AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #1 Skrevet 14. april 2023 Ut av ingenting kaller kjæresten meg stakkarslig, og sier at om han visste hvordan jeg var så hadde han ikke blitt sammen med meg. Han forstår ikke hvorfor det et sårende å høre det, og mener det er bra at noen sier det til meg. Dette var ikke i en krangel eller med dårlig stemning, men kommer på bakgrunn av at jeg lufter ting med han, hverdagslige ting og ting som er vanskelig, ting som opptar meg o.l. Før tålte han det godt, men nå kan jeg ikke snakke med han om noenting som helst uten at «det alltid er noe». Ikke engang enkle hverdagslige ting, for er det ikke interessant for han, så skal det ikke snakkes om. Om jeg snakker, så sier han gjerne «hysj», eller «hvorfor forteller du meg dette? Det var teit av deg og si» og lignende. Jeg har i det siste tatt meg veldig i det og deler svært lite med han, men merker at nå kan jeg snart ikke åpne munnen lenger uten å enten være stakkarslig eller teit. kjenner mer og mer at jeg prøver å være sånn han vil jeg skal være, men det blir liksom ikke bra nok, føler det ikke er rom for å være meg; og vondt å ha en partner man ikke kan dele sorger og gleder med lenger. Det var ikke sånn før.. hva ville dere gjort her? Har noen vært i samme situasjon? Anonymkode: 51c60...8b4 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #2 Skrevet 14. april 2023 Har vært i samme situasjon, og jeg slo opp og forlot dritten. Kommunikasjon og nærhet er viktigst i et forhold. Anonymkode: 78353...402 8 5
Kira123 Skrevet 14. april 2023 #3 Skrevet 14. april 2023 Anbefaler deg å ta en titt her og se om du kjenner deg igjen: https://frifravold.no/psykisk-vold-den-skjulte-volden/ 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Ikke Finn deg i det. alle forhold går igjennom opp og nedturer, men man skal ha respekt for hverandre og bygge hverandre opp. hvis du aldri føler at han bygger deg opp, så bør du revurdere om dette er et forhold du har noe igjen for å være i. Anonymkode: fde54...069 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Og du er sammen med han fordi? Anonymkode: 3e139...d6f 6
Raven.Writingdesk Skrevet 14. april 2023 #6 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ut av ingenting kaller kjæresten meg stakkarslig, og sier at om han visste hvordan jeg var så hadde han ikke blitt sammen med meg. Han forstår ikke hvorfor det et sårende å høre det, og mener det er bra at noen sier det til meg. Dette var ikke i en krangel eller med dårlig stemning, men kommer på bakgrunn av at jeg lufter ting med han, hverdagslige ting og ting som er vanskelig, ting som opptar meg o.l. Før tålte han det godt, men nå kan jeg ikke snakke med han om noenting som helst uten at «det alltid er noe». Ikke engang enkle hverdagslige ting, for er det ikke interessant for han, så skal det ikke snakkes om. Om jeg snakker, så sier han gjerne «hysj», eller «hvorfor forteller du meg dette? Det var teit av deg og si» og lignende. Jeg har i det siste tatt meg veldig i det og deler svært lite med han, men merker at nå kan jeg snart ikke åpne munnen lenger uten å enten være stakkarslig eller teit. kjenner mer og mer at jeg prøver å være sånn han vil jeg skal være, men det blir liksom ikke bra nok, føler det ikke er rom for å være meg; og vondt å ha en partner man ikke kan dele sorger og gleder med lenger. Det var ikke sånn før.. hva ville dere gjort her? Har noen vært i samme situasjon? Anonymkode: 51c60...8b4 Dump! Han er enten for dum eller narsissistisk til å forstå at folk snakker ikke bare for at han skal underholdes men fordi de har behov for å bli lyttet til. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #8 Skrevet 14. april 2023 Det er ikke greit at han oppfører seg sånn mot deg. Men, min mann sutrer og klager over alt. Han liker å klage sier han. Men jeg blir gal av det. Jeg kaller ham ikke stakkarslig, men hvis han går på repeat så sier jeg at dette har han nevnt før..implisitt jeg orker ikke høre samme story en gang til. Hvis du er i samme gate som min mann, så kan jeg forstå at kjæresten din blir lei. Men jeg synes det er utrolig frekt, nedlatende og ekkelt av ham å kalle deg stakkarslig og hysje på deg. Anonymkode: 31f27...e2d 2
Bombasi Skrevet 14. april 2023 #9 Skrevet 14. april 2023 Du må ha helt vanvittige gode grunner til å holde sammen med han videre. Har du det? Hvis ikke, så vet du hva du må gjøre.. 1
kar90 Skrevet 14. april 2023 #10 Skrevet 14. april 2023 Hva slags ting er det du tar opp med han?- Hva er det d usier til han? 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #11 Skrevet 14. april 2023 neste gang han sier noe slikt kan du be han holde kjeft og komme seg til helsike for du er lei dritten hans, hvis han ikke kan oppføre seg har han ikke noen fremtid sammen med deg. Anonymkode: 29ea8...df6
Cornix Skrevet 14. april 2023 #12 Skrevet 14. april 2023 Han er lei av deg. Du kan like gjerne avslutte forholdet nå først som sist. Om han hadde vært en trygg og omtenksom mann hadde han brutt med deg før det kom til dette. Han er stakkarslig, som heller tråkker på deg - enn å være sterk nok til å bryte ut av et forhold han ikke ønsker. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #13 Skrevet 14. april 2023 Synes han følelsene dine er plagsomme? I så fall er han Kansje narcisisst. Slike folk knuser en på lang sikt fordi den indre kritikeren blir så slitsom. Narsisisster har en fantasi /mentalt fengsel om at du er ubrukelig og legger dette inn i holdningene sine ovenfor deg og andre. Man brytes ned på sikt, derfor bør man avbryte slike forhold raskest mulig. Anonymkode: 3b1f4...4b4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #14 Skrevet 14. april 2023 Men hva er det du tar opp hver dag og flere ganger? For jeg har en mann som sutrer om alt. Hver eneste dag. Etter 3 år med dette fikk han beskjed om å skjerpe seg og han fikk sin egen sutre tid som er maks 1 time om dagen så ha ikke ødela for meg og barna. Nå har vi hvert godt i 10 år og han har faktisk sluttet med det. Han er gått fra å være en negativ kritisk person til positiv. Ikke snakk om å kneble mannen eller styre. Men noen ting er bare noe man må kunne legge fra seg. Anonymkode: 356e1...d22 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #15 Skrevet 14. april 2023 Skjønner at det er vanskelig å gå men her bør du motbevise han ved å stå opp for deg selv, ikke finne deg i å bli snakket sånn til og gå fra han! En partner skal lytte og støtte og være empatisk, ikke tie deg og få deg til å føle deg dum når du åpner deg. Anonymkode: dca61...0d4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 En mann du ikke kan dele livet ditt med er ikke verdt å dele livet ditt med. Anonymkode: f5785...abc 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 Kanskje du tar opp for mye, og det blir fir mye å forholde seg til og høre på. Mulig han ønsker andre type samtaler. Fikk besøk av ei, som problematiserte å ha tatt på seg feil sokk i 2 timer. Det var ikke måte på hvor mye problemer det skapte. Noe som i min verden var et ikke problem. Hun ble ikke bedt hjem en gang til. Nå antar jeg du ikke er så ekstrem. Men for å sette det litt i perspektiv, at hvis du tar opp for mye, pg for mange småting. Kan du fremstå som stakkarslig. Så du kan spørre deg selv om hva som ligger i utsagnet hans, og se om du kan være litt enig i det, eller du kan velge å bli fornærmet Anonymkode: 09eaf...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men hva er det du tar opp hver dag og flere ganger? For jeg har en mann som sutrer om alt. Hver eneste dag. Etter 3 år med dette fikk han beskjed om å skjerpe seg og han fikk sin egen sutre tid som er maks 1 time om dagen så ha ikke ødela for meg og barna. Nå har vi hvert godt i 10 år og han har faktisk sluttet med det. Han er gått fra å være en negativ kritisk person til positiv. Ikke snakk om å kneble mannen eller styre. Men noen ting er bare noe man må kunne legge fra seg. Anonymkode: 356e1...d22 Føler med deg, og bra jobbet som fikk slutt på sutringen!! Hilsen hun som skrev over her med klagete/sutrete mann. Anonymkode: 31f27...e2d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut av ingenting kaller kjæresten meg stakkarslig, og sier at om han visste hvordan jeg var så hadde han ikke blitt sammen med meg. Han forstår ikke hvorfor det et sårende å høre det, og mener det er bra at noen sier det til meg. Dette var ikke i en krangel eller med dårlig stemning, men kommer på bakgrunn av at jeg lufter ting med han, hverdagslige ting og ting som er vanskelig, ting som opptar meg o.l. Før tålte han det godt, men nå kan jeg ikke snakke med han om noenting som helst uten at «det alltid er noe». Ikke engang enkle hverdagslige ting, for er det ikke interessant for han, så skal det ikke snakkes om. Om jeg snakker, så sier han gjerne «hysj», eller «hvorfor forteller du meg dette? Det var teit av deg og si» og lignende. Jeg har i det siste tatt meg veldig i det og deler svært lite med han, men merker at nå kan jeg snart ikke åpne munnen lenger uten å enten være stakkarslig eller teit. kjenner mer og mer at jeg prøver å være sånn han vil jeg skal være, men det blir liksom ikke bra nok, føler det ikke er rom for å være meg; og vondt å ha en partner man ikke kan dele sorger og gleder med lenger. Det var ikke sånn før.. hva ville dere gjort her? Har noen vært i samme situasjon? Anonymkode: 51c60...8b4 Dette er noe du ikke skal finne deg i! Du skal få lov til å si hva du føler uavhengig om han tåler å høre på det eller ikke, fordi det er slikt partnere gjør for hverandre. han høres ikke som ut som en god person, og jeg tror du burde vurdere om det forholdet er verdt å holde på. Anonymkode: 240bc...847
Gjest Made4u Skrevet 14. april 2023 #20 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut av ingenting kaller kjæresten meg stakkarslig, og sier at om han visste hvordan jeg var så hadde han ikke blitt sammen med meg. Da svarer du enkelt, at nå så han vet hvordan du er, da står han fri til å forlate deg. Fortelle han at dersom han snakker slik til deg en gang til, da forlater du han enkelt og greit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå