det måtte innebære for den enkelte) innimellom.

Anonymkode: c3acd...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2023 den 6.59):

Positivt at han er ærlig og tar det opp med deg fremfor å gå bak ryggen din, i hvertfall. Alle kan ha behov for pauser (hva nå det måtte innebære for den enkelte) innimellom.

Det å ikke være utro er ikke å gjøre noen en tjeneste. Om man tar valg som påvirker andre som din partner og dine to barn, bør man være ryddig. Barna trenger ikke å vite alt om ekteskapet, men om noen flytter ut, merker de det. Og de fortjener en forklaring på hva som foregår, så om det er pause bør det være en tidsramme og er det seprasjon, bør man være voksen nok til å si det som det er.

Endret av Helene1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Helene1982 skrev (10 minutter siden):

Det å ikke være utro er ikke å gjøre noen en tjeneste. Om man tar valg som påvirker andre som din partner og dine to barn, bår man være ryddig. Barna trenger ikke å vite alt om ekteskapet, men om noen flytter ut, merker de det. Og de fortjener en forklaring på hva som foregår, så om det er pause bør det være en tidsramme og er det seprasjon, bør man være voksen nok til å si det som det er.

Selvsagt ikke, men nå er mange menn noen feige drittsekker som heller går bak ryggen på partner fremfor å ha baller nok til å stå i en potensiell konflikt. I en ideell verden bør man så klart kunne forvente at tilsynelatende voksne mennesker er åpne og ærlige før det går så langt at de er utro, men nå er det dessverre ikke den virkeligheten vi lever i.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pause betyr som regel, jeg vil ut å pule, enten fritt eller med noen de har et godt øye til. Du skal selvfølgelig være fortsatt trofast i pausen, og ha døren åpen om han finner ut at gresset ikke er grønnere på andre siden. 

Som regel er det bare en myk overgang til slutt for han. Du kommer jo til å bli vrak, i påvente at ham er ferdig med pausen, og lure på når. For deg blir det en hard prosess. 

Vil han kjenne på å savne deg, så kan han jo ta e to uker ferie alene eller noe. 

Hadde ikke giddet pause.  Enten er man sammen eller ikke. Også tenker jeg det er mangel på kommunikasjon iht behov i forholdet som evnt har manglet.

Anonymkode: 9e46c...6fa

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke, men nå er mange menn noen feige drittsekker som heller går bak ryggen på partner fremfor å ha baller nok til å stå i en potensiell konflikt. I en ideell verden bør man så klart kunne forvente at tilsynelatende voksne mennesker er åpne og ærlige før det går så langt at de er utro, men nå er det dessverre ikke den virkeligheten vi lever i.

Kvinner er også utro. Jeg har muligens for høye forventninger til folk, men jeg forventer voksen oppførsel av voksne. Det betyr ikke at vi ikke av og til feiler og er egoistiske idioter, men i min bok står ærlighet og tydelighet høyt. Livet er ikke alltid lett og har absolutt gråtoner, men ingen gjør noen en tjeneste ved å ikke være ærlige, respektfille og tydelige ved et samlivsbrudd. Det er en del som tror at man unngår å såre andres følelser ved å unngå konflikt, men å være shady. Jeg er nok noe farget av mine foreldre sin skilsmisse i denne saken, da pappa ikke ville at vi barna skulle vite noe, og han gav moren min forhåpninger om at de skulle bli sammen igjen, selv om han visste at det var over. For oss var det katastrofalt. Jeg vet at det ikke er et vanlig utfall, men jeg er overbevist at utfallet hadde vært bedre om  vi hadde kommunisert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen sier han vil ha en pause. Fra meg. Han trenger å være litt alene... Vi er 49 og 41 år, og har to barn på 13 og 15. 

Han mener vi kan ha godt av en pause, få litt tid fra hverandre. Kanskje savne hverandre. 

Jeg tenker pause når man er gift og har to barn. Kan man ta pause da? Det blir i så fall jeg som flytter ut. 

Jeg er helt knust. Jeg vil jo ikke dette.

Noen med erfaring? Går det? Hva er sjansen for at han vil avslutte pausen og leve sammen igjen? 😢

Kjenner folk der en fornuftig og streng pause har blåst liv i og styrket forholdet. Null kontakt, og ikke en anledning å "prøvekjøre" med andre.

Men høres utrolig komplisert ut når man har barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville fått klarhet i hvor lenge dette dreier seg om. 2 uker? Et halvt år? Helt til han savner deg igjen?

Og så må du vite om dere er kjærester i pausen, men at dere skal begrense kontakt i pausen. Eller om det er pause fra å være kjærester også. At dere rett og slett skal teste ut om dere har det bedre som single. Er gresset grønnere på den andre siden av gjerdet? Hvor langt har dere lov til å gå med andre i pausen?

Anonymkode: 1884d...595

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS.

Noen spørsmål:

1. har han sagt noe om hvor lenge han ser for seg pause? Om han ønsker at du skal flytte ut, mener han der et par uker, eller permanent bosted?

2. har du følt at forholdet har skrantet en stund? Eller kommer dette helt bombastisk på deg?

3. Har du følt at han har distansert seg fra deg i det siste? Er han annerledes med telefonen sin?

4. føler du at han er lei seg for dette? Eller virker han mer irritert/sint/sur?

5. Ikke glem deg helt opp i dette. Du skal også føle at det som skjer er OK. Føler du deg ikke OK med en pause, gjør du deg ikke. Veldig viktig at du ikke mister deg selv og dine intensjoner opp i dette. To uker pause, hvor man har klare regler om at det ikke er for å møte andre, kan være en idé slik at han får tenkt igjennom ting og kjent litt på det. Derimot en varig permanent pause, kan være veldig skummelt og egentlig bare første steg på en sakte overgang til å bli singel.

ikke glem deg helt opp i dette. Du skal også føle at det som skjer er OK. Føler du deg ikke OK med en pause, gjør du det ikke. Veldig viktig at du ikke mister deg selv og dine intensjoner opp i dette. To uker pause, hvor man har klare regler om at det ikke er for å møte andre, kan være en idé slik at han får tenkt igjennom ting og kjente litt på det. Derimot en varig permanent pause, kan være veldig skummelt og egentlig bare første steg på en sakte overgang til å bli singel.

Kan bare tenke meg hvor forferdelig du har det, sviket du føler. Det at et menneske trenger å ta en pause fra en, er jo en ufattelig trist situasjon, var det sier veldig mye. Personen er jo da allerede klar til å miste en, hvilket i seg selv over tid vil kunne føles veldig uttrykt for deg. I tillegg er det et slags svik i forholdet. Vet faktisk ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg vil sende deg en stor klem, og minne deg nok en gang på at du må huske at dine prinsipper, følelser, behov og hverdag betyr like mye som hans❤️

Anonymkode: ddd13...788

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvor lenge. Men jeg har vel egentlig sagt at da er forholdet helt over.  Jeg gidder ikke å drive slik. Med tanke på barna også, må jo være rart om mamma og pappa skal ha en pause. Eller pappa har en pause da... 

Jeg må jo leie meg et sted, skaffe meg møbler og alt. Jeg har sagt at jeg flytter, for jeg har ikke økonomi til å bli værende i dette store huset alene. Så det er greit. Å jeg gidder ikke, orker ikke så mye styr for at han skal ha en pause. 

Han sier han ikke vil skilles. Å det er ingen andre i bildet, og det kommer det selvfølgelig ikke til å være heller sier han. Han skal ha gifteringen på. For vi er gift og skal fortsette å være gift, sier han. Jeg blir bare forvirret. Han kysset meg natta i går, sa han var glad i meg.

Dette kommer jo bare til å slite meg ut. Jeg er knust og helt ødelagt.  

TS

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor lenge. Men jeg har vel egentlig sagt at da er forholdet helt over.  Jeg gidder ikke å drive slik. Med tanke på barna også, må jo være rart om mamma og pappa skal ha en pause. Eller pappa har en pause da... 

Jeg må jo leie meg et sted, skaffe meg møbler og alt. Jeg har sagt at jeg flytter, for jeg har ikke økonomi til å bli værende i dette store huset alene. Så det er greit. Å jeg gidder ikke, orker ikke så mye styr for at han skal ha en pause. 

Han sier han ikke vil skilles. Å det er ingen andre i bildet, og det kommer det selvfølgelig ikke til å være heller sier han. Han skal ha gifteringen på. For vi er gift og skal fortsette å være gift, sier han. Jeg blir bare forvirret. Han kysset meg natta i går, sa han var glad i meg.

Dette kommer jo bare til å slite meg ut. Jeg er knust og helt ødelagt.  

TS

Hei igjen,

forslag:

hva med å be han flytte til en kompis eller foreldre/familie en stund.

da kan dere si til barna at han er bortreist på en forretningsreise eller eller en stund, han står for halvparten av utgiftene den tiden han er borte på lik linje som før, hvor han samtidig får tenkt?

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pause er noe ungdommer har. Voksne folk med halvvoksne barn har ikke det. 

Anonymkode: dd7d5...d04

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

samtidig har jeg virkelig lyst til å si: fuck alle de som plutselig er usikre. Seriøst fuck dem? Hva er dette for noe tull. Men anlegger en familie sammen, gjør alt sammen, men så skal man gå å holde følelsene sine skjult helt til man har kommet til et punkt hvor man er så usikker at man faktisk vurderer å gå ut. Det er så feigt, for sent og dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han virkelig mente PAUSE og ikke "forstadie til brudd" så hadde han insistert på at du, som IKKE trenger en pause, ble boende i huset. Med ungene. Mens han fant seg en hybel et sted og hadde "pause" fra både deg, huset, barna og hele pakka der. For han skal jo fortsette å være sammen med deg, i det huset, etter pausen sin.

Men da får nye dama han har et godt øye til inntrykk av at han er fattig, og kanskje hun dumper ham, så det er jo ikke et sjakktrekk. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ha pause som mann, betyr at han vil på sjekker’n i denne «pausen» hvorfor du skal flytte ut, og ikke han skjønner jeg ikke. Dere har vel felles huslån? Den hybelen dere må leie, kommer jo bare som en ekstra utgift, oppå lånet? Eller skal han bo i huset og bet hele lånet, og du bet for hybel? 

Anonymkode: 7552a...31f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Pause er noe ungdommer har. Voksne folk med halvvoksne barn har ikke det. 

Anonymkode: dd7d5...d04

Joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt på om han har endret adferd i det siste, Begynt å trene (,mer) eller kjøpt mye nye klær. Dette er basert på kun magefølelse, men jeg tror at han har et slags forhold som han er usikker på, og ønsker at du skal sitte hjemme og vente i tilfelle det ikke funker. Som sagt kun basert på magefølelse. Jeg er ikke deg og ekstremt dramatisk, men jeg ville testet ham. satt ham ned og sagt: Jeg har alltid respektert at du er en ærlig mann. Jeg vil at du skal tenke nøye gjennom før du svarer på spørsmålet jeg nå skal stille, da det vil påvirke vår relasjon og din integritet i forhold til hva slags forbilde du ønsker å være for våre barn. Jeg vet hva som foregår. Jeg synes at jeg fortjener at du er ærlig med meg. Det han svarer er ikke viktig. Du kjenner ham og ser om ansiktet blir hvitt eller rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...