AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Jeg og jentungen på 2 år har slitt med feber nå i 7 dager, har vært hos legen og har blitt påvist influensa type B. Jentungen går på flytende paracet og nå nurofen stikkpiller, men feberen forsvinner ikke helt, og den kommer tilbake like etter. Hos meg så dukker feberen for det meste opp erter 4-5 timer etter inntak av paracet. Som jeg skjønte så kan feberen vare opp til 10 dager, men kjenner at jeg er lei av å mate 2 åringen med paracet og stikkpiller når feberen ikke holder seg nede mer enn 1-3 timer. Noen som har opplevd dette? Vi har som sagt vært hos fastlegen og tatt blodprøve, og den virker normal. Trenger ikke antibiotika eller noe. Ble fortalt for noen dager siden at influensaen er på vei ned hos jentungen, men jeg opplever det omvendte med henne.. Er så oppgitt på hennes vegner som sover så dårlig, er nærmest utrøstelig og ikke klarer å kommunisere hva som er vondt. Anonymkode: 5d66e...137
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Ja, vi har nylig hatt en runde med slik langvarig feber, og jeg tror det var influensa. Vi har ikke fått det påvist, men noen i barnehagen til barna, som har hatt samme symptomer, har det. Her var feberen endelig helt borte på den 11. dagen. Men den ble lavere og lavere etter hvert. De siste dagene var vi feberfrie det meste av dagen, og fikk feber på kveldstid. De første dagene var feberen godt over 40, og vi hadde vondt i hele kroppen, men lenger ut i forløpet har vi ikke brukt febernedsettende. Har dere fått beskjed om å bruke det? Jeg vet jo at det kan være årsaker, som tidligere feberkramper, eller at det har sammenheng med det du skriver om at barnet er utrøstelig. Men ellers var min første tanke at det enten ikke er nødvendig ved moderat eller lav feber, eller at jeg ville gått til legen igjen om feberen fortsatt er høy, for da kan du/barnet kanskje ha fått noe mer enn influensaen nå? God bedring! Anonymkode: 39d43...7ad
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, vi har nylig hatt en runde med slik langvarig feber, og jeg tror det var influensa. Vi har ikke fått det påvist, men noen i barnehagen til barna, som har hatt samme symptomer, har det. Her var feberen endelig helt borte på den 11. dagen. Men den ble lavere og lavere etter hvert. De siste dagene var vi feberfrie det meste av dagen, og fikk feber på kveldstid. De første dagene var feberen godt over 40, og vi hadde vondt i hele kroppen, men lenger ut i forløpet har vi ikke brukt febernedsettende. Har dere fått beskjed om å bruke det? Jeg vet jo at det kan være årsaker, som tidligere feberkramper, eller at det har sammenheng med det du skriver om at barnet er utrøstelig. Men ellers var min første tanke at det enten ikke er nødvendig ved moderat eller lav feber, eller at jeg ville gått til legen igjen om feberen fortsatt er høy, for da kan du/barnet kanskje ha fått noe mer enn influensaen nå? God bedring! Anonymkode: 39d43...7ad Ja, har fått beskjed om å bruke febernedsettende og fikk også resept på nurofen stikkpiller. Var hos legen og sjekket onsdag så får ringe på igjen mandag om det ikke gir seg! Takker for svar! Anonymkode: 5d66e...137
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Be om ny legetime og nye prøver Anonymkode: 39760...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå